RTL4 Ons huis vol spullen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Gewooniemand, 2 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Wie kijkt?
    Wat een ...... pfff ik zou het geen dag in dat huis uithouden.
    Ze moeten uitzoeken wat ze willen houden etc.

Zonnestralen en DQueen vinden dit leuk.
  2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.203
    16.539
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik kijk het en ik maar denken dat het bij ons vaak een rommel is ;)
    Hoe krijg je het voor elkaar om al die zooi te verzamelen in je huis?

hummeltje5, Chillin, DQueen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Kijk het voor het eerst. Spontaan valt ons huis ineens heel erg mee!

Chillin, Zonnestralen en Gewooniemand vinden dit leuk.
  4. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Vind het knap dat ze dat op televisie met iedereen delen. Heb niet de hele aflevering gekeken, maar vond haar wel een pieperd.

Bailey07, Gewooniemand en DQueen vinden dit leuk.
  5. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.092
    113
    Vrouw
    Oehh misschien wil ik dit wel gaan kijken. Heb vorige seizoenen wel eens gekeken en is echt wel een heel psychologisch werk om mensen aan te sporen om afstand van spullen te doen.

Gewooniemand vindt dit leuk.
  6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik heb het met verbazing zitten kijken.
    En nu maar hopen dat ze het netjes houden.

Gewooniemand en DQueen vinden dit leuk.
  7. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik heb vandaag dit voor het eerst gekeken en wat mij opviel is dat die mensen daar dus juist geen psychische ondersteuning bij krijgen. Alleen een opruim/schoonmaak coach. Ik denk daaromdat het binnen een paar maanden weer net zo een bende is daar als dat het was aan het begin van het programma.

Bailey07, Maslov, citroenrasp en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik heb ook vol verbazing gekeken. Hoe kun je het zover laten komen. Ik viel zowat van mijn stoel toen ze over de krabpaal zei, ik vermoed dat 1 van de katten deze ook als kattenbak gebruikt. Hoezo vermoed? Hoe ruikt het bij jou binnen dat de geur van kattenpis niet overduidelijk opvalt? :eek:

Vind dit echt heel interessant en boeiend dot soort programma's. Jammer dat de psychische kant niet zo belicht werd, wat is de oorzaak, hoe hebben ze het zover kunnen laten komen? Waarom heeft de omgeving ze niet geholpen?

Lijkt me ook echt een super leuk beroep, opruim/schoonmaak coach, als je ziet wat je in 1 week tijd kan bereiken. Zou dat best graag willen doen.

Alleen heel jammer dat je niet aan het eind van het programma ziet (zoals bij bijv. help mijn man is klusser) hoe het met deze mensen gaat na een aantal weken/maanden. Hebben ze het volgehouden of zijn ze weer aan het verzamelen geslagen?

hummeltje5, Maslov, Spoetnik en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    O wacht. Dacht dat het saai zou zijn maar als ik hier lees. Misschien iets voor mij om te kijken. Mes snijd wellicht aan 2 kanten. Ik zit rustig te kijken en mijn huis gaat er vanzelf "opgeruimder" uit zien. :roflmao:

10. DQueen

DQueen Niet meer actief

absoluut en als je denkt na de uitzending mmm mijn huis is nog steeds niet opgeruimt kun je jezelf altijd nog opgeven :roflmao:

Spoetnik, Beausecret en Gewooniemand vinden dit leuk.
  11. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Ik vermoed dat het binnen no time weer vol ligt. Zij kan van veel dingen geen afstand nemen.

Beausecret vindt dit leuk.
  12. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.092
    113
    Vrouw
    Oh weer echt een sensatie programma dus, ook wel logisch op commerciële tv. Inderdaad vooral dat stukje psyche wat het lastig maakt voor ze om er afstand van te doen. Iets wat wij als kijker ons niet kunnen voorstellen. Dat maakt het interessant!! Maar eh net zoals Obese, gaat puur om het resultaat en niet zozeer het proces.

13. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.123
    5.042
    113
    Vrouw
    Er stond een open kattenbak naast, dus ws rook het sowieso al niet zo fris in die hoek.

14. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Het eerste stuk gezien. Herkenbaar zo een rommel was hier ook jaren terug. :oops:
    Had dus erger verwacht. Dat opruimen ziet er wel vermoeiend uit. Ik heb er lang over gedaan om veel spullen weg te doen en te ordenen. Hun moeten het in korte tijd doen.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Heel jammer dat ze er geen echte psychische begeleiding bij krijgen, dat proces is zoveel belangrijker dan de spullen opruimen... Ik vind het opruimen heel fijn om te zien, dat wel! Maar ik hoop zo dat ze het vol kunnen houden...

Gewooniemand en Chillin vinden dit leuk.
  16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh en ik vond het op het laatst nog steeds erg vol in sommige ruimtes... vooral de woonkamer vond ik nog erg onrustig.

17. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Ben nu via videoland deel 2 aan het kijken. Vrouw bewaard veel als herinnering. Ik heb echt zulke dingen gewoon weg gegooid. Voelt opgelucht omdat het ruimte geeft maar knaagt ook wel. Is best een confronterende en herkenbare (en dus ook een bemoedigende) serie voor mij om te kijken.

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb ook dat soort dingen die ik los moet gaan laten, en als je het een ander ziet doen (met spullen waar ik natuurlijk geen persoonlijke waarde aan hecht), is dat heel bemoedigend! Ook mijn spullen zijn maar gewoon spullen, die herinneringen blijven toch wel...

19. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Eens. De vrouw heeft ADD. Hierdoor overziet ze niet wat er gedaan moet worden. Hierbij had ze wel wat hulp kunnen gebruiken, zoals iemand die met haar om de tafel gaat zitten om een opruim/schoonmaak schema te maken. (bij mijn man met ASS werkt dit op dezelfde manier, die overziet het ook niet, die heeft nu dus allemaal 'alarmpjes' in z'n telefoon op tijden dat bijv. de kliko naar buiten moeten, of lijstjes met wat hij nog moet doen, etc) Dat zou ook wat druk van de schouders van de moeder/oma halen, die daar elke week kwam om te helpen. Voor haar ook fijn als haar dochter het gewoon zelf kan.

Gewooniemand vindt dit leuk.
  20. mamavanR

mamavanR Actief lid

6 sep 2011
    277
    13
    18
    Toevallig gister gekeken omdat de mensen bij mij in t dorp wonen.
    Ken deze mensen echter niet van gezicht.
    Deze aflevering is ergens in juni opgenomen, dus waarschijnlijk is er daarom geen terugblik over de situatie nu.
    Maar jeetje wat een spullen kan een mens verzamelen. Snap best dat je voor de kleine wat kleding en speelgoed al vooruit koopt, maar zoveel en zo ongeorganiseerd.

Deel Deze Pagina