ik heb op 12 feb mijn laatste pil geslikt en 14 feb ongesteld geworden.. wanneer is mijn ovulatie ?moet ik dan 14 dagen bij 12 of bij de 14e optellen? en zou het ook eerder kunnen zijn dan 12 feb of niet
Dat kun je eigenlijk niet zo even zeggen.. wel met ovulatie testen kun je dit gaan zoeken Hoelang was je menstruatie ? Als ik uit ga van 6 dagen vanaf de 14e Ben je nu cyclus dag 14 volgens mij en dan zou je kunnen beginnen met ovulatie testen bijvoorbeeld(bij action verkrijgbaar 2.50euro / 5 testen) in de beschrijving staat hoe het werkt Maar gemiddeld gerekend zeggen ze 14 dagen dus zou je binnen nu en een week een ovulatie kunnen verwachten maar elke vrouw is anders en sommige hebben een late en sommige een vroege Daarnaast ben je zo te lezen net gestopt met de pil en weet je nog niet hoe je cyclus is dus ik zou dit misschien nog even afwachten en anders gaan testen.
Dat is moeilijk te zeggen. Je cyclus begint te tellen van je eerste menstruatiedag, dit moet dan wel helderrood bloed zijn. Vanaf dat moment is dat cyclusdag 1. Volgens het boekje zou een vrouw op cyclusdag 14 haar ovulatie moeten hebben en 14 dagen na de ovulatie weer ongesteld moeten worden. Maar omdat een lichaam nou eenmaal geen boekje is en al helemaal geen gemiddelde, kun je daar niet helemaal vanuit gaan. Zeker als je nog maar net met de pil gestopt bent, kan je cyclus nog een tijdje van slag zijn.