Er zijn een aantal namen op het lijstje waar ik over de schrijfwijze nog niet uit ben. (uitspraak Ce-an) Sean Cean Mattias Matthias (uitspraak Mitjeu) Mitheu Mithjeu Wat vinden jullie?
Sean vind ik mooier dan Cean, maar ik zou Sean wel uitspreken als Sjown ofzo iets. Mattias, leuker zonder dan met H . Mitheu, maar leuker nog Mitthieu (als Matthieu)
Ik zou Mitthieu schrijven zoals je Matthieu schrijft maar dan met een i. Sean zou ik anders uitspreken, dus als je echt sé-an zou zeggen, dan zou ik het anders schrijven. Cean of Seyan. Matthias met een h.
Als je wil dat er see-an wordt gezegd, zou ik het als Cean (of Céan) spellen. Sean spreek je anders uit, als een soort van sjôhn (en nee, niet als sjonnie van anita, maar een langere oh klank) Mattias, zonder h Mitjeu vind ik eerlijk gezegd een erg vreemde naam. Ik zou het spellen als Mitthieu of desnoods Mithieu. Mitheu klinkt als miteu Mithjeu vind ik er raar uit zien. Doe dan liever Mitjeu. Ben alleen bang dat je zoon mietje genoemd gaat worden....