Hoi!! Wij hebben 2 auto's en 2 kinderen. In beide auto's hebben we een maxi cosi priori stoel (nieuw) en we sjouwde steeds de maxi cosi groep 0 stoel van de ene auto naar de andere. Nu zijn we op zoek naar 2 tweedehands autostoelen. Ik had zaterdag een maxi cosi tobi gekocht, de bekleding gewassen en de kuip gezogen en schoongemaakt. Vandaag doe ik Jasmijn is de autostoel en merk dat de gordels niet strak zitten. Dus de stoel uit de auto gehaald en alles bij langs gegaan......blijkt het aantrekkoord niet door het mechanisme te zitten. Na 1 uur pielen steeds niet. Dus de verkoper gebeld, verhaal gedaan en gelukkig mogen we morgen de stoel terugbrengen en ons geld terugkrijgen Maar nu......(nieuwsgierig aagje dat ik ben) Hebben ze mij de autostoel zo verkocht of heb ik (zonder mijn weten) het zelf stuk gemaakt? Als ik een "goede" stoel zou verkopen via marktplaats en de koper zou na 4 dagen komen met een verhaal dat iets stuk was, vind ik dat hun probleem. Zou ik een stoel met een mankement verkopen zou ik snel geneigd zijn de stoel terug te nemen als de koper kwam klagen....
Ik zou me kapot schamen dat ik een kapotte verkocht zou hebben (zonder het te weten?) Ja ik zou geld terug gegeven hebben.. Dus het hoeft niet kwade opzet te zijn geweest.
Toevallig hebben wij deze week ook 2 autostoelen verkocht. En heb ik ook de hoezen er afgehaald om te wassen. Dat mechanisme welke je bedoeld was een heel gedoe om die weer goed vast te krijgen naar het wassen. Mijn man is er mee bezig geweest, we hadden 2 stoeltjes en bij de eerste waar mijn man de hoes afhaalde dacht hij zelfs dat hij hem kapot had gemaakt. Dit was niet het geval gelukkig. De 2e ging al een heel stuk makkelijker. Dus ik denk dat de verkoper het mechanisme niet goed vast heeft gemaakt.
oh lees dat jij de hoes zelf hebt gewassen, ik denk dat je het dan zelf hebt gedaan...Weet ik niet zeker maar denk dat je het zelfde als ons hebt.
Zo als je beschrijft lijkt het me een aardige verkoper, en denk ik dan ook dat ze het wel weet of ie al stuk was of niet.
Ik vind ook dat ze wel makkelijk terug hebben genomen. Vast ren schuldgevoel over hun lullige verkoop, zou ik denken. Op die manier zou ik ook niet snel een autostoel kopen. Tweedehands oke, maar dan wel van iemand die je (viavia) kent. Maar dat is mijn idee.
Ik zal dan wel een heks zijn, maar bij mij had je pech gehad. Geef geen geld terug en neem de stoel niet terug. Of ik hem nu bewust of onbewust zo verkocht had. Ben geen winkelier, waar je terug kan komen met de bon. Maar ik zal dan ook nooit bewust een kapotte stoel verkopen. Zoiezo geen kapot spul.
Het klinkt alsof jij denkt dat ze jou met opzet een kapotte stoel hebben verkocht. Ik zou blij zijn dat je hem terug kunt brengen en je geld terugkrijgt. Verspilde moeite om je verder druk te maken om het hoe of waarom. Als je dat zou doen als je je geld niet terugkreeg alla, maar je krijgt het ja terug. Nou prima toch?!
Geen idee of ze hem kapot of heel heeft verkocht.. Fijn dat ze hem zonder enige moeite terug neemt.. Ik heb het tijdje terug zelf gehad met een paar stoelen Die man had gelogen over de maten (volgende keer neem ik mijn eigen rolmaat mee ) . Maar hij wou ze niet terug nemen. Na een boos telefoontje heeft hij eieren voor zijn geld gekozen. Ook meteen zelfde avond stoelen terug gebracht..
Ik controleer altijd voor ik verkoop of alles nog goed is. Koper mag uitproberen wat ie wil en gaan ze naar buiten dan is het van hun. Het zou zo maar kunnen zijn dat jij bij het uit elkaar halen van de stoelen per ongeluk iets hebt losgemaakt. Het is heel vriendelijk dat je hem terug mag brengen maar eerlijk..... Je had voor je hem mee nam eerst even goed moeten testen. Goede les voor de volgende keer.
Dat mechanisme is heel makkelijk in elkaar te zetten denk ook niet dat het kapot is maar gewoon los. Wel aardige verkoper!
Ik heb onlangs de box via mp verkocht, zelf 2 jaar geleden via mp gekocht. Maar helaas nog niet de kans gehad om hem in elkaar te zetten. Ik weet dus ook niet of alles compleet is. Daar zijn we ook eerlijk over geweest en we hebben afgesproken dat als er iets niet blijkt te kloppen, wij de box terug nemen. Zo blijft mp voor iedereen leuk toch?