Even een vraag aan de ervaren borstvoedingsmama's! Mijn zoontje van ruim drie weken krijgt bv op verzoek. Nu slaapt hij over het algemeen erg goed en dat betekent dat ik hem overdag na 4 uur echt wakker moet maken om te gaan voeden. 's Nachts laat hij er meestal 5 of soms 6 uur tussen zitten. Ik kolf sowieso elke dag na de ochtendvoeding (dit omdat ik eerst met tepelhoedje gaf en ik het maar als gewoonte er in hou, ook om alvast een voorraadje aan te leggen voor als ik weer aan het werk ga). Zo kom ik dagelijks op 6 voedingen + een kolfsessie (wel handig voor mijn productie denk ik?). Nu vraag ik me af, in hoeverre kan ik overdag wachten tot m'n zoontje zelf wakker wordt of is het verstandig hem na 4 uur toch wakker te blijven maken voor een voeding. Ik ben benieuwd naar jullie mening! Hoor het graag!
Ik zou m voorlopig nog wel na 4 uur wakker blijven maken. Die kleintjes hebben in het begin echt 6 tot 7 voedingen per 24 uur nodig. Als het goed is heb je binnenkort je eerste gesprek op het Cb en dan zou je daar kunnen navragen wat je kan doen. En dat hij 's nacht 5 a 6 uur slaapt, dat mag echt wel. Je voedt op verzoek dus hij krijgt echt wel wat nodig is. Liefs, DD
Ik zou hem persoonlijk inderdaad ook nog even wakker blijven maken. Begrijp dat je inmiddels gestopt bent met het voeden met tepelhoedjes. Eigenlijk gewoon omdat het nog zo een klein mopke is en dus gewoon echt nog veel voedingen nodig heeft mi, vind om de 4 uur wel echt het max, al is het dan niet geheel voeden op zijn verzoek, dat zou ik weer gaan doen als ie iets ouder en sterker is zegmaar ! Daarbij is het natuurlijk ook voor je productie erg belangrijk dat je toch wel een bepaald aantal voedingen hebt en voor mijn gevoel is 6 op die leeftijd erg minimaal. Maarja, als de kleine goed groeit, plast/poept, etc dan is het prima. Succes in ieder geval! Liefs Hanneke.