contract word niet verlengd

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door inspiratiebron, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inspiratiebron

1 apr 2007
    34
    0
    0
    verzorgende
    eindhoven
    Hallo,

Ik heb net te horen gekregen dat mijn contract niet word verlengd.

Nou het mooiste van allemaal is dat ik in mijn functioneringsgesprek te horen kreeg dat ik een goede kracht ben en zeer tevreden zijn over mij. En mijn contract zou verlengd worden voor 1 jaar. En ik zou ipv 28 uur 16 uur werken na mijn zwangerschapsverlof en dat heb ik als op een brief als bewijs.
    Vandaag heb ik te horen gekregen van de reden van mijn ontslag is dat dat ze de zekerheid niet hebben of ik na mijn verlof die 16 uur aankon.
    Ik kan het eerlijk gezegd nog niet beseffen want ik kreeg altijd te horen dat ik mijn werk goed deed.
    Ik he gelukkig de brief thuis als bewijs dat ze na mijn verlof conract gaan verlengen.
    Ben ik gelijk naar rechtshulp gegaan en die hadden ook gezegd dat ze mijn niet mogen ontslaan omdat ze de zkerheid niet hbben. Oja nog 1 ding ik heb niet getekend bij mijn leidinggevende dat ik ik mee akkord ga met mijn ontslag, ben ik blij dat ik niet heb gedaan. Ik vind het eerlijk gezegd wel jammer dat ht zo is gelopen want het echt goed naar mijn zin op mijn werk.
    En mijn leidinggevende zei nog zo mooi voor mn vakantie als je terugkomt van vak. dan gaan we voor 1 jaar contract.
    En nu ploteseling zegt ze wat anders. En ze zei ook nog zo mooi als jeniet tekent dan hbben toch hun het recht om mijn te onslaan.

Sorry voor mijn typefout mijn pc doet raar.

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

zo matig!
    Mooi dat je gelijk hulp hebt ingeschakeld.
    Ik hoop niet hetzelfde mee te maken als jij.
    Ik heb nu mijn 2e jaarcontract tot aug 2009.
    Dus 2 maanden werken na mijn verlof.
    Maar net zoals bij jou zijn er ook fouten bij mij gemaakt en heb ik al recht op een vast contract.
    ben ook lid van de bond dus als er problemen zijn...hahahaaa, gnagna.

3. inspiratiebron

1 apr 2007
    34
    0
    0
    verzorgende
    eindhoven
    oja,

ook nog iets er werd ten bij mijn sollicitatie gezegd dat na 1 jaar contrat na goed werk omgezet zou woden naar onbepaalde tijd. Kunnen ze toch maken om mij weer 1 jaar contract te geven omdat ik zwanger ben?

:rolleyes:

4. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ja dat kunnen ze wel doen. Ze zullen dan waarschijnlijk wel een andere reden geven dan je zwangerschap... Maar ze zijn niet verplicht om je een vast contract te geven. Volgens mij mag je 3 keer een jaarcontract krijgen voordat ze verplicht zijn om er een vast contract van te maken.

5. inspiratiebron

1 apr 2007
    34
    0
    0
    verzorgende
    eindhoven
    Dank je miez voor je antwoord.

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Pfff sinds wanneer kunnen vrouwen het niet meer aan om 2 dagen in de week te werken? :rolleyes: Wat is dat voor een lariekoek! Ik denk dat ze heel zwak staan :)

7. inspiratiebron

1 apr 2007
    34
    0
    0
    verzorgende
    eindhoven
    Hier is het bewijs van die brief,

betreft: deeltijd ouderschapsverlof.

geachte mevr,

Namens uw leidingevende kan ik u bevestigen dat uw aanvraag met betrekking tot deeltijd ouderschapsverlof, in het kader van de uitvoeringregeling verlof CAO v&v art 8 akkoord is bevonden.
    Gedurende 6 maanden, volgend op uw bevallingverlof, zal uw gemiddelde arbeidsduur per week worden teruggebracht naar 16 uur per week.
    Uw salaris, vakantiegld en vakantierecht zullen naar rato van uw arbeidsduur woren aangepast. Voor de aanpassing van uw vakntiekaart ka uw leidinggeende contact opnemen met de afdeling P&O.

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als je jaarcontract niet verlengd wordt, wordt je in principe niet ontslagen. Je contract loopt gewoon van rechtswege af. Tenzij je een specifieke toezegging hebt dat je contract wordt verlengd, denk ik niet dat je er iets aan kunt doen.

Is wel bijzonder vervelend zeg! Ook een erg vreemde reden!

9. inspiratiebron

1 apr 2007
    34
    0
    0
    verzorgende
    eindhoven
    Zie hierboven mijn brief van hun. Das het bewijs!

Ik weet dat ze recht hebben om mijn contract niet hoeven te verlengen maar is beloofd zie boven mijn brief dat ze akkoord zijn met 16 uur na mijn verlof.

10. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Hmmm... uit die brief blijkt idd wel dat ze de intentie hadden om je contract te verlengen. Ik zou een belletje plegen met het juridisch loket als ik jou was.

11. Sweetlakecity

ik ben ook mee aan het denken maar ik kon niet terug vinden wanneer je contract afgelopen zou zijn?
    Over een maand? 2 maanden?

12. inspiratiebron

1 apr 2007
    34
    0
    0
    verzorgende
    eindhoven
    Over 1 maand dus per 15 oktober is mijn contract verlopen.

13. inspiratiebron

1 apr 2007
    34
    0
    0
    verzorgende
    eindhoven
    Ik heb al trouwens een afspraak met het rechtshulp. Ik had na mijn laaste gesprek met leidinggevende gelijk contact opgenomen met recahtshulp.

14. Sweetlakecity

ja want zomaar je contract opzeggen en die mooie brief over je ouderschapsverlof sturen is zeer dubbel. You go girl!

15. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ik ben bang dat je niet erg sterk staat... Ik bedoel: de brief gaat over ouderschapsverlof.. Niet over een contractverlenging..

Ben benieuwd hoe het voor je afloopt

16. inspiratiebron

1 apr 2007
    34
    0
    0
    verzorgende
    eindhoven
    Ik weet dat in die brief niet over contractverlenging gaat. Maar wel dat na mijn verlof akkoord gaan met 16 uur.
    En ook mondeling toegezegd 2 keer zelfs dat ze mij een contract aanbieden voor 1 jaar weer.

17. inspiratiebron

1 apr 2007
    34
    0
    0
    verzorgende
    eindhoven
    oja nog iets in mijn contract staat opzegtermijn van 2 maanden geld dit alleen voor de werknemer of ook voor de werggever?

18. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    opzegtermijn geldt voor werknemer en werkgever allebei. Tenzij anders in het contract is aangegeven.

19. Sweetlakecity

ja maar als ze een verlof accoord hebben gedaan geeft dat de werknemer het gevoel van ik mag blijven werken.
    Ben je lid van een bond?

20. inspiratiebron

1 apr 2007
    34
    0
    0
    verzorgende
    eindhoven
    nee ik ben niet lid van de bond.

maar geld een opzegtermijn ook met een tijdelijke contract?

Deel Deze Pagina