Tweede zwangerschap met korte baarmoederhals, ervaringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lyanne, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lyanne

Lyanne Nieuw lid

5 feb 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Op dit forum kwam ik weinig tot geen soortgelijke onderwerpen tegen, dus ben benieuwd of iemand zich herent in mijn verhaal.

Ik heb 1 prachtige zoon van bijna 2, die met 27 weken is geboren na een zware zwangerschap.
    Heel kort: operatie na cervixcarcinoom, cerclage al aangelegd tijdens verwijderen van tumor, zwanger geworden na IVF, van te voren al bekend dat roeggeboorte kan groot was, baarmoederhals van 6 mm na 19 weken zwangerschap, vanaf die 19 weken opgenomen in het ziekenhuis, weeenremmers gerkegen, longrijpers gekregen na breken van vliezen, week later bevalling via spoedkeizersnede...
    Belangrijkst: het gaat super met onze zoon!

Maar nu denken we aan een broertje of zusje, de kans is denken wij groot dat deze zwangerschap niet zonder problemen gaat verlopen, al kunnen we met de kennis van de eerste voorzichtiger zijn vanaf het begin van een zwangerschap.

Kent iemand een soortgelijk verhaal? Wij zijn blij met het eerste wonder, dit was al zo spannend. Ik vraag me af of mijn lichaam een zwangerschap nog kan verdragen.

Ik verwacht geen ja/nee adviezen op zich, snap dat het ons besluit moet zijn, maar misschien dingen om over na te denken, herkenning in het verhaal?

En als iemand een deel van het korte verhaal herkent en vragen heeft, dan kan dat natuurlijk ook!

groetjes Lyanne

2. Lyanne

Lyanne Nieuw lid

5 feb 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    aaah sorry, dit is niet de juiste forumplek! ik ga hem verplaatsen!

3. mamavj2008

mamavj2008 Bekend lid

24 aug 2008
    553
    1
    18
    Hoi Lyanne,

Ik heb het zelf gelukkig niet meegemaakt gelukkig, maar ik ken wel iemand die ook een korte baarmoederhals had.
    Ze is wel op de normale manier zwanger geraakt en haar eerste kindje is geboren met 34 weken. Ze had toen al een tijdje gebroken vliezen en weeen, maar ze hebben de bevalling nog uit kunnen stellen met weeen remmers, omdat ze niet zo heel veel vruchtwater had verloren en het kindje het goed maakte.
    Ze heeft nu ook een tweede kindje, deze is is zelfs iets te laat geboren. Ze heeft vanaf (ik dacht 16 weken) injecties gehad om de baarmoederhals te verlengen. En dat heeft dus heel goed geholpen.
    Ik weet natuurlijk niet precies hoe en wat allemaal, maar er is dus wel wat aan te doen. Ik zou het in het ziekenhuis navragen als ik jou was of dit bij jou ook een mogelijkheid is.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
    Heel veel sterkte ermee!

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Dit kun je niet zelf doen ;)
    Ik zie dat je inmiddels hetzelfde topic elders hebt geopend dus doe ik deze op slot.
    Mocht je een topic willen verplaatsen kun je dit vragen aan ons dmv de meldknop (verkeersbordeje rechtsboven) te gebruiken.

Deel Deze Pagina