open boek

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door anna22, 30 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anna22

anna22 Lid

21 jan 2009
    63
    0
    0
    hai

wie is er wel eens eerder zwanger geweest ? en wanneer vertelden jullie het dan want ik heb namelijk een probleem. ik ben een ontzetten open persoon .. soms goed maar kom mezelf heel vaak tegen als ik dan bepaalde dingen heb gezegd heb ik daar al weer spijt van dan denk ik achterna ow had ik prive moeten houden .. bijvoorbeeld dat wij nu bezig zijn met zwanger te worden.. weten mensen in je omgeving of familie dat hebben jullie dat verteld of wten alleen je vriend en jij het ben erg benieuwd..

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Wij hebben het eerst aan vrienden van ons verteld (om advies want zij hebben ook een kleine)
    en 2 weken terug heb ik het mijn moeder moeten vertellen omdat ik toen in het ziekenhuis belandde en bij de gynaceoloog terecht kwam o.a voor extra onderzoek of het daar niks mee te maken had... dus toen dacht ik laat ik het me moeder maar zeggen voordat er strax toch een kleine in zit ofzo :p
    Maar die verteld niks tegen mijn vader of broertje / zus gelukkig :)

Verder als ik weet dat ik zwanger ben dan zal ik proberen mijn mond te houden in ieder geval tegen collega's enz maar ik denk dat dat best moeilijk voor me wordt!
    Tegen ouders en broers / zussen wil ik het wel vrij snel zeggen!

3. Teigertje6

Teigertje6 Actief lid

1 sep 2008
    229
    0
    0
    Mijn ouders, broers, schoonouders, zwager en schoonzusje wisten het wel maar verder niemand. Tegen hun hebben we het ook eigenlijk meteen verteld. Verder wacht ik de eerste echo af (volgende week woensdag) en als dan alles goed is mag iedereen het weten :D

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Bij mij weten een paar vrienden het (2 Poolse meiden, 1 jongen in Dld, 1 jongen in de US, en een meid die in t zuiden van NL woont en een meid die paar dagen geleden is bevallen) en verder m'n schoonmama.. Mijn ouders en zus krijgen het te horen als het zover is, schoonpapa en z'n vrouw ook..
    Maar ik vind het wel een opluchting dat ik wel een aantal mensen heb met wie ik er over kan praten :)

5. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Ik heb dat probleem ook !
    Ben ook zo'n open boek haha..
    Denk dat ik het zoiezo meteen vertel aan mijn ouders en schoonouders. Ook aan mijn favo oompje ;)
    En aan mijn beste vriendinnen. Voor de rest wacht ik tot na de 12 weken echo.
    Maar dan moet ik eerst zwanger worden natuurlijk ;)

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Mijn moeder en mijn beste vriendin en haar vriend weten dat we bezig zijn. Ik heb ook altijd moeite met dingen voor me houden. Als ik al lekker gezellig met iemand aan t kletsen ben heb ik al de neiging om eruit te flappen dat ik met de pil ben gestopt. Maar....tot nu toe heb ik me keurig in kunnen houden. Ik wil t eigenlijk ook niet aan iedereen vertellen, maar t is toch moeilijk om mijn mond te houden ;) .

7. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Nee, wij hebben het nooit verteld. Ik vond dat een zaak van onszelf.
    Vooral niet toen we zo lang moesten wachten op de derde. Dat wist eigenlijk niemand.

8. samkids

samkids Niet meer actief

Toen we net begonnen/ ik gestopt was met de pil, hadden we het aan niemand verteld. Toen we echter heel snel te horen kregen dat een vriendin zwanger was, hebben we aan hun verteld dat wij ook een kinderwens hadden. Toen ik voor het eerst zwanger was, hebben we het na 6 wkn aan onze ouders verteld en daarna ook vrij snel aan die zwangere vriendin.
    De tweede keer waren we zo blij dat we het aan onze ouders en onze 6 beste vrienden hebben verteld.
    Inmiddels weten dus de belangrijkste mensen om ons heen dat we 'bezig' zijn...

9. Diana82

Diana82 Actief lid

7 nov 2006
    353
    0
    0
    Wij hebben het bij de eerste verteld toen we daadwerkelijk zwanger waren. Niemand wist dat we ermee bezig waren. Mijn ouders hebben we het bijna direct verteld en de rest naarmate de weken voorbij gingen.

Nu zijn we bezig voor de 2e en dat weten wel een paar mensen. Mijn schoonzus en zwager bijvoorbeeld en mijn beste vriendin. Verder weer niemand.

10. samkids

samkids Niet meer actief

Toen we net begonnen/ ik gestopt was met de pil, hadden we het aan niemand verteld. Toen we echter heel snel te horen kregen dat een vriendin zwanger was, hebben we aan hun verteld dat wij ook een kinderwens hadden. Toen ik voor het eerst zwanger was, hebben we het na 6 wkn aan onze ouders verteld en daarna ook vrij snel aan die zwangere vriendin.
    De tweede keer waren we zo blij dat we het aan onze ouders en onze 6 beste vrienden hebben verteld.
    Inmiddels weten dus de belangrijkste mensen om ons heen dat we 'bezig' zijn...

