Hallo allemaal, Wie heeft er tips om de oorpijn van m'n meisje te verlichten? Ze heeft er nu al meer dan 3 weken last van, we hebben al een zoutoplossing gehad, een antibiotica kuur en nu neusdruppels maar niks helpt. Ze huilt veel en krabt d'r oortjes helemaal open en trekt aan d'r haar. De huisarts zegt elke keer kom over een week maar terug maar ik vind het zo zielig voor d'r en ik weet gewoon niet meer. Ze heeft daarboven op ook ineens sinds een paar dagen behoorlijke uitslag over d'r hele gezicht en nekje, geen idee of het met elkaar te maken heeft maar ook dat lijkt me niet fijn voor d'r (voelt heel droog aan). Iemand verder nog tips voor me om de pijn te verzachten voor haar?
paracetamol??? Voor de rest het bedje wat schuin zetten. Sneu voor haar hoor, het is zo vervelend die oorpijn, onze dochter heeft er ook veel last van. Als het echt niet overgaat een verwijzing naar de kno arts vooor controle Trouwens zoutoplossing werkt hier niet, en mag op advies van de huisarts en kinderarts de neusspray van 2-6 jaar gebruiken. Als je het niet zegt dat het voor een baby is is er niets aan de hand, anders krijg je het niet mee. Zou dat zo en zo ook nog proberen. Beterschap voor je dochter
Paracetemol geef ik ook al elke 8 uur maar dat helpt helemaal niks. Bedje staat ook al schuin maar heb niet het idee dat het minder is met rechtop, draag haar ook veel maar dan heeft ze evengoed last van pijn. Ga nog wel is naar die andere spray kijken. De ha weigert om een verwijzing te geven omdat hij het niet nodig vind, ik vind het belachelijk om een klein kind zo lang met een oorontsteking te laten lopen maar geen idee of het normaal is.
En oorpijn is zo pijnlijk/vervelend. Zou een verwijzing voor de kno eisen, wij hebben het hier ook gehad, huisarts vond het altijd wel meevallen, hij zei er wel bij dat hij niet goed in de oren kon kijken, dus hoe hij überhaupt de diagnose kon stellen dat het wel meeviel.... Maar mocht wel andere neusspray ; xylometazoline (0,0025 geloof ik) gaan gebruiken, maar ook daarmee nog klachten. Toevallig kwamen we op controle bij de kinderarts, en dit probleem ook voorgelegd, ze luisterde naar ons verhaal, keek even in de oren, kon het ivm nauwe gehoorgang ook niet goed beoordelen, maar regelde meteen een doorverwijzing naar de kno arts. Week later konden we terecht en weer 2 weken laten heeft dochter buisjes gekregen en is het probleem grotendeels verholpen. Nog wel 2 keer oorontsteking gehad, maar met veel minder pijnklachten, druk is weg. Kno heeft nu ook aangegeven mochten er weer problemen zijn op gebied kno, dus niet alleen oren, kunnen we meteen zh bellen en daar terecht, huisarts had volgens hem heel ander beleid, langer afwachten terwijl dat niet altijd nodig is. Hoop dus dat je alsnog naar een kno arts kunt. En je kindje snel minder klachten heeft.
andere ab vragen ! We hadden eerst amox, maar later augmentin gekregen. Ab moet werken binnen 48 uur geloof ik. En anders als het te erg wordt, een keer nd huisartsenpost. Of een second opion aanvragen bij een andere huisarts, oorpijn doet zo;n zeer !
Echt, eis een doorverwijzing voor de kno. Onze oudste dochter is ook een echt orenkind. Sinds ze buisjes heeft (ze was toen net 1 jaar) geen problemen meer gehad. Ze zijn er nu uit gegroeid en hoppa gelijk weer ontstekingen. Gister dus weer bij de kno geweest. Als ze looporen heeft bel ik niet eens meer met de ha maar gelijk met de kno. Zij schrijven druppels voor die wel werken nl en de ha niet. Kinderen met oorpijn is zo zielig, laat je ha zelf maar eens drie weken met oorpijn lopen.
Ach wat zielig, 3 weken is veel te lang! Morgen afspraak maken met je ha en weer vragen om verwijzing. Als dit weer wordt geweigerd kun je vermelden dat een verwijzing niet geweigerd mag worden door de huisarts. Je meisje kan van zo lang een oorontsteking ook schade aan haar oortjes krijgen. Heeft je dochter geen loopoor? Dan kun je ook verdovende druppeltjes halen bij de apotheek. Beterschap!
Ik zou een verwijzing KNO vragen, als AB en druppels niet helpen, is er meer aan de hand. Voor de tussentijd kun je -alleen als er GEEN loopoor is- gebruik maken van otalgan tegen de oorpijn. Paracetamol elke 8 uur blijven geven. Geef je 120 mg? Of 240? Hoe zwaar is ze? Verder bedje flink ophogen. Sofradex druppels bevatten antibiotica en pakken het probleem dus heel plaatselijk aan, maar krijg je alleen op recept van een arts.
Ik ga morgen weer naar de ha (of mijn man want ik moet werken) en eis een doorverwijzing want het is echt niet leuk om met zo'n zielig meisje te lopen. Ze zit rond de 8 kilo denk ik, geen idee wat voor zetpillen, heb ze uit de apotheek meegekregen, ze liggen op d'r kamertje dus kan ook niet kijken. Ze heeft geen loopoor, wat is Otalgan? Waar kan je dat halen? Moet dat via de arts of is dat vrij verkrijgbaar? Vanochtend vroeg ik bij de apotheek of d'r niks anders was wat de oorpijn zou kunnen verzachten maar zei zei van niet. Bedankt voor jullie reacties iig!
lidocine druppels voor het oor zijn vrij verkrijgbaar en verzacht de pijn (mag niet bij een doorgebroken oor gegeven worden, dus als er prut uit het oor komt) hier oren kinderen ben laatst al voor de 8ste x voor buisjes geweest ;((
Na vanochtend de ha gebeld en we mochten gelijk door naar de kinderarts. Die denkt dat er aan beide kanten een verstopping zit, we hebben antibiotica oordruppels meegekregen en gaan ook nog naar de kno arts. Bedankt voor het meedenken meiden!