Laatste keer... ;)

Discussie in 'Babynamen' gestart door Sallie, 21 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Jullie associaties bij Jip!

Dus niét of je de naam wel of niet leuk vindt, maar wat voor 'vooroordeel' je hebt als je een jochie, jongen, man ontmoet die Jip heet.

We zijn zo goed als zeker van de naam, komen gezamenlijk op niks leukers. Maar ben hier toch nog even benieuwd naar! Achternaam wordt trouwens een lange, heel Hollands klinkende achternaam ;).

2. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dan denk ik waar. Is janneke

Sorry niet mijn smaak

3. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Dat kan! Dankje, de eerste zin in je reactie, daar heb ik dus wat aan ;).

4. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Bij Jip denk ik aan een jongetje, maar eigenlijk niet aan een volwassen vent. Het is wel een hippe, krachtige, vrolijke naam.

5. Arinna

Arinna Actief lid

22 sep 2014
    151
    0
    0
    Dit....

En, voor een klein jochie vind ik Jip nog wel kunnen, maar een volwassen man met de naam Jip vind ik eigenlijk wel heel raar, sorry.

6. Jo5

Jo5 Niet meer actief

Ik vind een naam associeren niet gepast. Zou je een andere naam overwegen dan als iedereen hier de (bijvoorbeeld!) term achterbuurt ging roepen?!

Kortom, je bent overtuigd van de naam wat maakt t nog uit waarmee anderen de naam associeren het past gevoelsmatig bij jullie babyboy dus gewoon doen

7. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Bij Jip zie ik een klein blond ontdeugend mannetje voor me.

Maar ik denk ook aan Janneke..

8. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Janneke, en een kind.in ieder geval geen volwassen, serieuze man.

9. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik bedoel niet associëren persé als negatief. Bij sommige namen denk ik aan een lief jochie, bij anderen weer stoer of verlegen, of ondeugend. En ja, ik vond dat wel belangrijk. Juist om die rede zou ik mijn kind nooit een naam meegeven waar veel mensen, om welke rede dan ook, een negatieve associatie mee hebben.

Voor de rest, ook bedankt voor jullie reacties! :).

10. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik denk aan een ondeugend mannetje.
    Een hippe tiener ook. Heb er alleen geen beeld bij met een volwassen man

11. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Leuk en stoer voor een jonge knul, maar inderdaad echt niet voor een wat ouder kind of volwassene. Maar als je er weg van bent en het voelt goed, zou ik het gewoon doen, iemand groeit ook vaak in de naam en mensen wennen er snel aan.

12. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Erg leuk, ook voor een volwassen vent!

Ik vind het een vlotte, ondeugende en stoere naam.

13. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    ik zie er een stoere jongen bij. en vind het ook leuk voor een volwassen man

14. JongeMem

JongeMem Lid

8 dec 2014
    63
    0
    6
    NULL
    NULL
    Een vrolijk, eigenwijs en ondeugend kind.
    Voor een volwassen man hoop ik dat het een beetje een brede man is, want als je lang en mager (of nog erger, klein en mager) bent en dan Jip heet, vind ik dat net alsof hij nooit uit z'n kinderlijf is gegroeid. Maar voor een gemiddeld gebouwde man erg leuk!

15. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Bedankt voor alle reacties, hier heb ik voor mezelf wat aan! Ik hoef zeker niet alleen positieve dingen te horen, ik neem alles mee. Heb tot nu toe nog niks gelezen waardoor ik de naam niet zou doen, gelukkig. De associatie met Janneke ligt voor de hand, al denk ik dat dat ook wennen is. Net als Jip bij een volwassen man. Dat was mijn grootste punt van twijfel, maar ik denk dat als het over 20 jaar normaal is om Mees, Puck of Cato te heten, Jip ook gewoon worst.

Goed punt in de laatste reactie! Gezien de bouw van vriend en zoontje denk ik ietslanger dan gemiddeld, met een gemiddeld, maar zeker niet dun, figuur.

16. Pandorabeads

Pandorabeads Actief lid

14 mei 2011
    361
    0
    0
    Verpleegkundige
    Friesland
    Ik vind het wel een leuke naam, voor alle leeftijden. Wellicht kun je de naam JIPPE ook nog overwegen? Hoorde laatst iemand die zijn zoontje zo genoemd had...

17. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Ik denk juist niet aan Janneke.
    Vind het een vrolijke naam :)
    Ken ook een volwassen Jip, niks mis mee hoor!

18. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Ik denk aan een grote deugniet, die iedereen rond zijn vinger kan winden, haha!!:)

Voor een volwassen man zie ik het ook niet meteen voor me. Maar langs de andere kant ... de naam groeit gewoon met de persoon mee en tegen dan zal het wel passen. Daarmee zou ik eigenlijk niet inzitten.
    Dat is waarschijnlijk doordat er nog geen volwassen 'Jips' rondlopen, maar binnen hier en 20 jaar wel en dan kan iedereen zich wél een volwassen Jip voorstellen. Er moet iemand de eerste zijn;)

Als dat dé naam is voor jullie: gewoon doen!:D

19. lisettevers

lisettevers Actief lid

26 mrt 2013
    409
    2
    18
    breda
    Voor mij is Jip ook echt een meisjesnaam. Heb een collega gehad en die heette Jip. Geweldig vlotte meid. Dat is dan ook meteen mijn associatie bij die naam.

20. Betula

Betula Bekend lid

29 jun 2012
    917
    69
    28
    NULL
    NULL
    Ach er zijn ook meisjes genoeg die Janneke heten, en dat vindt niemand raar. Verder heb ik niet echt associaties bij de naam.

Deel Deze Pagina