Misschien een hele blonde vraag maar wat heb je nodig in de wandelwagen? Ik heb een hoeslaken en een deken maar dan mis ik toch een lakentje of niet?
Dat kan, t kan op verschillende manieren. Je kan molton, hoeslaken en hydrofiel op t matras leggen en laken en dekentje. Dus zelfde als wieg of ledikant. Of je legt op t hoeslaken een wrapper/wikkeldoek. Je kunt sommige voetenzakken gebruiken van de maxi cosi, bijvoorbeeld de wallaboo. Ook kun je in de winter een.dekbedje gebruiken, dat zit bij sommige wagens erbij. Dan volstaat een hoesje om t dekbed natuurlijk.
Ik had een waskussenhoes als hoeslaken, met onder het hoofdje een hydrofielluier en verder een wieglakentje en wiegdekentje erover. En afhankelijk van hoe warm het was, eventueel een extra dekentje of alleen een lakentje (2 zomerkindjes)
ik heb een wieghoeslaken een wieglaken en een wiegdeken gekocht. Volgens de vrouw van de winkel hoeft en molton niet.
Ik heb een molton, wieghoeslakentje en daarop een reisslaapzak. Die van Koeka en Dwellstudio vind ik erg leuk. Zo'n slaapzak vind ik een stuk makkelijker in gebruik, als het wat frisser is rits ik hem zo dicht en ze trappelt niet steeds de deken van zich af (doet ze in de wieg nogal eens). Een deken instoppen bij zo'n klein dun matrasje vind ik maar onhandig.
Oh ja nog een voordeel van zo'n slaapzak: als ze lekker ligt te slapen en we zijn weer thuis dan tik ik haar zo over naar de box zonder dat ze wakker wordt.
Ik gebruikte een aankleedkussenhoes als hoeslaken, en verder alleen een wrapper van Lodger. In de zomer bij heel warm weer alleen een losse hydrofiel over de beentjes tegen de zon.
Molton hoeft idd niet, maar met spuugongelukjes vind ik het toch maar fijn dat ie er wel onder ligt. Dat matrasje is er niet voor gemaakt 100 x in de wasmachine te gaan. Een hydrofiel houdt niet zo gek veel tegen, die vond ik vooral fijn voor de zweet, de leuk en evt wat kwijl.
Marjo, ik heb een hoeslakentje, hydrofiel voor onder hoofdje (ik baar spugertjes zoals je je miss nog wel kan herinneren ) lakentje en dun dekentje. Ik gok dat deze kleine in de winter al niet meer in de bak ligt (zo jan/feb), maar lekker in de voetenzak van de inzet. Anders gaat er weer een fleecedekentje (of lekker dik gehaakt wollen dekentje) overheen.