Vroegtijdige Geslachtstest: Jongen of Meisje? Een van de meest opwindende resultaten van recent genetisch onderzoek is de ontdekking dat er vanaf zes weken tot aan de uiteindelijke bevalling zwangerschap foetaal DNA aanwezig is in het bloed van een zwangere moeder. Tijdens de zwangerschap gaan er kleine hoeveelheden DNA van de baby naar het bloed van de moeder; dus met een vingerprikje van de moeder kunnen we het DNA van de baby analyseren. Als er DNA van een Y-chromosoom wordt ontdekt, kunnen we met zekerheid vaststellen dat er een jongen wordt geboren. Als er geen DNA is van een Y-chromosoom kunnen we met evenveel zekerheid vaststellen dat er een meisje wordt geboren. Zo eenvoudig is dat. ----------------------------------------------------- dit heb ik gekopieerd van het internet, wat vinden jullie hiervan. ik geloof het eigenlijk niet zo maar wilde het wel even melden. mij maakt het niet uit wat het wordt ben al heel gelukkig dat ik een kindje mag krijgen.
Ik wist dit niet om eerlijk te zijn. Wij hebben gewoon de echo heel goed laten bekijken door drie (!) deskundigen. Zo wisten we het ook. Wel lekker dat er dus geen bloed bij kan kijken, alleen een hele hoop gel.
ik vind het onetisch om in een vroeg stadium al het geslacht te kunnen bepalen. Sommige mensen hebben een extreme voorkeur voor een bepaald geslacht en dan zouden zij kunnen kiezen voor abortus omdat het het verkerde geslacht heeft. sorry maar liever pas rond de 24 a 25 weken kenbaar maken, daarna is abortus verboden
hmm! Nee ik wist dit niet maar lijkt me een positieve ontwikkeling! Het lijkt mij heel leuk om van het begin af al het geslacht te weten van het kindje dat binnenin groeit. Of er mensen zijn die om die reden een zwangerschap onderbreken om het volgende maand gewoon weer te proberen betwijfel ik. Misschien gebeurt het, maar dat kan net zo goed na de 20 weken echo. Ik sta echt te kijken van de ontwikkelingen van de technologie. Wat kunnen we veel! wie weet kunnen er op deze manier nog wel meer dingen in het dna gevonden worden. Bijv. welke erfelijke ziektes het kind heeft. En klinkt misschien hard. Maar ik denk dat dit wel een logische stap is in het evolutie plan. Ook de mens word een steeds sterker organisme. We krijgen hierdoor wel echt veel meer keuzes. Houden we het kind als het een jongetje is? Houden we het kind als het een erfelijke ziekte heeft? Er word idd een grotere aanspraak gedaan op ons gevoel voor etiek. Ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen hier geen voorstander van zijn. Ben zelf bijna 10 weken zwanger. En ik heb vanaf dag 1 het gevoel gehad van: wat een wonder! Een wonder van de natuur, waar wij mensen eigenlijk niets bij in hebben te brengen. Ik vind de keuze voor nekplooimeting ja/nee? al moeilijk. De vraag is hoeveel keuzevrijheid je wil hebben? Ik ben wel blij dat ik nu niet de mogelijkheid heb voor dna onderzoek. Want ben bang dat mijn nieuwsgierigheid het echt zou winnen van de angst achter dingen te komen die me voor een onmenselijke keuze zouden zetten. x
het is iets wat bijvoorbeeld in china problematisch is. daar mogen ze maar een kindje hebben, en de meesten willen het liefste een jongen omdat die kan werken voor de ouders later. meisjes worden daar massaal te vondeling gelegd en ter adoptie aangeboden. BELACHELIJK vind ik dat daarbij zijn er genoeg gezinnen in nederland die net zolang doorgaan tot ze een meisje hebben na 5 jongens bijv. Mocht deze mogelijkheid dan bestaan dan schromen ze echt niet hoor. ik heb het niet over alle koppels die kindjes krijgen hoor, maar er zijn mensen die oprecht teleurgesteld zijn als ze niet het geslacht horen wat ze hoopten. mensen met een extreme voorkeur voor een bepaald gelsacht
Ik heb begrepen dat dit (nog?) niet kan. Dat het alleen maar door middel van een vlokkentest oid kan worden aangetoond. Hoe dan ook hoop ik dat dit niet waar is!
Nou blijkbaar kan het wel want er wordt zelf op DEZE site mee geadverteerd. Bij een foute voorspelling krijg je je geld terug, jaja altijd 50% kans dat ze het goed hebben. Riekt een beetje naar oplichterij.
ik vind het ook maar raar hoor en onbegrijpelijk dat je het zo kunt laten doen. heb dit ook geplaats omdat ik het niet vind kunnen. Mensen die uit zijn op een bepaalt geslacht (wat ik al heel ziek vind of er moeten erfelijkheids factoren aan te pas komen) kunnen nu dus eigenlijk met een andere smoes de zwangerschap afbreken in een vroeg stadium. maar of het oplichting is weet ik niet, maar worden de links niet gecontroleerd bij zwanger.pagina.nl. en de niet goed geld terug garantie staat er inderdaad bij. ik zal ff de site opnieuw opzoeken en de link hier plaatsen.
Volgens mij zijn de ads geheel random en worden ze geplaatst door Google. Want ik kom ook ads voor prostaatkanker tegen of ads over de menopauze, daar heb je hier ook niets aan toch. Nee, ik denk niet dat zwangerschapspagina.nl hier invloed op heeft.
Ik heb eens een stukje gelezen in de margriet of libelle dat over zwangerschap ging. Het was geschreven door een vrouw met een extreme voorkeur , zij beweerde zelfs dat iedereen dat zo zou hebben. Ze had een meisje willen krijgen en kreeg tot 2 keer toe een jongen en was diep ongelukkig hiermee dus ik geloof meteen dat zo'n vrouw abortus zou plegen als ze zou weten wat ze kreeg. Het is toch diep triest dat zo'n vrouw zo hekel heeft aan haar kinderen omdat het niet het wenselijke geslacht heeft. Ik ben ook wel nieuwsgierig wat voor geslacht het zal zijn deze keer , maar ik weet nog toen mijn zoontje werd geboren was ik super blij , euforisch! en ik wist niet eens of het een jongen of meisje was hahaha gewoon jippie ! een baby! heel speciaal gevoel om mama te zijn... En de liefde die je voor je kind voeld op het moment van de eerste ontmoeting is alles overheersend wat het geslacht ook mag zijn. Helaas beleefde die vrouw dat niet zo.
Ik vind het ook gevaarlijk, zeker als het geslacht zo bepalend word voor het geluk van de ouders (en het kind). Ik heb natuurlijk ook een lichte voorkeur (denk bijna iedereen wel), maar zou daarom nooit een kindje van het andere geslacht weg laten halen het blijft namelijk een groot wonder opzich dat ik zwanger MAG zijn, ongeacht het geslacht. Een meisje of jongen .... ik zou van beide zielsveel houden, ik houd er nu al van.