Mooie dingen die ontstaan in deze tijd

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Snoopy1983, 21 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
  2. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Wij hebben hier een buurt app, ongeveer 10/15 straten bij elkaar. Hier worden nu onderling spelletjes voor de kinderen uitgewisseld. Geen gewoon speelmateriaal maar echt educatief, loco, domino dat soort dingen. Dus we hebben de app nu de wandelende school genoemt. Heb je het spelletje uit of vind je het toch niet leuk, zet het in de voortuin, stuur een appje en hij wordt weer opgehaald.

Luna86 vindt dit leuk.
  3. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Zoveel, ik krijg dagelijks tranen in mijn ogen:

- mensen die spontaan muziek komen maken voor veroleeghuizen;
    - sportleraren die op het veld voor een appartementcomplex les komen geven aan mensen op de balkon;
    - onze wijk waarin we georganiseerd boodschappen doen voor de ouderen in de wijk. Zo beschermd en hygienisch mogelijk;
    - ons hotel die al eerste kamers heeft vrijgemaakt voor de bevallingen, en alle verzorging erom heen biedt;
    - plaatselijke bakkers, pizza tenten, groentewinkels enz die dagelijks ladingen eten afgeven bij het ziekenhuis om de zorgmedewerkers een hart onder de riem te steken;
    - al die lieve mensen die de ziekenhuizen hebben omringd met grote spandoeken met lieve berichten;

En iedereen die vandaag binnenblijft zodat vrije zorgmedewerkers wel een luchtje kunnen gaan scheppen!

4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.311
    113
    Gelderland
    Dit idee had ik ook al voor als we straks allemaal binnen moeten blijven. Gister al wel een boek aan een buuf gegeven die ze weer doorgeeft. Ik vind het dus echt een super leuk idee!

Mijn man vroeg zich alleen af of mensen wel zitten te wachten op spullen ruilen? Gezien een oppervlak ook het virus bij zich kan dragen? Of is dit heel ver gezocht...
    Ik heb hier namelijk playmobil op marktplaats staan, verkoopt toch niet. Ik leen het liever uit aan een buurkindje de komende periode :)

Syane vindt dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Vanavond heb ik, omdat na 10 dagen de muren op me afkwamen en ik even helemaal alleen wilde zijn, een rondje met de auto door het centrum van Adam gereden (echt een spookstad nu voor mijn gevoel). Ook door mijn eigen Amsterdam Noord een rondje gemaakt. Wat me ontroerde wad de A'dam toren. Ben vergeten een foto te maken. Hij ziet er nu zo uit met onder het hart nog 3 kruizen (van Amsterdan maar ook van het rode kruis vermoed ik). Doel zorg medewerkers een hart onder de riem steken. Wat mij betreft mooi geslaagd initiatief ❤ Bekijk bijlage 645749

Syane vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina