soesjes in chocolade

Discussie in 'De lounge' gestart door sidmick, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ik wil voor mijn kraamfeest slagroomsoesje in chocolade en muisjes dopen. Maar nu vroeg ik me af wat voor chocolade ik daarvoor eigenlijk moet gebruiken. Heeft iemand enig idee?

2. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Ik heb er geen verstand van maar ik denk dat witte chocolade het mooiste is...

3. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Je kunt gewoon alle repen chocolade van de winkel smelten.
    Makkerlijkste in een kom die in een pan water staat.

dan soppen en dopen in de muisjes. denk ook dat witte het mooiste is....

4. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.044
    2.853
    113
    Heb het net zelf gedaan en dan nog muisjes erop gestrooid idd. Heb gewoon de eerste de beste chocoladreep gebruikt uit de winkel want mn vriend had het gehaald :) Maar als je natuurlijk supergoede chocolade wilt hebben kan dat ook.

Idd in een pannetje in kokend water gesmolten en dan dippen, ging prima!

Ik heb het wel met bevroren soesjes gedaan en dan snel weer terug de vriezer in, daar staan ze nu te wachten :)

Heb wel de muisjes gestrooid en dus niet er in gedoopt, dat wordt een zooi.. dus wel even zorgen dat je een groot dienblad ofzo hebt zodat je lekker kan strooien :cool:

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wel opletten als je witte chocola neemt want dat smelt vaak wat lastiger dan melk of puur.

@Lief, wel een goed idee om ze nu al te maken en terug in de vriezer te zetten inderdaad....maar zouden de muisjes niet gaan afgeven op de chocola als ze ontdooien? nog geen ramp natuurlijk...Of slap worden door het invriezen?

6. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.044
    2.853
    113