autovakantie Italie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door anatomical, 11 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anatomical

anatomical Niet meer actief

Wij willen van de zomer misschien een huisje huren in italie en dan met de auto erheen.
    Nog nooit zoiets gedaan dus op zoek naar tips. Hoeveel tol moet ik betalen en heb ik een vignet nodig voor in zwitserland?
    Waar krijg ik deze?

Verder nog praktische tips zoals doorrijden in 1 nacht of toch beter ergens een overnachting boeken?

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ligt er aan waar je naar toe gaat.
    Een vignet voor Zwitserland haal je via de ANWB. Tol moet je betalen ja in Italië. Is een makkelijk systeem, je krijgt een kaartje bij een oprit van de snelweg en betaald als je de snelweg verlaat.
    Om Milaan en dat soort grote steden heen is het af en toe wel vaak, maar het is goed te doen.

Wij vinden de Marche erg mooi, nog niet zoveel toeristen. Maar ook Toscane, de bloemenriviera, Lombardije zijn prachtig. De kust van Venetië en omstreken vonden wij niet zoveel aan.
    Wij rijden in 1 keer naar Lugano, gaat prima. Uurtje of 10 rijden.
    Daarna nog een uur of 6 naar beneden.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Qua tol was aszz dus zegt. Wij gaam naar het zuid westen van het gardameer. Vanaf waar wij wonen (zuid west brabant is dat ongeveer 13 uur. We rijden in 1 keer. Halen de kindjes rond 22.00 uit bed. We rijden dan door tot ze wakker worden...zal zo rond half 7/7 uur zijn. Wisselen onderling natuurlijk wel af. Ontbijten...rijden dan door en rond 10/11 uur nog een koffiepauze en hopen tegen 13.00 op de camping te zijn.

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Lago maggiore echt een aanrader. Lago iseo ook. Tol was te doen. In Zwitserland wel erg veel snelheidscontroles 😅

5. anatomical

anatomical Niet meer actief

Bedankt voor de tips.
    Word idd toscane of gardameer. Op de site van anwb ook al veel info gevonden.

Deel Deze Pagina