pretecho 3D/4D bij overgewicht?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door vera91, 25 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vera91

vera91 Actief lid

4 aug 2010
    344
    55
    28
    Vrouw
    Wie heeft hier ervaring mee?
    Net een echoburo gebeld en die raad het echter af, omdat ik overgewicht heb en dus waarschijnlijk geen mooie/duidelijke kwaliteit zou krijgen van de echo.
    Wat denken julie?

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    onzin!

Ik heb ook overgewicht en heb een hele mooie echo gehad hoor! Oke....niet zo heel duidelijk als anderen die ik gezien heb...maar zelfs dan nog! Iemand die netjes op gewicht is, had een nog onduidelijkere echo als mij!

Het ligt eraan hoeveel buikvet je hebt, waar je placenta ligt en hoe sterk de apparatuur is...Ik zou toch ff een ander bureau bellen hoor.......niet geschoten is altijd mis, en het is echt de moeite waard!

Ik heb een linkje naar mijn echo op you tube, zou je dat willen zien?

3. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

20 okt 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    Hallo,

Ik heb hier nog geen ervaring mee, (ook ik heb heb overgewicht)ik belde naar het echobureau omdat ik voor een paar weken terug een echo wou, en daar werd gezegd dat je beter kan wachten tot 28 weken omdat je kindje dan groter is en ze het wel beter kunnen zien. Maar dat is natuurlijk ook afwachten. Met gewone echo's hebben ze tot nu toe alles goed kunnen zien, weet niet hoe dat bij jou zit? Dus ik zou me daar maar niet al te zorgen over maken, en meestal als hij/zij er niet goed voor ligt mag je altijd terug komen voor een nieuwe echo. Ik heb in ieder geval toch maar voor 28 weken gekozen dat leek mij handiger. Hopelijk heb ik iets geholpen.

Groetjes Chantal

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

onzin! ik had een 3D/4D echo met 23 weken en ik heb maat 48. ondanks dat we vroeg waren (27 weken is beter) had ik prachtige beelden.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

27 a 28 weken geeft inderdaad het mooiste beeld qua kindje, de kleine heeft dat al wat vetjes en is nog niet zo groot dat je zeg maar alleen een arm kan zien op het beeld.

Jouw overgewicht maakt niets uit, het ligt meer aan hun kunde en appratuur.
    Ander bureau bellen!
    Wat wel kan schelen in kwaliteit is als je veel striea hebt, dat heb ik en daardoor ie je meer grijs tinten.. maar goed dat weerhoud ons ook niet van een 3d/4d echo vanmiddag.

6. Jillan

Jillan Lid

21 okt 2010
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een behoorlijk dikke buik, zoals die van een bijna hoogzwangere vrouw, zonder overdrijven. Alleen is bij mij alles vet, dus. Mijn gynaecologe zei ook dat als ik zwanger mocht raken het voor mij ook moeilijk zou worden een goede echo te verkrijgen en dat bijvoorbeeld complicaties c.q. afwijkingen slecht te zien zouden kunnen zijn. Ik geloof wel dat een dikke laag vet op de buik een foto kan bemoeilijken. :(

7. yl24

yl24 Lid

22 nov 2008
    22
    0
    0
    niks van waar hoor,

ik had hele mooie foto's terwijl mijn zus(geen overgewicht) mindere foto's had ivm ligging placenta enz.

gewoon een andere bellen,

8. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    De probe waarmee ze de 3/4 d echo maken kan ongeveer 20/22 cm "kijken". Als je dus een vetlaag van meer dan 20 cm hebt dan heb je dus nog maar 2 cm over om in de baarmoeder te kijken. Dan moet het kindje dus echt met zijn gezicht, beentjes handjes enz ertegen aan liggen om nog iets te kunnen zien. Zo is het mij uitgelegd....

9. CindyCM

CindyCM Actief lid

21 mei 2010
    112
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een twee extra echo's laten maken, met 20 en met 26 weken. Ze waren heel duidelijk en ook de 3D/4D foto's waren goed te zien.

10. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    ik heb flink overgewicht,toen nog meer ;) maar geen problemen met de echo's hoor, alles was goed en mooi te zien en had geen problemen. dus onzin :)
    Hier ons manneke :D

11. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ik heb zelf geen overgewicht maar wel een placenta die voor ligt. Wij doen geen extra echo meer maar als ik je een tip mag geven, babyview Oosterwolde is echt een hele leuke vrouw die de echo's doet en de apparatuur is supergoed!

Deel Deze Pagina