11. Diana82

Diana82 Actief lid

7 nov 2006
    353
    0
    0
    Wij hebben het bij de eerste verteld toen we daadwerkelijk zwanger waren. Niemand wist dat we ermee bezig waren. Mijn ouders hebben we het bijna direct verteld en de rest naarmate de weken voorbij gingen.

Nu zijn we bezig voor de 2e en dat weten wel een paar mensen. Mijn schoonzus en zwager bijvoorbeeld en mijn beste vriendin. Verder weer niemand.

12. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Toen ik zwanger wilde worden van onze dochter hebben we het aan niemand verteld.
    Ik was bang dat ze elke maand zouden gaan vragen of het al raak was enzo en daar zat ik niet zo op te wachten.
    Toen ik zwanger was van onze dochter hebben we het wel vrij vlot verteld, geloof al met 7 weken ofzo.
    We waren er zo blij mee en konden het niet meer voor ons houden.
    Achteraf hadden heel veel familieleden van beide kanten al zo'n vermoeden dat ik zwanger was... :)

We zijn nu bezig om zwanger te worden van een 2e kindje en hebben het wederom aan niemand verteld.
    Ze horen het vanzelf en dan is het voor hen ook een verassing!
    Ik ben ook een open boek en deel goed nieuws ook graag met dierbaren, maar sommige dingen hoeven ze niet te weten.
    Dat we weer proberen zwanger te worden is ons geheimpje...

Liefs Elly.

13. Linda27

Linda27 Actief lid

29 mei 2008
    420
    0
    0
    doktersassistente
    Randstad
    Wij hebben het wel aan een aantal mensen verteld dat we bezig zijn.

En soms vragen ze hoe het er mee gaat.

Zijn nu dus goed een jaar verder en in feb moeten we bij mn mannetje een zaadonderzoek laten doen. Dit vertellen we niet tegen iedereen omdat we eerst willen wachten wat daar uit gaat voortkomen. Dit weten alleen mijn ouders en 2 heel dierbare vriendinnen.

14. Indogirl

Indogirl Lid

27 dec 2007
    71
    0
    0
    Dat we aan het proberen waren heb ik wel tegen mijn beste vriendinnetje gezegd, zij was nl ook zwanger op dat moment. Verder pas verteld met 3 maanden. Eerst aan de ouders en daarna op het werk ed. Ook omdat ik steeds naar het ziekenhuis moest enzo...
    Helaas is de zwangerschap niet goed gegaan. Nu zijn we voor de tweede keer aan het proberen en heb ik vriendinnetjes wel weer verteld dat we aan het proberen zijn. Als het lukt, zal ik het waarschijnlijk wel eerder vertellen deze keer, maar da's meer vanwege de onderzoeken ed

15. little mouse

27 jan 2009
    13
    0
    0
    Zuid Limburg
    Wij hebben er ook bewust voor gekozen om geen directe familie te betrekken bij onze tocht naar een kindje. Enkele vriendinnen weten het wel, waardoor ik wel mensen heb om mee te praten.

een van de redenen waarvoor wij het aan de familie nog niet laten weten was dat we nog maar net samenwoonde en nog niet getrouwd waren (dit is voor ons belangrijk) daarnaast wilde we eerst kijken hoe het zou verlopen.

Nu bijna 2 jaar later ben ik van de ene kant blij dat we het niet verteld hebben (krijgen we ook geen vragen hoelang het nog gaat duren, wanneer we actie ondernemen enz) maar van de andere kant blijft iedereen nu vragen/ aandringen waar de kleinkinderen/ neefjes/nichtjes blijven. Dit deden ze het afgelopen jaar ook al, maar het lijkt nu erger geworden te zijn.

Wij blijven hierop antwoorden dat wanneer wij zover zijn zij het wel horen.

groetjes esther

16. valhalla

valhalla Niet meer actief

Had het verteld tegen een vriendinnetje, een collega / vriendinnetje en mijn ma (over msn, hoe modern) die meteen zo hart zat te gillen voor de comp dat mijn pa ook even kwam kijken wat er in vredesnaam aan de hand was...

Ik kan ook geen 2 seconden mijn mond houden, zo had ik tenminste een paar mensen om het ermee over te hebben.

17. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Trouwens, over het zwanger worden hebben we het niemand verteld omdat de verrassing dan groter is ;)
    Maar als ik zwanger ben, zie berichtje iets naar boven ;)

18. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Hier nog zo'n open boek! Ik heb het opgelost door wel te zeggen dat ik met de pil ben gestopt en dat ik dit deed omdat ik niet meer tegen de hormonen kon. Dat is ook helemaal waar! Ik heb gezegd dat we het nog veilig zouden doen en dat is de eerste maand ook gebeurd. Ik vertel dus vaak gewoon de waarheid, maar net dat laatste stukje niet. Dat is makkelijker. Nu ben ik zwanger en gaan we het onze ouders snel vertellen, want ik wil het graag in eigen hand houden en niet perongeluk uit de school klappen ofzo!

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

bij ons wist iedereen het met 7,5 week, omdat ik het niet voor me kon houden maar ook omdat ik bij een eventuele mk hun steun heel hard nodig zou hebben.

sommigen vinden het te vroeg, omdat het nu eenmaal "hoort" om te wachten tot 12 weken, maar als je het wilt delen met mensen om je heen, met wie je ook een verlies zou kunnen delen dan waarom niet?

Deel Deze Pagina