Oké je zou misschien zeggen waar maak je je druk om ... maar hier komt het. Onze dochter Demi is vernoemd naar beide oma's.. als onze tweede ook een meid wordt kunnen we dus moeilijk vernoemen want we hebben ook geen zussen o.i.d. Nu heeft mijn vader als derde naam Maria en mijn oma (ook van vaders kant) heette Jeanne. (Werd in het Westland uitgesproken als Sjaan..) Kan iemand hier 1 of 2 leuke namen van maken om te vernoemen ? Voor een meid dan he ! Ik vind Jeanne uitgesproken als Sjahnne zeg maar niet echt een leuke naam maar Jeanne (Dsjien) ook weer wat te apart misschien, het lijkt me vervelend als je kind zich voorstelt en 3 x haar naam moet zeggen... (Jaja jean-marie pfaff komt ook bij mij op hahaha) Als het een knul wordt zijn we er trouwens al uit
bij ons in limburg word Jeanne, ook uit gesproken als Sjan dus zonder die dubbele a... zo vind ik Janneke heel erg leuk, maar dat past niet bij Demi ' alhoewle
wow wat een mooie namen al gelijk hihi super ! er zat bij mij een meisje in de klas die heette Shan, dat schreef je ook zo... nou moet ik gelijk daaraan denken..... En als je het op z'n frans uitspreekt.. dus gewoon sjawn (haha wordt steeds gekker hier..) zou je dan sjawnNE zeggen of wordt dat gauw sjawn ?
Jeanne spreek ik uit als Zjanne. Jean als Djien Ik ken ook een Janne en een Sjanie (geen idee hoe je dat schrijft) maar dat hangt niet echt samen met Maria natuurlijk.. (okay conclusie: nee ik ben dus niet creatief )
Haha ik ben er weer Wat vinden jullie van Richa ?? als vernoeming naar Richard... het is op zichzelf een engelse meisjesnaam Richa & Demi Roos
Dan vind ik Micha leuker. En Jeanne dan denk ik aan Jeanne D' Ark dus spreek het uit als Sjan. Vind ik wel een mooie naam hoor!
Hihi Micha kan ook (mijn broer heet Michael.....) hebben we die ook gelijk 'gehad' haha maar is dat niet meer voor een jongen?
ja ik zie het nu.. hij staat als meisjesnaam maar meer jongens krijgen hem... Ik vind hem ook wel mooi, alleen de verwijzing naar Richard is dan een beetje weg..... Ik ga al deze namen vanavond in de groep gooien, vriendlief heeft weer een wortelkanaalbehandeling gehad dus die kan er niet veel tegenin brengen hahaha
Wel mooi, maar misschien iets te exotisch.. Demi is witblond en een spierwitte huid en daar vind ik dan een exotische naam niet zo bij passen.. maar ik zet hem erbij !!
oh hahahah dan heb ik er een ander beeld bij... denk wel gelijk aan dat liedje... aischa aischa bla bla bla bla (dat versta ik dus niet...)