Hallo allemaal, zoals hierboven al staat welke naam vind jij het mooist? en welke niet? Meisjesnaam vinden we zo moeilijk, jongensnaam zijn we al helemaal uit! alle aanvullingen zijn ook welkom lisette Sarah floriene Lauren Lotte Rosa Fabienne Liefs Luna86
Fabiënne vind ik prachtig!! Sarah vind ik ook mooi en de rest is niet zo mijn smaak. Wat vind je van Louise?
Louise vinden we allebei ook een mooie naam, ik ken alleen iemand die zo heet dus dat moet ik even los kunnen koppelen! Ik heb hem wel even op mijn lijstje gezet. bedankt voor het antwoorden. Fabienne is ook mijn favoriet.. liefs luna86
Ik vind Florien ook iets mooier zonder e. Alleen ligt floriene iets beter in de mond als je het met de achternaam uitspreekt. bedankt voor je reactie!
bedankt voor jullie reacties, ik zag Tess ook voorbij komen en deze naam vind ik ook heel mooi! Hannah en Madelief zijn ook mooi alleen past dat dan weer niet echt bij ons. liefs Luna86
lisette Mooie naam. Klassiek. Hou rekening met "Lies" en met toelichting omdat anders mensen er Liset van maken Sarah Bijbelse naam. Mooi maar persoonlijk vind ik 'm mooier zonder h. De h is naar mijn idee overbodig en maakt het ouderwets. Saar is de meest gebruikte afkorting floriene Nee, dit is niet mijn smaak. Het is naar mijn idee een samen raapsel van Fleur en alle namen eindigend op ine. Floor vind ik dan gewoon leuker. Lauren Aardig. Hoor je niet zo heel vaak. Is een kwestie van smaak en niet echt het mijne maar verwacht weinig problemen. Hooguit of het de Nederlandse of Engelse uitspraak moet zijn. Lotte Hee lieve, leuke naam geschikt voor een kind maar ook voor een volwassene. Mijn favoriet van het rijtje. Het wordt natuurlijk Lot maar dat klinkt nog steeds leuk. Rosa Roos maar dan in een ouderwetse vorm. Ik vind Rosa iets voor oude dametjes... tja, die moeten ook als klein meisje beginnen maar nee, niet mijn smaak. Fabienne Tja... ik heb hier nog altijd een vj bij in gedachten. Ik vind het wel een mooie naam. Er zit nogal wat variatie in de namen. Ze liggen aardig uit elkaar: Lotte en Fabienne als je begrijpt wat ik bedoel. In het rijtje langere namen vind ik Féline, Liselore, Marinthe ook mooi en in de categorie korte namen: Linde, Fenna, Minke, Laure.
Ik zou voor volle 100% voor Lisette gaan Mijn dochter heet ook zo en echt het is een prachtige naam die niet veel voorkomt, heb geen seconde spijt!