Hallo allemaal, Wij willen ons dochtertje 'Jada' gaan noemen en nu zoeken we nog naar een mooie tweede naam. Het liefst een naam met een mooie betekenis en/of een naam uit Indonesie (ivm roots vader). Deze namen staan nu op ons lijstje: Jada Amaya Jada Alysha Toevallig zijn ze beiden met een 'A' maar dit heeft geen reden. Wie weet een mooie naam? En wat vinden jullie van bovenstaande namen? Alvast bedankt!
Yada Indah Yada Daya Yada Liana vind Alysha helemaal niet mooi, maar dat is mijn smaak! Yada wel mooi, er passen veel namen bij.
Jada Dewi? (Indonesische godin) Dat is de enige die in me opkwam Misschien dat je hier iets vind; http://www.jasaumum.com/cewek_a.htm
Bedankt voor jullie reacties! Ik had inderdaad al op die pagina gekeken (jasaumum) maar nog niets kunnen vinden. Dewi vind ik ook een mooie naam maar niet zo mooi in combi met Jada. Het blijft moeilijk hoor.....
Jada Indie Heb persoonlijk moeite met de begin en eindletter A in de door jou geopperde namen. Bekt niet lekker met Jada. Indie vind ik een schattige naam en is een bijnaam voor Indonesie
Hmmm, Jada Indie is inderdaad ook leuk... Ik had 'Indy' op de lijst met potentiële namen staan dus dat is wel toevallig! Helaas heb ik alleen nog niet DE naam, wat moeilijk is dit zeg! Voorlopig staat 'Jada Alysha' nog bovenaan maar ik blijf zoeken! Bedankt voor al jullie tips en nieuwe tips zijn heeeeel welkom!
Ja ik vind het ook heel leuk: Jada Alysha Mááár.. ik moet zeggen dat ik Jada Indie ook echt heel mooi en erg lief vind.
Het is misschien heel erg stom maar hier kon ik vannacht dus niet van slapen. Voor mij is het heel logisch dat 'Jada' een Engelse naam is en dus als 'Djeeda' wordt uitgesproken. Helaas merk ik toch dat mensen geneigd zijn het op z'n Hollands uit te spreken (Jaadaa). Hoe ga ik voorkomen dat mensen deze naam verkeerd uitspreken? Kan ik iets op het geboortekaartje zetten? Dat lijkt me zo stom maar ja, ik wil echt niet dat mensen straks boven het wiegje 'Jaadaaaa' zeggen brrrrrr
ken het idee, van verkeerd uitspreken, is hier ook het geval ik moet elke keer verbeteren er wordt van alles van gemaakt , (ook in schrijf wijze) maar je hebt het met zoveel namen maar als mensen het eenmaal gehoord hebben, weten ze het meestal wel.
Ik snap je heel goed namelijk, mijn stiefbroer kreeg een zoon en noemde hem Maylan maar anderen noemden hem mylan omdat ze eerst met Mylan had opgeschreven, maar blijkbaar Maylan! Mailan noem je zo. Is ook lastige beslissing, maar gewoon doen wat je wil doen.
Het enige wat je eraan kan doen is dat je het op een andere manier schrijft ipv. jada schrijf je jayda. en ik vind Jada Amaya heel erg mooi! xxx juuls