Hoi allemaal, Wij zijn in verwachting van een meisje! We willen graag vernoemen maar hebben geen idee hoe! De moeders heten: - Dimf - Jolanda Wie kan ons helpen!
Dimf? wat is dat voor naam? Misschien iets van Jody, Jo-Anne, Joy, Jo Jo Jo-Lee Jo-....?? ik zeg maar wat
Dionne komt als eerste in mij op.. Die 'J' spreek je wel uit, maar je schrijft hem niet, anders staat er D-ij-onne.. Dionna kan natuurlijk ook.. Of Donna (vind ik zelf wel leuk!).
ja haha had ik nog nooit van gehoord oja, en Joy heet je zelf. ik vind Jody wel leuk Joline Jonne Jolyn Joleen Jolie Jitta Jinthe Jilde Jilly Jiske Jill Jocintha ??
Dianda Dianthe/-a Denna Dilana Diliana Dimfy Dina(h) Dinanda Djolanda (haha grapje) Duna Dunya Dionne O, ik ga nu ook inene denken: mijn moeder heet Hanna Emmie en schoonmoeder martha Isabel en wij krijgen ook een meisje en ik zoek nog een tweede naam. wel leuk ideetje dit. misschien ga ik hun tweede namen ook wel combineren
Wil je de eerste naam als vernoeming hebben? In dat geval zal ik een afgeleide gebruiken.. Bij een tweede/derde naam zou ik gewoon de naam overnemen zoals die is.
Die naam komt van Dymphna of Dimfna, een Ierse heilige, zie: NVB - verklaring voornaam Dymfna Ik had hem wel eens gehoord, maar de naam komt ECHT heel weinig voor, zie: NVB : voornaam Dimf Wat dat betreft is het veel leuker om deze naam ongewijzigd in de familie te houden, of anders als Dymphna/Dymfna. Van Jolanda kun je nog Jolande/Yolande/Yolanda/Yolanthe/Jolanthe o.i.d. maken als je de naam eigenlijk niet zo mooi vindt. Dan krijg je dus bijv. Dymphna Jolanthe als 2e en 3e naam. Ik denk dat dit herkenbaarder is voor de moeders dan een samentrekking.
Ik ben meestal niet zo van het namen samenvoegen of verhaspelen, maar Jodi als tweede naam vind ik echt heel leuk!