Kinderwagen vraag kwaliteit

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Bertha1, 23 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bertha1

Bertha1 Actief lid

29 apr 2014
    123
    0
    16
    NULL
    NULL
    Is een Joolz nu echt zoveel beter dan een Mutsy of zelfs de Transit by Mutsy? Of betaal je voor Joolz voor de naam?
    Ik weet nog niet welke kinderwagen ik wil maar zie zoveel en in zoveel verschillende soorten prijsklasse dat ik mij afvroeg of er echt kwaliteit verschil in zit.

2. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    de naam! Wij gaan absoluut voor de mutsy igo. Er is zelfs net een nieuwere op de markt met meer luxere snufjes. Ik vind eigenlijk de joolz best wel behoorlijk lelijk zelfs. Idioot dat je daar meer dan 1000 euro voor neer moet leggen

3. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Het is de naam en soms ook wel de afwerking hoor :) Daar waar Mutsy/Transit schuimrubber om het handvat heeft, heeft Joolz bij sommige modellen een lederen afwerking. Dat soort dingen.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ík het er ook niet voor over zou hebben. Wij hebben een tweedehands MC Mura 4 en die bevalt prima. Wendbaar, stevig, compleet en makkelijk in gebruik.

Het is natuurlijk ook maar net wat je belangrijk vindt en waar je veel geld aan uit wilt geven :)

4. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Mutsy heeft ook met leer. En zelfs ook de urban look uitvoering.

5. Dubbelbloed

Dubbelbloed Actief lid

25 sep 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb een 2e hands joolz gekocht. Heb getwijfeld tussen deze en de qute. Het verschil aan accessoires heeft de doorslag gegeven. Mocht een 2e komen dan kan makkelijker een plankje bevestigd worden. De qute vond ik wel wendbaarder.

6. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Ik kan niet vergelijken, maar ik kan wel vertellen dat wij al 2 jaar dolblij zijn met de Joolz wagen.
    Andere wagens zijn vast ook goed, denk ook dat het heel persoonlijk is wat jij fijn vindt. En wat je mooi vindt, want ik vind de Joolz echt mooi om te zien!

7. kleinliefje

kleinliefje Niet meer actief

Ook wij twijfelden tussen de Joolz en de Mutsy.. Mijn vriendin was destijds tegelijk zwanger en ging voor de Mutsy en wij voor de Joolz. Wij hebben uiteindelijk iets van 300,- meer betaald maar dat vind ik er zeker wel aan af te zien.

Wij gaan best vaak samen wandelen en haar wagen hoor je gewoon als we over een bospad/hobbelige weg lopen en de Joolz is vrijwel stil. Ook over stoepjes en hobbels veert de Joolz veel meer mee dan de Mutsy.

Natuurlijk betaal je ook voor het merk, maar ik vind de Joolz kwalitatief ook beter en het blijft langer mooi.

8. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Heb persoonlijk geen vergelijkingsmateriaal maar erg blij met onze Joolz. Vind dit toch wel een erg mooie wagen vergeleken bij anderen. Vele wagen zijn ook een stuk lager. Qua rijden rijdt de Joolz heerlijk (ook over hobbelige paadjes etc)

9. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Het was een voorbeeld ;)

10. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Wij hebben destijds in een grote babywinkels wat kinderwagens getest.. Gewoon voelen hoe het rijdt e.d. En daar merkten we echt wel verschil tussen goedkopere wagens (300-500 euro) en de Joolz van 1000.. Uiteindelijk hebben wij via MP een 2e-hands Joolz aangeschaft voor dezelfde prijs als zo'n mindere wagen nieuw zou kosten, maar ben echt van mening dat dat langer mee gaat en soepeler rijdt e.d..

11. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Nee, valt reuze mee. Kijk, als je echt in een veel lagere prijs categorie gaat kijken (onder de 250 euro) dan zie je wel het verschil (vooral na een paar jaar). Ik gebruik mijn Mutsy (Slider) nu al ruim 5 jaar intensief, heeft niet opgeborgen gelegen (oudste wilde er niet heel vaak meer in, en toen kwam de jongste, en nu gebruik ik hem nog voor oppaskindjes en de derde is op komst), en doet het nog prima! Er zijn wat kleine dingetjes, een haaltje aan de stof, een knop die los zit, het tasje onderin is niet meer zo netjes. Maar ik hoef zeker geen nieuwe te kopen nu voor de derde!

Ik zag gisteren iemand met een Stokke lopen, en eerlijk gezegd zag die er een stuk minder stabiel en comfortabel uit. Tsja, en uiterlijk is gewoon net wat je mooi vindt, de ene houdt van strak, de ander van wat liever of praktischer.

Ik zou zelf meer kijken naar praktische dingen: kan de wagen omgedraaid worden, luchtbandjes (of foam), rijdt het gemakkelijk, hoe hoog issie (en hoe lang ben jij/je partner), issie goed in balans (ook als er een tas aan hangt), hoe groot is de bak (en verwacht je een lang kindje of juist niet). Daarna kijk je naar welke aan de eisen voldoen en welke je dan het mooist en qua prijs het beste vindt!

Deel Deze Pagina