hoe namen neer te zetten en dankbaar..

Discussie in 'Geboortegedichten' gestart door bunchy, 7 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    hoi,

wij willen graag dankbaar in ons kaartje zetten.

´dankbaar en heel gelukkig zijn wij met de geboorte van onze zoon...´

maar in goed nederlands zeg je dankbaar voor en niet dankbaar zijn met... hoe lossen we dit op??

ten tweede...
    we hebben een andere roepnaam dan de officiele namen..

bv Hendrikus Johannes
    en dan als roepnaam ´Henk´

hoe zetten we dit mooi op het kaartje?

dank jullie wel!

en bellen voor afspraak is toch tegenwoordig niet meer nodig? snapt toch iedereen?

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Persoonlijk vind ik het mooier als je zegt "Wij zijn dankbaar en gelukkig met de geboorte van..."
    "Wij zijn dankbaar." kan namelijk gewoon als zin. Het woordje 'met' hoort dan alleen bij gelukkig.

Ik denk dat je de doopnamen wat kleiner kunt doen en dan de roepnaam wat groter. Bijv.

----

Wij zijn dankbaar en gelukkig met de geboorte van onze zoon Hendrikus Johannes

Henk

---

Zo zou ik het tenminste doen. Eventueel de achternaam nog achter de doopnamen. Zeker als de achternaam anders zou zijn dan mensen misschien verwachten.

Op ons kaartje komt wel een tekst over bellen voor bezoek. Ik geloof echt dat de meeste mensen dat snappen... maar je zult net die ene treffen die wel onverwacht voor de deur staat.

3. kimtijn

kimtijn Actief lid

16 dec 2006
    310
    0
    0
    Brabant
    1 tip zet wel iets op je kaartje over bellen voor een bezoekje want dat is hoe dom het ook lijkt voor sommige echt nodig, ook eventuele rusttijden (maar dan houden ze zich daar nog niet aan)

Deel Deze Pagina