Met vliegtuig of auto?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lelietje85, 1 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Hi allemaal,

ik denk even vooruit. We willen volgende zomer met onze 4 mnd oude baby naar Toscane. We gaan zelf altijd t liefst met de auto, in 2 dagen (dus 2x 7 uur ongeveer) maar is het met die kleine handiger om te vliegen? Het spaart een hoopt geld als we gewoon met de auto kunnen (leaseauto), anders moeten we vliegtickets plus een huurauto voor daar betalen.

2. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Je moet doen wat jij het handigst vindt ;) Twee keer 7 uur rijden kan prima. Je zou ook een autoreiswieg kunnen huren waarin je kindje kan liggen. Dat is voor die hele kleintjes veel fijner dan een Maxi-Cosi, en net zo veilig.

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Wij zijn dit jaar ook met de auto op vakantie gegaan, ipv het vliegtuig. Zl was toen 8 maanden. Ik vond het ideaal! We konden ons eigen tempo bepalen en daardoor stoppen op de momenten dat zl normaal ook at. Zo konden we dus gewoon zijn ritme aanhouden en hij sliep prima in de auto.

Wij hebben 2x 5 uur gereden, incl stops waren we waarmee ongeveer 7/8 uur door onderweg.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou gaan rijden, dan kun je stoppen wanneer je wil en met een beetje geluk slaapt je kindje veel. Ik zou trouwens nog niet boeken, even kijken hoe je kindje het straks doet.

Over die autoreiswieg, ik zou dat niet doen, lijkt me niet veilig genoeg.

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zou zeggen geen van beide ;):D Dat zou met Dafne allebei geen succes zijn. Zoals Snoopy zegt zou ik wachten met boeken totdat je weet wat voor kind je hebt.

6. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Het hangt inderdaad erg van je kindje af. Mijn zoontje vond het eerste jaar autorijden vreselijk. Binnen een paar minuten begon hij heel hard te huilen en dat stopte pas als we op de plaats van bestemming waren en hij uit de autostoel was.

Omdat familie verder weg woont, was dat soms echt heel zielig. Maar we konden er niets aan doen om het voor hem fijner te maken.

We hebben toen gekozen om niet uren in de auto te gaan zitten voor een vakantie. Dus zijn dicht bij huis gebleven.

7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Wij zijn het eerste jaar ook niet gegaan (ze is van februari) puur omdat we niet wisten hoe ze zou zijn. Voor het tweede jaar (ze was toen ruim 1) zijn we met het vliegtuig gegaan omdat ze autorijden vreselijk vond en ze niet zo van stilzitten houd.

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Janmer dat je zoiets zegt op basis van een vooroordeel als je het niet kent. Sonmige merken zijn net zo goed beoordeeld als de Maxi Cosi, ze halen gewoon het oordeel goed bij de anwb test.

9. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    ik zou juist met de auto gaan zodat je je eigen spulletjes mee kan nemen. anders heb je alleen 2 koffers waar je alle spullen in moet proppen.
    wij proppen altijd de auto helemaal vol :D
    eigen camping bedje met matras mee, wandelwagen mee, genoeg kleren en luiers en voeding mee...

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heb wat testen bekeken en een gewone maxicosi komt wel beter uit de test. Ik geef ook aan dat ik het niet zou doen, wat een ander doet moet ie zelf weten natuurlijk.

11. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Wij hebben een jongetje wat na 15 minuten in de MC begint te huilen en niet stopt tot we er zijn, dus de auto is geen succes helaas. Met 8 maanden zijn we gaan vliegen. 8 uur in een vliegtuig ging veel beter dan 30 minuten in de auto! Het viel me 100% mee.

12. PlatvoetJ

PlatvoetJ Niet meer actief

Wij zijn dit jaar met de auto geweest mijn zoontje was toen 6 maanden. Het was 1750 km zo'n 12 uur per dag (inclusief files) het ging harstikke goed. Gewoon vaak stoppen een groot kleed meenemen waar hij tijdens het stoppen even lekker zich uit kan rekken.

13. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Mijn beide kinderen hadden flinke reflux en waren prikkelgevoelig, die had ik echt niet mee kunnen nemen op reis toen.

Ik zou dus sowieso geen vliegticket boeken en rekenen op een autoreis die je pas plant als je kindje er is. Dan kun je de reis en invulling pas echt goed invullen.

14. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Onze zoon ging met 4 maanden mee op wintersport. Zijn keurige iedere 2 uur gestopt en hadden hotel op 700 km van huis. Ging perfect. Volgende dag nog 4 uurtjes. Onze meest relaxte reis ever!
    Zelf iedere keer lekker koffie gedronken terwijl ukkepuk op z'n speelmatje kon rekken en strekken. Maar voordeel was dat hij na half uur spelen en een voeding (borstvoeding) nog ff in de auto rondkeek en toen weer in slaap viel.

Met 8 maanden zijn we met het vliegtuig gegaan. Was ook geen probleem, lekker in de draagzak rondkijken en in het vliegtuig in een babybak om te spelen en te slapen. Was ook super relaxt! Ik denk dat met de auto ook nog goed was gegaan gezien t meer slapen.

Dit jaar vliegen we heen naar de wintersport en gaan we terug met de auto met mijn ouders. Hij is dan 14 maanden en we merken nu dat hij t niet meer zo leuk vind om lang in de auto te zitten. Dus de auto reis terug zal uitdaging zijn. Hij beweegt veel te graag nl.

Ik zou vooral doen waar jij je relaxt bij voelt. Stress voelt je kind rn zal daarop reageren. Wij kregen met 4 en 8 mnd genoeg kritiek en opmerking dat t lastig zou kunnen zijn em hebben niets lastig gevonden. Plan je reis met de auto zorgvuldig. Mogelijk kun je vroeg weg: ben je al heel end als je kleintje wakker wordt, drinkt lekker koffie en lunch op je gemak. Dan kun je prima 600/700 km rijden op een dag!

15. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Wij zijn toen mijn zoontje nog baby was met de auto naar zuid frankrijk gegaan.. Zijn snachts gaan rijden, ging prima :) De eerste 7/8 uur sliep meneer, daarna ben ik bij hem achterin gaan zitten en zijn we wat vaker gestopt.

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Persoonlijk zou ik wachten tot je kindje er is. Niet alleen wat voor kindje maar ook hoe je zelf er aan toe bent.

Onze uk had verborgen reflux en had een lange rit echt niet gegaan.

17. Peppa

Peppa Actief lid

14 aug 2015
    155
    0
    16
    Auto!
    Onze kleine was stukje ouder (12 maanden) toen we naar Spanje reden (2000km) maar prima te doen en spaart veel geld uit!

Deel Deze Pagina