Een vraag voor de ervaren moeders op dit forum: We wonen in een klein huisje en zijn ervan overtuigd dat we slechts sporadisch een park/box zouden gebruiken. Nu was mijn vraag: zou het een betere investering zijn om een zeer degelijk reisbed (voorbeeld: De Nuna Sena) aan te schaffen? We willen sowieso heel graag een reisbedje aankopen. Daarom dat ik twijfel om een duurder model te nemen en dat we deze dan eventueel ook kunnen gebruiken als park/box? Kwestie van geld goed te investeren en niet 101 spullen te hebben die we toch niet makkelijk kunnen stockeren. Alvast bedankt voor de tips!
Dan zou ik dat inderdaad doen. Helemaal ivm ruimtegebrek, je kan dit makkelijk opbergen en natuurlijk gebruiken als campingbedje als je kindje ergens anders moet slapen. Plus, als je een box toch wel mist, kan je er áltijd nog 1 goedkoop aanschaffen via mp. Enige nadeel van een campingbedje gebruiken ipv box, is dat je elke keer heel ver moet bukken omdat je het niet hoog kan zetten zoals een box denk ik.
Ik vind de box ook een sta in de weg en toen mijn zoon begon met kruipen wilde hij er absoluut niet meer in. Voor die tijd, zeker als ze echt heel klein zijn redelijk veel gebruikt, ook om te slapen. Je kan zeker ook een reisbed als box gebruiken, als je voor het begin het bukken vervelend vind zou je de Aeromoov kunnen overwegen, die heeft 2 niveaus
Je hebt al voor 12 euro een universele bodemverhoger voor een reisbed/campingbedje, waarmee zo'n bedje ook prima ipv een box kan in de eerste maanden. Lijkt me een goede oplossing hoor. Alleen als je kindje wat ouder wordt en zich beter bewust wordt van de omgeving kan het wel verwarrend zijn dat hij thuis mag spelen in het bedje, en als je ergens anders bent verwacht wordt dat hij er braaf in gaat slapen.
Je hebt ook inklapbare boxen. Mijn gastouder heeft er een. Als er geen baby’s zij. klapt ze hem in en staat hij op de gang. Ter voorbeeld https://www.vanastenbabysuperstore.nl/box-inklapbaar-hugo-grijs-boxkleed-hello-handsome?gclid=EAIaIQobChMItYCf59f05gIViLPtCh2mVAi0EAQYAiABEgJAe_D_BwE Als je voor een campingbed gaat zou ik zoiets nemen https://www.bol.com/nl/p/campingbed-box-inklapbaar-baninni-venezia-luxe-set-gray/9200000098031219/?s2a=#productTitle Je hebt overigens ook hoekboxen, die staan vaak op marktplaats. En je hebt ook play pens, soort houten hekje waarmee je een ruimte kan afscheiden.
Wij hebben ook geen 'echte' box. Want ze liggen e erbij ons maar heel kort in en het neemt belachelijk veel ruimte in beslag. Deze keer hebben we gekozen voor een jaren 70 wandelwagen die we gaan gebruiken als box. Neemt weinig ruimte in beslag, en als de kleine in diepe rust is kunnen we er altijd zo mee wegrijden. Daarna lekker op een kleedje op de vloer.
Ik heb ook een tijdje een reisbed gebruikt als box. Daar liepen ze mee weg. Het ligt er een beetje aan hoe lang je een box wilt gebruiken. Je kan ook een gebiedje afbakenen met hekjes.