Productie gestopt maar dochtertje blijft "drinken"

Discussion in 'Borstvoeding' started by MoederK, Jan 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MoederK

MoederK Fanatiek lid

Jan 19, 2009
    1,833
    46
    48
    Hallo,

mijn dochtertje is nu 18 maanden.
    Gaf/geef nog steeds borstvoeding, alleen 's morgens.
    Nu merkte ik zo'n 2 weken terug dat er niets meer uit mijn borsten komt. Als ik knijp zie je nog een mini druppeltje tevoorschijn komen maar that's it.
    Ik had gedacht (en lees altijd) dat kindjes dan vanzelf stoppen aan de borst maar mijn dochtertje blijft gewoon "doordrinken"...
    Doet ze wel maar heel kort. Ene kant 2 minuten, andere misschien 1 minuut (soms wisselt ze nog een paar keer). Kan toch niet zo zijn dat zij er nog wel wat uitkrijgt terwijl ik met moeite 1 druppeltje tevoorschijn tover??

Maar hoe stop ik dit nu dan? Vind bv zo mooi dat ik er al tegenop zag om het ooit zelf te moeten stoppen maar nu de natuur zelf zn gang ging was ik al blij (ook al ga ik het enorm missen maar wilde toch niet meer haar voeden als de 2e kleine komt)
    Als ze nu vraagt om 'drinken" (bv) en ik zeg nee gaat ze heel zielig huilen dus tot nu toe "drinkt" ze nog iedere ochtend eventjes..

Help! ;)

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon aanleggen, ook die paar druppeltjes geven je kind nog antistoffen, en je kind is inmiddels zo ervaren die krijgt er altijd meer uit dan jij.
    Is ook handig straks in de kraamweek, kan ze je stuwing wegdrinken (grote kans dat ze dan net als kind van vriendin zegt 'hee melk!')

3. MoederK

MoederK Fanatiek lid

Jan 19, 2009
    1,833
    46
    48
    Dan blijf ik maar door voeden voorlopig..:)

Wil wel stoppen met geven voor de geboorte van de 2e want wil geen 2 kinderen aan de borst. Ook als ik niet zwanger was geweest had ik niet langer als 2 jaar willen voeden.

Bedankt voor je snelle reactie!

4. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Lekker laten drinken, stel ze krijgt geen melk dan krijgt ze wel jouw warmte binnen.

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier krijg ik er ook met moeite een paar druppels uit. Ze vraagt hier s avonds of s nachts soms nog om de borst, maar ze begint nu wat te hannessen met happen en draaien en als er dan nog niks komt, is ze er weer klaar mee.
    Af en toe dat ze wel even een tijdje droog drinkt. Hier mag ze wat mij betreft wel blijven drinken en na de bevalling samen met de baby. Maar of we zover komen... ik moet het eerst nog zien.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik ben blij dat ik na de bevalling de oudste nog aan de borst had. Niet alleen vanwege het wegdrinken van de stuwing (al was dat wel HEEL prettig!), maar vooral omdat het voor mijn idee echt voorkwam dat de oudste jaloers werd (iets dat ik bij veel vriendinnen wel zag). Oudste hoefde zijn plek helemaal niet 'af te staan'. maar alleen maar te delen. En omdat hij al zo groot was (dat bleven we natuurlijk benadrukken) kon hij ook zo goed helpen (en daar bleven we hem ook voor complimenteren). Maar hij mocht ook nog steeds lekker dicht bij mama. Hard nodig, want tijdens een eczeemaanval at hij nauwelijks.

7. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Dat lijkt mij hier ook zo mooi. Ik heb tenslotte ook 2 borsten ;)
    Vertel haar hier s avonds als ze wil drinken ook altijd dat de baby straks ook de borst wil.
    Laatst begon ze dat zelf te vertellen, zo schattig!

Als ze hier stopt en na de bevalling niet meer wil, ga ik dagelijks voor haar kolven denk ik. Momenteel krijgt ze helemaal geen zuivel.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    Ik heb er bijna nooit druppeltjes uitgekregen, maar wel 26 maanden gevoed. Dat zegt niet zoveel over wat je kindje eruit krijgt hoor.

9. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik merk aan mijn dochter dat ze er ook niks uitkrijgt en ze drinkt nog met tepelhoedje en die is meestal nog droog.

10. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Mijn dochtertje is 14 mnd en ik merk dat er ook veel minder melk komt. Ze slikt alleen de 1e minuut en daarna bijna niet meer. Maar ze vindt het nog zo knus en blijft heerlijk verder 'drinken'. Ik laat het maar even zo, ze zal heus wel een keer vanzelf stoppen.
    Momenteel drinkt ze alleen nog 's ochtends en heel soms 's nachts als ze wakker wordt.

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    mijn zoontje drinkt ook nog maar een paar slokken 's ochtends en 's avonds, maar vooral avonds is het echt even zijn kroel-momentje. Het gaat het meer om het ritueel dan om de voeding. Ik vraag me ook weleens af wanneer we op deze manier nu echt gaan stoppen, maar voorlopig vindt hij het blijkbaar nog prima zo. Dan vind ik het ook prima!

Share This Page