Hallo, Vanmorgen braken spontaan mijn vliezen, heb nog geen weeën. Erg schrikken natuurlijk. Ik ben nu 34 weken en 6 dagen en hoopte natuurlijk dat het nog een poosje zou duren. M'n jongste kindje is geboren met 35 weken en 2 dagen zwangerschap, bij haar braken mn vliezen ook spontaan met 34 weken en 5 dagen, ik heb haar dus nog een paar dagen binnen kunnen houden. Zij mocht 4 dagen na haar geboorte naar huis. Zijn er meer mensen met dezelfde ervaringen? hoe deden jullie kindjes het na de geboorte en hoe lang duurde het na het breken van de vliezen voor de weeën kwamen?
Oh spannend zeg! Bij mij braken met 35+1 spontaan mn vliezen. Binnen een half uur begonnen ook de weeën. Uiteindelijk is Max met 35+3 geboren. Hij had een matige start, moest even Hulp krijgen met ademen. Hij had de eerste paar dagen een sonde omdat hij het drinken nog niet zo goed doorhad. Toen dat goed ging en zn bilirubine niet meer steeg mocht hij naar huis. Dat was uiteindelijk al snel, na 5 dagen. Hij was ook al een flink mannetje voor zn termijn met 2937 gram.
Hoi, Hier precies hetzelfde! Ook spontaan mijn vliezen gebroken met 34+6 rond 7 uur in de avond. Uiteindelijk begonnen mijn weeën rond 1 uur 's nachts. Om 5.32 is ze geboren! Spannend zeg voor je! Hopelijk blijft hij/zij nog even veilig binnen. Is het eigenlijk zo dat je bij de tweede dus ook kans hebt op een vroeggeboorte?
Hier mijn vliezen gescheurd op 32 weken. Even later begonnen lichte weeën. Binnen een half uur was ik in het ziekenhuis. Mijn mannetje binnen kunnen houden tot 33.6. Na 2 dagen couveuse mocht hij in een wiegje. Dag 3 was hij van de sonde af. Dag 8 mocht hij mee naar huis. Dit was overigens wel de eerste baby in 20 jaar, in dat ziekenhuis, die met 35 weken naar huis mocht Succes, hopelijk kunnen ze de bevalling nog even tegenhouden!
Hier spontaan met 34 weken geknapte vliezen en twee uur later was mijn zoontje er al, naar 4 weken mocht hij mee naar huis.
bedankt allemaal. Gister is zijn de weeën toch begonnen en 3 uur later was hij er al. Ik heb een infectie opgelopen en ons zoontje dus ook. Hij heeft een zeer zware start gehad. Werd blauw en slap geboren. Gelukkig zit er nu al meer leven in. We heeft hij onwijs zwaar met ademen, krijgt nu lowflow omdat hij siepep niet echt wou accepteren. Maar dit kost hem eigenlijk teveel moeite. Ze hebben een longfoto gemaakt en die was gelukkig goed. Wel zijn z'n longen nog niet helemaal rijp. Ik heb geen idee wat me nu te wachten staat en ben dus best bang. Verder zijn alle controles goed, hij heeft net een klein beetje gedronken uit een flesje, puur om hem even rustig te maken. Hij had de sonde in z'n mondje maar die trok hij eruit, dus nu zit het in z'n neus. Ben heel benieuwd hoe alles gaat lopen! Hopelijk knapt hij snel op. hij is 48 cm en 2865 gram
Van harte gefeliciteerd met jullie mannetje. Hopelijk zijn jij en hij gauw opgeknapt en kunnen jullie snel naar huis. Veel geluk!
Van harte gefeliciteerd met jullie kleintje! Toch nog best snel gegaan. Succes met de tijd in het ziekenhuis hopelijk mag hij snel mee.