Ja! "Fijne feestdagen en een gelukkig nieuw jaar. Groetjes, Piet, Puk, Destiny en Karel" Dat klinkt toch niet hahaha
Nee natuurlijk niet...Wij hebben nu een Siem en krijgen een Bram...Het zijn toch individuen met ieder straks een eigen leven? Dus uhm, nee, ze hoeven mijn inziens niet bij elkaar te passen....
Siem en Bram passen anders perfect bij elkaar, eenzelfde soort naam; beiden traditionele Nederlandse namen. Het ene is niet Engels ofzo. Hier gekozen voor 2 Ierse namen. Hebben niks met Hollandse namen, dus Aiden en bijvoorbeeld Pieter was het niet geworden.
Ik vind het wel leuk als de namen bij elkaar passen. Maar toch zou ik zelf liever voor de allermooiste naam kiezen dan voor de best passende naam.
Ja, absoluut. Als ze niet bij elkaar passen, vind ik het rommelig aandoen en daar hou ik niet van, ik hou van harmonie.
Kies je niet automatisch voor namen die bij elkaar passen? Ik neem aan dat je een naam kiest die je mooi vind en dat je vergelijkbare dingen mooi vind? Ben het ermee eens dat elk kindje weer een individu is, dus zoek wel een naam uit die voor mn gevoel bij het kindje in mn buik past. Maar ik zou inderdaad geen Piet en Destiny als broer en zus doen.. Denk alleen dat als je van Destiny houdt dat je niet van Piet houdt en andersom
Ik houd niet van namen die als een soort van 'Kwek' en 'Kwak' op elkaar zijn afgestemd. Kinderen zijn individuen. Maar als het ene kind een oer hollandse naam heeft dan zou ik een volgend kind ook weer geen exotische naam geven.
Absoluut. Een naam geeft meteen een beeld van iemand, en ik vind het raar en storend als dat beeld bij het ene kind heel anders is dan bij het andere, puur op naam afgaand. Daarnaast vind ik het ook niet mooi staan. En ja, de kindernamen worden wel degelijk erg vaak samengenoemd.
Mijn oudste heeft een Friese naam, de 3 anderen een Engelse die makkelijk uit te spreken is in het Nederlands. Deze baby krijgt ook weer een oer Hollandse naam Niet dus! Maar; het is geen Jayden-Geertje verhaal het past op eoa manier toch bijelkaar
Nee, let daar absoluut niet op, als ik een naam mooi vind geef ik die naam, het is natuurlijk wel zo dat het vaak automatisch een naam is die bij de andere kids past, puur omdat dat je smaak is
Tot op zekere hoogte... Ik vind het leuk als het samen 'leuk' klinkt, maar aangezien ze allebei hun eigen leventjes gaan leiden, geen must. Wel zal het allebei in hetzelfde straatje vallen, aangezien wij nu eenmaal van Hollandse namen houden.
Tja, wat past bij elkaar is voor iedereen verschillend. En het gaat vanzelf passen want dan weet men niet beter dat dat broers/zussen zijn. Je kiest toch voor naam die je als partners mooi vind dus wat maakt uit wat voor naam.
ik vind ze wel bij elkaar passen, maar dat is automatisch omdat je een beetje een bepaalde smaak hebt
Maar het is niet zo dat ik alleen maar dezelfde categorie namen mooi vind. Ik vind bijvoorbeeld Bjarte een mooie naam, maar ook Devin en Koen. Ik zal ze wel een beetje uit dezelfde categorie kiezen. Maar ik bedoel dat het niet perse bij elkaar te passen qua opbouw of overeenkomende letters ofzo.