Mooie namen

Discussie in 'Babynamen' gestart door lennylenn, 27 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind Suus een leuke naam.
    Had ik voor onze dochter graag gewild, maar kon vriendlief niet overhalen. Hopelijk kan ik hem ooit wel overhalen een tweede kindje te maken :)

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

De naam wordt gebruikt in de All Souls Trilogy. Misschien dat het daarom meer voor komt?

3. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ivana en Youri

4. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Vanaf het begin had ik al een naam voor een jongen. We hebben 3 mooie dames gekregen. Als we een jongen hadden gekregen dat had hij de naam Dim gekregen, vind ik nog steeds een mooie naam.

5. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    Als onze dochter een jongen was geweest had ze Linc geheten.

Nu zwanger van een boy maar wilde niet die naam gebruiken.
    Ik heb heel lang Reeve gewild maar kreeg manlief niet zover!
    Nu dus een andere naam.

Als het een meid geweest was had ze Kensi geheten maar we hadden ook Vayen en Jools in ons hoofd.

6. :D De hamster van mijn dochter heet isabella

7. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Onze dochter zou eigenlijk Kayleigh heten, maar toen mijn nichtje geboren werd kreeg zij een naam die daar heel veel op leek, dus met pijn in ons hart (we hadden de naam al jaren in ons hoofd) hebben we een andere naam gekozen. En gelukkig maar, want ze is echt geen meisje-meisje en de naam die ze nu heeft past veel beter bij haar.

Verder zag ik hier als meisjesnaam Kinley voorbij komen in een handtekening. Die vind ik ook erg mooi.

8. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Een jongetje in de klas van mn zoontje heet Boyd,vind ik ook echt een stoere naam. Voor een meisje vind ik Lola,Feline leuk.
    En aparte namen hou ik van bijvoorbeeld Mink voor een jongen...
    Maar Bloem en Vlinder vind ik ook leuk.

9. Mijn naam voor een meisje was ook Kayleigh, echt van heel kleins af aan riep ik, als ik de plaat van MariLLion hoorde, als ik later mama wordt noem ik mijn kind Kayleigh.

Tot Rene froger dat liedje maakte en er een helehoop kayleighs geboren werden.... hier dus geen kayleigh.

Voor jongen vond ik het veel moeilijker
    Maar Julian en Nils vind ik wel mooier dan de rest.

10. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Ik had hem ook van deze plaat en zo geschreven. :D

11. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    voor een meisje : Maud, Michelle & Enora
    Jongen : Lewis, Lucas.

Maar ik weet zeker dat het een ramp wordt opnieuw een naam vinden die we beiden graag horen.

Onze zoon heet Mattèo

12. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Als wij een dochter hadden gekregen dat had haar naam zeer waarschijnlijk Chelsey Yenna geweest.

Vind het nog steeds een geweldige naam. Alleen nu is een vriend van mijn vriend voor de 2e keer vader geworden van een ZOON en die hebben hem de naam Chelsey gegeven. Hmmm vinden wij best apart want het is echt een meisjesnaam.

Nu zijn wij uitgekinderd want ons zoontje blijft alleen maar mocht er ooit een wonder gebeuren dat ik toch ineens weer zou willen dan kunnen wij die naam niet meer gebruiken voor een meisje.

13. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Oh, vandaar! Ik loop wat dat soort dingen betreft inderdaad nogal achter. :D

Bedankt voor de uitleg...

14. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Lois of laila

Jongensnamen vind ik altijd zeer moeilijk om te bedenken.

15. danip

danip Niet meer actief

Ik hoop dat er nog wel eens een kindje komt, maar deze naam wil mijn man absoluut niet omdat hij iemand kent die zo heet die hij vreselijk vind. :( Het is alleen echt mijn echt favoriete naam in verschillende variaties: Marijn of Merijn. Zo jammer, vind het zon mooie naam.

16. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik heb twee jongens en wij zijn compleet maar als we een meisje hadden gekregen had zij Mila geheten, wat groot wonder betekend. Wij zouden geen kinderen meer kunnen krijgen omdat ik in de overgang zit maar het is toch gelukt met behulp van Dusseldorf en een mega hoge dosis hormonen. Vandaar de naam Mila voor een meisje.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In de middeleeuwen werd in Frankrijk Isabeau gebruikt als meisjesnaam. Isabelle is moderner. De beau in de naam heeft nl. niets met 'mooi' te maken, Isabeau is de middeleeuwse 'vertaling' van Elisabeth.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou, eigenlijk is Chelsey/Chelsea gewoon een wijk van Londen, met bijbehorende voetbalclub. fans zijn hun kinderen naar die club gaan noemen, maar het kan voor jongens en meisjes, net als veel Engelse namen op sey of ley, er zijn mannen en vrouwen die Ashleigh, Kelsey, Lindsay, Kasey, Ainsley, Haley, Charly, Hadleigh, noem maar op. En al die namen komen ook voor als achternaam...

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vond vroeger de namen Machteld en Isolde erg mooi. Mijn man vond het niets, en nu, ik geloof dat ik hooguit de goudvis nog Isolde zou noemen :)

20. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    volgens mij is Chelsea ook bekend geworden door de dochter van Bill Clinton

Deel Deze Pagina