Twijfel over jongensnaam

Discussie in 'Babynamen' gestart door Mamatobe85, 9 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamatobe85

2 okt 2013
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt iets voor mij... Ik had een hele tijd een min of meer favoriete naam voor onze zoon, maar mijn man vond hem een tijd lang 'wel leuk' maar niet super. Tot hij twee weken geleden opeens zei om te zijn en het ook een leuke naam te vinden. Klaar als een klontje zou je zeggen. Alleen... - je voelt hem misschien al aankomen - nu begin ik weer te twijfelen (Fijn hoor, die hormonen ;)).

De naam waarom het gaat is Quinn. Grote zus heet L.ise. Vinden jullie deze namen een beetje bij elkaar passen? Ik vind een korte naam voor een jongen het leukst, maar twijfel nu of het mooier is om toch voor een naam met 2 lettergrepen te kiezen.

We hadden Sam ook op het lijstje staan maar die vind ik erg populair en nog een aantal namen beginnend met een L, maar die vallen af omdat ik dat bij nader inzien niet praktisch vind.

2. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik vind het wel twee verschillende namen maar het kan wel bij elkaar. Lise en Sam zou ik wel logischer vinden. En ik weet dat Quinn een unisex naam is maar ik moet toch meteen aan een meisje denken. Komt door Glee denk ik. 😏

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Quinn vind ik niet mooi. Sam wel. Bij Lise vind ik Sam ook beter passen.

4. maviju

maviju Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.080
    128
    63
    Ik vind allebei de namen leuk, ook bij Lise.

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Mee eens!

6. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Sam leuker dan Quin :) (En Quin leuker met 1 n in plaats van 2) Vind Sam ook leuker bij de naam van de zus. Leuk ook dat die S terugkomt in de naam van de broer.

7. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Of Quint

8. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Sam vind ik op het eerste oog beter passen, maar Quinn hoor je inderdaad minder vaak. En dat past uiteindelijk ook prima bij je dochter. Ik weet niet hoe lang je nog moet, maar anders zou je ook kunnen wachten tot hij geboren is om te zien of het echt een Quinn is voor jullie gevoel!

9. caramia

caramia Actief lid

5 jul 2016
    157
    2
    18
    NULL
    NULL
    Quinn en Lise vind ik een prima combi en de suggestie van Mammie87 vind ik ook een mooi idee!

10. MamavanNora

MamavanNora Actief lid

5 jul 2016
    469
    1
    0
    NULL
    NULL
    Misschien Quint. Dat is dezelfde klank maar in mijn beleving net iets duidelijker dat het om een jongen gaat.

Dan wordt t Lise en Quint/Kwint

Succes!

11. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Misschien Quinten? Ik vind Quinn een hele mooie naam past goed bij Lise.

12. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Ik vind Quinn prima passen bij Lise. Sam ook, maar die is inderdaad erg populair. Is Brent, Sef, Seb of Roel nog een optie?

13. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    In eerste instantie vind ik Sam bij Lise mooier, maar Sam is me toch te populair en voor mij een reden om er niet voor te kiezen.

Quinn vind ik een mooie naam. Oorspronkelijk een Ierse jongensnaam, die ook unisex gebruikt wordt. Zie er zelf geen meisje bij.

14. Josssje

Josssje Lid

27 jun 2016
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    Heel fijn die hormonen, ik heb precies hetzelfde gehad met mijn man en de naam die ik graag wilde. Hij was om en ik ging twijfelen. Daarna net als jij hier topics gestart, maakte het eigenlijk alleen maar moeilijker. Nog meer meningen en daardoor twijfels. Later heb ik het maar even laten rusten en ben voor mezelf gaan oefenen op de naam als er niemand was. Daardoor wist ik of het voor mij nu wel of niet goed aanvoelde. Ik weet niet of je die tijd nog hebt, maar zou dichtbij jezelf blijven en kijken wat voor jou en je man wel of niet goed voelt. Dan kan je niet fout kiezen... Hoop ik dan, anders heb ik ook een probleem haha ;)

15. just1990

just1990 Lid

13 sep 2016
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind Quinn niet echt mooi bij lise passen en vind zelf de naam ook nog steeds niet echt mooi (mijn neefje van 3 heet zo dus heb er ook lang genoeg aan kunnen wennen) en sam is echt overdreven populair maar past wel beter vind ik

Deel Deze Pagina