Op internet word ik er niet wijzer van en nu dus hier de vraag. Ik heb onlangs een vaststellingsovereenkomst getekend met mijn werk. En ben nu al ver in het traject voor een nieuwe baan. Echter eindigt officieel mijn contract nu pas op 1 september. Ik ben wel vrijgesteld van al het werk en zit nu dus thuis. (Vreselijk vind ik dat!) Maar nu mijn vraag. Mag ik dus ook pas per 1 september een nieuwe baan accepteren? Of zou je hier anders bijvoorbeeld met de nieuwe werkgever iets over kunnen regelen? Hoop dat de vraag duidelijk is en iemand dus een antwoord heeft.
Is er in je vaststellingsovereenkomst hier niets over opgenomen? Zowel bij mij als mijn vriend stond erin dat we bij het vinden van nieuw werk direct bij onze oude werkgever weg konden. Als dat bij jou niet zo is, dan zou ik even contact opnemen met je oude werkgever.
Er staat dat ik per 31 augustus uit dienst treed en volledig ben vrijgesteld van alle werkzaamheden voor de organisatie. En wanneer ze dus alles moeten betalen dat ik nu dus wel salaris enz krijg tot einde dienstverband.
Altijd even overleggen met je oude werkgever, dat is de nette manier. Maar in principe ben je altijd vrij om 2 banen naast elkaar te hebben (tenzij daar iets over in je arbeidsovereenkomst of wel vaststellingsovereenkomst staat) let wel op dat als je 2 banen hebt je gedurende die periode bij 1 werkgever de loonheffingskorting uit moet hebben staan, anders moet je de belasting terug betalen. Je kunt het dus ook verzwijgen naar je huidige werkgever maar dat is ook maar net hoe de relatie nu is..
Ik zou wel even kijken wat er in je overeenkomst staat In de mijne stond toen: dat als ik binnen de tijd dat ik uit dienst zou treden een baan zou vinden dat ze mij verder geen loon meer waren verschuldigd Het ligt er ook een beetje aan hoe je uit dienst gaat? Ik heb dus netjes mijn tijd uitgezeten en de laatste cent geïnd
Ik zou het even met je oude werkgever overleggen hoe zij er instaan. Maar als jij volledig bent vrijgesteld dan voorzie ik geen probleem, maar overleg het even, want weet niet in welke branche je zit. Vorig jaar maart heb ik namelijk het zelfde gehad. Een vaststellingsovereenkomst getekend en tot juni in dienst gebleven, maar één week nadat ik getekend kon ik een andere baan krijgen met ingang van april. Ik heb overleg gehad met mijn oude werkgever en die vond het goed. Het enige waar ik rekening mee moest houden was de loonheffing.
Ik heb destijds niks gezegd en een paar maanden dubbel salaris ontvangen. Nu was ik ook niet helemaal uit eigen beweging gegaan en werd ik ongeveer gedwongen hiermee akkoord te gaan. (Verstoorde werkrelatie met een collega.)
Mijn werkgever wil mij sowieso niet meer zien, verstoorde relatie Heb het ook even juridisch nagevraagd maar krijg haar vandaag niet te bereiken en ik blijf maar malen. Dubbele baan en loonheffing enzo snap ik, maar.... Ik wil geen baan laten gaan als zij een eerdere start willen. Maar ga ook niet de bedragen laten gaan die zijn afgesproken, daarom vind ik het zo moeilijk...
Als ze je graag willen hebben kunnen ze echt wel wachten tot september. Als er niks in het contract sta en je begint eerder bij een nieuwe baan lijkt me dat ze dit zien als zelf ontslag nemen en dat de vergoedingen met hun niet blijven staan.
Krijg je bovenop het salaris tot 1 september nog een extra bedrag mee volgens de vaststellingsovereenkomst?
dat zou inderdaad heel vervelend zijn. Heb je al een aanbod? Op zich kan je aangeven dat je vanwege de vakantieperiode graag 1 september wil beginnen en als ze daar niet akkoord mee gaan kan je altijd nog kijken wat te doen. En intussen zou ik even genieten van ruim 2 maanden rust met baan in het vooruitzicht! Even je ervaring van je vorige werkgever laten bezinken... klinkt als geen fijne periode.
Staat er in je vaststelling iets over andere (neven)activiteiten of werkzaamheden dat het niet mag? Ik heb destijds ook de rechtsbijstand en vakbond nog gebeld en die zeiden alleen dat ik moest kijken naar de loonheffing. Nu waren het bij mij 3 maanden, dus ik heb er voor gekozen om loonheffing op beide toe te passen en bij de belastingaangifte het bedrag terug te betalen.
Ja krijg nog een extra bedrag (verschil tussen ww en salaris t/m december). Ze hebben mij vrijgesteld van alle werkzaamheden zodat ik tijd heb om een andere baan te zoeken, zeggen ze
We zijn al uit over de uren en salaris. Enige is dat er een klik moet zijn met een bepaalde leidinggevende. Dat gesprek gaat dinsdag plaats vinden. Maar verwacht wel dat het goed gaat komen.
Ik begrijp het probleem eigenlijk niet zo goed. Stel dat je alle inkomsten van je oude werkgever verliest, maar wel nu een nieuwe baan krijgt die je leuk vindt met een vergelijkbaar salaris, dan is dat toch prima? Aangezien je aangeeft het vreselijk te vinden om thuis te zitten
Ik heb nu net mijn recht gehaald en er flink extra geld uit gehaald. En sorry dat geld heb ik heel hard nodig dus wil ik zeker niet verspelen. Dus vandaar mijn vraag
Dat is inderdaad wel veel om op het spel te zetten. Aan de ene kant als dit je droombaan is, waar je nog jaren lang met plezier kan werken, wil je die laten varen voor die vergoeding die je niet nodig hebt (in de vorm van je hebt geen ww die aangevult moet worden). Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Anders de overeenkomst met deze vraag daar heen mailen.
Ja de werkgever moet de juridische kosten vergoeden dus heb het naar de advocaat gemaild. Maar krijg het niet uit mijn hoofd en heb nog geen antwoord dus hoopte dat iemand het wist. Wil vooral weten wat ik dinsdag moet zeggen over de startdatum en wil daar geen fouten in maken. Momenteel is het financieel allemaal niet zo makkelijk dus kan eigenlijk dit aanbod niet verpesten
Ik zal voor je duimen dat je groen licht krijgt, snel kan beginnen (dus nog even dubbel salaris) en de vergoeding dan kunt houden. Off topic dit is voor mij als werkgever wel een wijze les als wij ooit een vaststellingsovereenkomst nodig zullen hebben dat ik erin zet dat alle rechten vervallen op het moment dat iemand voor einde dienstverband een andere baan heeft.
Dat zou zo zijn wanneer er nog niet getekend was. En werkgever wilde gezien de opzegtermijn van 3 maanden erg opschieten anders kwam er een maand bij. Zou dan een maand in het nieuwe schooljaar moeten werken, dan kunnen ze in mijn vak zeker niemand vinden