Jullie associaties bij Jip! Dus niét of je de naam wel of niet leuk vindt, maar wat voor 'vooroordeel' je hebt als je een jochie, jongen, man ontmoet die Jip heet. We zijn zo goed als zeker van de naam, komen gezamenlijk op niks leukers. Maar ben hier toch nog even benieuwd naar! Achternaam wordt trouwens een lange, heel Hollands klinkende achternaam .
Bij Jip denk ik aan een jongetje, maar eigenlijk niet aan een volwassen vent. Het is wel een hippe, krachtige, vrolijke naam.
Dit.... En, voor een klein jochie vind ik Jip nog wel kunnen, maar een volwassen man met de naam Jip vind ik eigenlijk wel heel raar, sorry.
Ik vind een naam associeren niet gepast. Zou je een andere naam overwegen dan als iedereen hier de (bijvoorbeeld!) term achterbuurt ging roepen?! Kortom, je bent overtuigd van de naam wat maakt t nog uit waarmee anderen de naam associeren het past gevoelsmatig bij jullie babyboy dus gewoon doen
Ik bedoel niet associëren persé als negatief. Bij sommige namen denk ik aan een lief jochie, bij anderen weer stoer of verlegen, of ondeugend. En ja, ik vond dat wel belangrijk. Juist om die rede zou ik mijn kind nooit een naam meegeven waar veel mensen, om welke rede dan ook, een negatieve associatie mee hebben. Voor de rest, ook bedankt voor jullie reacties! .
Ik denk aan een ondeugend mannetje. Een hippe tiener ook. Heb er alleen geen beeld bij met een volwassen man
Leuk en stoer voor een jonge knul, maar inderdaad echt niet voor een wat ouder kind of volwassene. Maar als je er weg van bent en het voelt goed, zou ik het gewoon doen, iemand groeit ook vaak in de naam en mensen wennen er snel aan.
Een vrolijk, eigenwijs en ondeugend kind. Voor een volwassen man hoop ik dat het een beetje een brede man is, want als je lang en mager (of nog erger, klein en mager) bent en dan Jip heet, vind ik dat net alsof hij nooit uit z'n kinderlijf is gegroeid. Maar voor een gemiddeld gebouwde man erg leuk!
Bedankt voor alle reacties, hier heb ik voor mezelf wat aan! Ik hoef zeker niet alleen positieve dingen te horen, ik neem alles mee. Heb tot nu toe nog niks gelezen waardoor ik de naam niet zou doen, gelukkig. De associatie met Janneke ligt voor de hand, al denk ik dat dat ook wennen is. Net als Jip bij een volwassen man. Dat was mijn grootste punt van twijfel, maar ik denk dat als het over 20 jaar normaal is om Mees, Puck of Cato te heten, Jip ook gewoon worst. Goed punt in de laatste reactie! Gezien de bouw van vriend en zoontje denk ik ietslanger dan gemiddeld, met een gemiddeld, maar zeker niet dun, figuur.
Ik vind het wel een leuke naam, voor alle leeftijden. Wellicht kun je de naam JIPPE ook nog overwegen? Hoorde laatst iemand die zijn zoontje zo genoemd had...
Ik denk juist niet aan Janneke. Vind het een vrolijke naam Ken ook een volwassen Jip, niks mis mee hoor!
Ik denk aan een grote deugniet, die iedereen rond zijn vinger kan winden, haha!! Voor een volwassen man zie ik het ook niet meteen voor me. Maar langs de andere kant ... de naam groeit gewoon met de persoon mee en tegen dan zal het wel passen. Daarmee zou ik eigenlijk niet inzitten. Dat is waarschijnlijk doordat er nog geen volwassen 'Jips' rondlopen, maar binnen hier en 20 jaar wel en dan kan iedereen zich wél een volwassen Jip voorstellen. Er moet iemand de eerste zijn Als dat dé naam is voor jullie: gewoon doen!
Voor mij is Jip ook echt een meisjesnaam. Heb een collega gehad en die heette Jip. Geweldig vlotte meid. Dat is dan ook meteen mijn associatie bij die naam.
Ach er zijn ook meisjes genoeg die Janneke heten, en dat vindt niemand raar. Verder heb ik niet echt associaties bij de naam.