wat leuk om te knutselen 26 maanden?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Tord, 8 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik wil graag wat meer gaan knutselen met mijn dochter.
    We kleuren nu veel, wat een groot succes is.
    Kleien vind ze leuk, maar ze denkt dat het ook eetbaar is dus dat is niet zo´n supergoed plan.
    Verven vindt ze ook wel leuk, hoewel minder dan tekenen, en het is ook een beetje onhandig met een klein babietje erbij (omdat ik dan zelf ook vieze handen heb).

En verder kom ik niet.... wie heeft leuke tips?

2. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Knippen en plakken, waarbij je wel moet helpen natuurlijk. Doen we hier al lange tijd. Bloemen knutselen of sneeuwpop of sint... Net wat er aan de orde is. Meestal knip ik en mag meisje lijmen en versieren met glitters en zo
    We doen ook kralen rijgen (grote als ze nog klein zijn)
    Als ze klei leuk vindt kun je ook eens brooddeeg maken en de figuurtjes na het kleien bakken en verven. Zo hebben wij kerstboomhangers gemaakt.
    Verder de seizoensgebonden dingen: blaadjes en kastanjes zoeken en kijkdoos maken, in de lente eieren verven, dat soort dingen.
    Bij action, hema en soortgelijke winkels kun je overigens leuke en goedkope knutselsetjes kopen. Mokje verven en zo.

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik koop regelmatig leuk cadeaupapier met dieren, poppetjes etc. Ik knip de plaatjes uit en die plakt mijn dochter op. Ik gebruik met plakken behanglijm. Veel goedkoper, gaat makkelijk uit kleding etc. Je kunt in een keer een emmertje maken en die steeds bijvullen.

4. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Wat het hier erg goed doet zijn stickertjes. Alle soorten en maten, maar de foamstickers zijn favoriet. Die dingen kun je overal op plakken. Op fotolijstjes, op een kaart, op kleine houten doosjes, op een schaaltje, een beker. Etc. etc. Het kliedert niet en ze kunnen het heel goed zelf. Ook niet onbelangrijk ;) Stempelen vind Esmae ook geweldig. Je kunt ze kopen, maar ook zelf maken met bijv. Een aardappel.

Kleien gaat hier wel goed trouwens. Al zit ik er wel bij hoor. Oh en wat verder erg leuk is; dat plakmais. Dat spul wat je nat moet maken en waar je van alles van kunt maken. In het begin is het niets.. dan zitten ze er alleen maar in te knijpen en te doen. Maar goed, met de achterliggende gedachte dat dit weer goed is voor de motoriek enzo... Ze voelen de structuur, wat het doet, wat er gebeurt. Echt heel leuk!!! En je kunt er zelf ook leuk mee spelen ;)

Je kunt kettingen maken van macaroni (penne, is lekker groot). En die ook weer schilderen. Flesje vullen met rijst en die flesje beplakken. Schudden en je hebt muziek.

Eh... nou ik lees mee, zoek ook nog inspiratie.

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn is ook erg van het plakken. Niet alleen stickers maar ook lijmen. Ik heb peuterlijm en behangplaksel. Maar dan zit je misschien weer te erg onder zelf.

Wat ook leuk is. Zelf kaarten maken. Bij action en zeeman enzo heb je van de blanco kaarten. En die dan lekker versieren met vanalles en echt aan iemand geven.

6. SimplyLin

SimplyLin Actief lid

3 mrt 2011
    164
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Mijn dochter is 25 maanden en hier zijn stickers en stempeltjes met een stempelkussen momenteel favoriet, erg leuk en het wordt niet zo'n kliederboel ;)

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Stempels geen kliederboel??? Wat is je geheim??? Hier is dat echt altijd vreselijk! Zijn handen onder, de tafel (tafelzeil dan wel) en soms zelfs zijn gezicht! En die stempelinkt krijg een stuk lastiger overal vanaf dan waterverf.

8. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    van dat crèpe papier kopen ( of hoe schrijf je dat? HIHI ) en daar dan kleine stukjes vanaf scheuren en propjes van maken en dan op een tekening plakken ( iets wat je vantevoren zelf hebt getekend of een plaatje uit het kleurboek ) Dus je plakt de propjes in verschillende kleuren.

Volgens mij heb je tegenwoordig ook van die kant en klaar pakketten ervan.

9. brit76

brit76 Actief lid

29 apr 2009
    379
    7
    18
    -kleien met playdoh, daar krijg geen vieze handen van (en is niet schadelijk als je het opeet:))
    -scheuren en plakken (scheuren is heel goed voor de motoriek)
    -stempelen (je hebt ook stempelinkt op waterbasis en uitwasbaar, zie onderstaande link)
    Toys42hands
    -kralen rijgen, dit kan ook op een pijperager, dat is makkelijker rijgen dan een draadje, je kunt er dan ook geen ketting van maken
    -knippen in oude tijdschriften (op de site hierboven verkopen ze ook een knijpschaartje, heel handig)

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij hebben vandaag ook nog wat leuks gedaan. Glazen potjes beplakt met zijdepapier. Er staat nu een heel mooi en fleurig kaarsenpotje op tafel!

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Scheuren en plakken (knippen vind ik nog wat eng :eek:). Stickers plakken vindt ze ook fantastisch en strijkkralen (je hebt ook een maxi variant) zijn hier ook een groot succes.

Ik doe ook regelmatig dat zij iets maakt en ik het 'afmaak'. Bv. dat zij iets verft of kleurt en ik knip er wat van of ik plak het aan elkaar ofzo. Zo rond de kerst hebben we op die manier een kerstboom gemaakt: zij heeft wc-rolletjes groen geverfd en ik heb ze aan elkaar geplakt tot kerstboom, waarna zij ze weer versierd heeft met stukjes slinger, stickers en lampjes.

12. brit76

brit76 Actief lid

29 apr 2009
    379
    7
    18
    Wij hebben een peuterschaartje dat (echt) alleen papier knipt, dus geen vingertjes, kleren of gordijnen:D!

13. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Plakken en knippen is hier favoriet.

En dan gewoon alles. Wat ze heel leuk vindt is dingen uit reclamefolders knippen en daarna opplakken. Laatst hebben we mobiele telefoons gemaakt. Dus mobiele telefoon uitknippen en op karton plakken en daarna elkaar ermee bellen. Echt te simpel maar ze vond het fantastisch!

14. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Oh dat is een leuk idee Vash!

Ik heb wel voor Sinterklaas met Finn een verlanglijstje geplakt en geknipt, maar dit is ook wel erg leuk!

15. SimplyLin

SimplyLin Actief lid

3 mrt 2011
    164
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Ehh... Geheim? Ik heb haar gewoon uitgelegd dat ze dat alleen met het stempeltje mag doen en niet met haar vingertjes.. Heb ik dan echt zo'n engeltje van een dochter? ;)
    Soms zit het wel op haar vingertjes per ongeluk maar dan komt ze meteen naar me toe dat ik het schoon moet maken hihihi

Deel Deze Pagina