Hier op 1 als er nog een jongetje komt: Fedor. Is de Russische variant van Theodoor = geschenk van God.
Wij hebben twee jongens en ook Hebreeuwse namen: Noam (aangenaam, vriend) en Elim (oase) Wij verwachten onze derde en zijn al over de naam uit voor een jongetje maar die ga ik hier niet zetten Silas vond ik ook heel leuk maar manlief niet zo. Amon? Sion vind ik qua letters super leuk maar ik heb ook te veel een berg er bij
Hier staat Syon hoog op het lijstje, toch net anders. Ook vind ik Saul heel mooi. Als tweede naam staan Job en Jacob op het lijstje. Onze zoon heeft een naam, afgeleid van Jeziell (met puntjes op de laatste e, maar dat lukt mij niet op de laptop). Het is geen bijbelse naam, maar wel met een bijbelse betekenis, beregening van de Heer.
Aaron of Abel zijn de eerste namen die in mij opkomen. Ik vind Nathan/Nathaniel ook heel mooi, maar je wilde een korte naam dus die valt af.
Best lastig om een korte (max. 5 letters) en stoere bijbelse naam te vinden. De meeste Bijbelse namen zijn langer of niet stoer Als je zin hebt om wat sites door te spitten, dan deze Engelstalige sites : Christian Baby Boy Names: From Aaron to Zechariah Jewish / Hebrew Boys' Names https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_major_biblical_figures https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_minor_biblical_figures
Hier wat namen die bijbels / Hebreeuws (in oorsprong of gebruik) zijn, maximaal 5 letters. Aaron Abel, Abe Achan Alon Amos Anan, Aran Arik Axel Boaz Daan, Dani Eben, Ebel Eder Elias Elon Eran Esau Ezar, Ezer Ezra Hayim / Haim Hebel, Heber Hiram Hyam Ilan, Idan Ilia, Ilias Ira Isaak / Izaak Isai Ishvi Ismo Ittai / Ithai / Itai Ivan, Iwan Ivo Jaan Jabin Jaffe Jaron Javan, Jovan, Jowan Jef Jehan Jemmy Jens Jeppe Jezza Jim Joas Joep, Jaap, Joop Jonah, Jonas Joord Joos, Joost Joram Josip Jouni Jozua, Josué Juhan Jukka Kobe Koos Laël Lazar Lev Levi, Lavi Liron, Lior Luuk, Luca / Luka, Lucas / Lukas Mads / Mats Maor Mees Mick Mika Mikko Miron Moos Nebo Nino Niv Noah, Noam, Noak Omar Omri Pelle Per, Perre Raf Ron Ruben Rufus Sam, Sem Sepp Silas Simon, Siem Sol Thijs, Ties Timon Tiras Tobin, Toby Zef / Zeph / Zev Zimri Zion (zoveel mooier dan Sion->Sjon..)