Vliegen tijdens zwangerschap: niet door de detectiepoortjes?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Danabelle, 4 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Wij zijn van plan om in mei (als ik zo'n 26 weken zwanger ben) nog op vliegvakantie te gaan. Nu hoorde ik dat het schadelijk kan zijn voor de baby als je als zwangere vrouw door de detectiepoortjes gaat.
    Hierover de volgende vraagjes:
    - Is dit waar?
    - Hoe omzeil je die poortjes? Met een doktersverklaring? In het Engels dan? Dus dat je gewoon gefouilleerd wordt..
    Alvast bedankt voor jullie reactie.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Nog nooit van gehoord. Ik heb eergisteren nog gevlogen en ben gewoon door de detectiepoortjes gegaan.

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

voor mij ook compleet nieuw, als het echt waar zou zijn dan zou iedere zwangere hiervoor gewaarschuwd worden door de vk!

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

geen probleem hoor gewoon lekker doorheen lopen.

zou alleen niet op die band gaan liggen waar je tas op moet :) :) . die bevat wel rontgenstralen. haha

sorry ben een beetje melig.. :D

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Die detectiepoorten kunnen geen kwaad ECHTER wij moesten met een reis naar de NL antillen door rontgencabines (en ik heb dat geweigerd om met mijn kind in te gaan) en dat mocht toen werd ik handmatig gecontroleeerd (en nee niet effe bukken mevrouw hahahahaha)

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ligt eraan wat voor soort detectiepoortje je door moet!
    Je hebt erbij met rontgenstraling.
    Kan je daar niet even over bellen met Schiphol?

7. henkie24

henkie24 Niet meer actief

op schiphol ben ik er gewoon doorheen gegaan. op de terugreis bij kreta zeiden ze dat ik er niet door heen mocht en werd ik gefouileerd. nou ja... ze voelde even aan me zij hahaha

8. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik heb 3 gevlogen tijdens mijn zwangerschap, twee keer naar Nederland en 1 keer naar Griekenland dus ik ben in totaal 6 keer door de poortjes gelopen. Had nog nooit gehoord dat dat niet zou kunnen.. En met onze zoon is ook alles prima ;)

9. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Ik ben op schiphol gewoon door die poortjes gegaan. De vrouw die daar werkte zei dat het niet schadelijk was en zij tijdens haar zwangerschap dagelijks meerdere keren door de poortjes ging.

Echter in Amerika aangekomen was het een ander verhaal. Ik moest in een luchtdrukcabine, kreeg ik van die stootjes lucht tegen me aan. Dat maakt op zich niet uit natuurlijk. Maar ik moest ook voor zo'n stralingsapparaat staan. Volgens diegene daar kon het geen kwaad voor de baby. Ik betwijfel het, maar weigeren had toch geen zin, dan kom je gewoon Amerika niet binnen. Heb me er een tijdje slecht door gevoeld, maar tijdens de 20 weken echo die we daarna hadden was alles in orde. Dus ik hoop dat het goed gegaan is!

10. Penelope

Penelope Actief lid

3 sep 2007
    146
    0
    0
    Valt me gelijk weer op dat het op Schiphol de normaalste gang van zaken is en dan je als zwangere maar niet moeilijk moet doen! :D

Ik heb een tijd gewerkt op een rechtbank (buitenland), waar je ook dagelijks door zulke poortjes moest lopen. Echter, vast personeel en alle advocaten (dus mensen die niet zwanger waren, maar gewoon dus) die daar moesten zijn lieten hun i.d. kaart zien en mochten erom heen lopen. Want zowat elke dag door die poortjes daar had ik ook geen zin in.
    Om nou 1 keer erdoorheen te lopen ok, maar als zwangere zou ik het toch ter plekke vragen, kan geen kwaad toch?

11. Ellen1982

Ellen1982 Actief lid

18 jun 2008
    363
    0
    0
    Verzorgende ig
    Eindhoven
    Eergister teruggekomen van Rome en gewoon door de poortjes gegaan, kan geen kwaad..anders hadden ze het wel gezegd bij de VK.

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    denk dat je daarin ook vast blijft steken :)

13. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Nou ik heb zelf jaren op Schiphol bij de beveiliging en dus bij de poortjes gewerkt. En mij werd toen verteld dat het niet echt schadelijk is(mits het maar niet meerdere keren per dag was.., maar dat je niet verplicht was er door heen te lopen. Wilde je dat niet omdat je zwanger bent, word je met de hand gefouilleerd, want je bent natuurlijk verplicht om mee te werken aan de controle...

Enne doktersverklaring heb je niet nodig, meestal zie je het toch wel met 26 weken?

Succes iig!

Deel Deze Pagina