heeeeele drukke baby en bekkenprobleempjes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lauraatje, 14 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    hoi allemaal,

ik vraag me af of er nog meiden zijn die precies hetzelfde meemaken als ik op het moment en waar ik dus ff lekker tegen kan zeuren haha. Ik ben nu 26 weken zwanger en ik wordt soms een beetje moedeloos. Mijn kleintje is superdruk in me buik, er steekt van alles uit en het gaat de hele buik rond. Zo zit er een voet in me rechterzij( bijna de rugkant!!) en dan ineens komt ie tegen me ribben drukken. Het is voornamelijk gezellig en ik geniet er de meeste tijd van. Dan praat ik tegen hem en zeg ik"moppie, doe eens een beetje rustig"haha, dat is dan wel weer leuk. maar vooral als ik savonds uitgeteld die trap op kruip en in me bed ga liggen is de kleine man ineens wakker. Ik heb het al gefilmd voor de mensen om me heen want het is echt circus in die buik. Alles beweegt op en neer maar hoe leuk het ook is om contact te hebben met me baby, als ik wil slapen zou ik graag willen slapen. Nu heb ik ook bekkenprobleempjes waardoor ik tintelende benen heb zodra ik ze te rusten leg dus slapen is al moeilijker. Sorry als ik even klaag maar ik ben gewoon doodop en moet nog 8 weken werken. En als je in je eigen omgeving erover praat kijken mensen je aan alsof je schande praat, ik mag alleen maar genieten van het zwnager zijn en je mag vooral niet zeuren lijkt het wel. Kent iemand dit ook?Aan de andere kant, maanda heb ik pretecho gepland, heb er wel veel zin in!!!:)

2. Belletje

Belletje Lid

23 mrt 2009
    76
    0
    6
    Hey!

Ik ben nu 24 weken zwanger en ben in verwachting van een heel druk meisje. De schopjes beginnen nu ook wel aardig hard te worden, zodat ik er wakker van word en niet meer in slaap kan komen. Mijn vriend snapt het ook niet zo goed als ik klaag. Hij heeft ook een beetje een beeld van de roze wolk tijdens een zwangerschap. Ik begin nu ook last te krijgen van mijn bekken... De achterkant van mijn benen beginnen ook pijn te doen. Ik weet ook zeker dat ik geleidelijk aan meer en meer wakker word gehouden 's nachts. Daarbij komt ook dat ik extra onder controle ben tijdens mijn zwangerschap en dat ik om de twee weken naar de gynaecoloog moet om mijn baarmoedermond te meten en elke week een prik in mijn bil. Dat maakt het genieten een stuk lastiger. Ik heb btw ook last van examenstress.. Vrijdag heb ik examen en ik heb niet al te veel kunnen doen aan de voorbereiding, gewoon omdat ik constant zo moe ben van alles! Ik verheug me er gewoon ontzettend op dat de kleine er gezond en wel is.

Groetjesss

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb er ook zoveel last van gehad, vond werken toen ook erg zwaar. op een gegeven moment waren de bekkenklachten ineens over, weet nog steeds niet hoe dat kan maar daardoor kon ik het weer even uitzingen. indalen heeft mijn kindje anderhalve week terug gedaan en sindsdien zijn de bekkenklachten weer in mindere mate aanwezig.

wat mij erdoorheen heeft gesleept is praten op mijn werk. mijn baas en collega's wisten dat ik veel last had van mijn bekken en hielden daar heel veel rekening mee.

4. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    ja we kunnen alleen maar uitkijken naar de mooie dag dat de baby gezond naar buiten komt, helemaal waar. Op me werk is wel begrip maar ik ben de eerste en enige van de hele bups die zwanger is en mijn bazen zijn nog een beetje onwennig. Ik mag niet tillen en traplopen enzo maar wel de hele dag stresssituaties oplossen, dat snappen ze dan weer niet dat stress ook niet goed is. Donderdag naar de bedrijfsarts, kijken wat hij ervna zegt om minder te werken want mijn fysio en vk willen dat ik minder werk.
    belletje, vervelend dat je zoveel controles en prikjes hebt. houd vol.

groetjes

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Word vooral nog niet moedeloos!! Onze baby is ook vanaf het begin zo druk en het wordt alleen maar erger. Nu dat de baby niet meer zo hard kan schoppen doordattie zo weinig ruimte heeft, voel ik hem aan alle kanten draaien, uitsteken en soms lijkt het of hij met z'n nagels de binnenkant bewerkt...

Gisteren zat ik te janken van de pijn, zo ver rekt mijn buik dan uit door een voet of elleboog.

Probeer er in ieder geval van te genieten zolang het geen pijn doet en neem lekker de rust die je nodig hebt. Ook als je aan het werk bent, probeer dan 's avonds na je werk meteen al even te rusten. Mensen begrijpen soms niet dat een hele drukke baby niet altijd alleen maar schattig is, maar ook onhandig, vervelend, zelfs pijnlijk.

Achteraf zijn de weken omgevlogen, dus ik wil je aanmoedigen om lekker positief door te zetten en de weken af te tellen naar je verlof. 8 weken, dat houd je vol!! Veel succes en geniet ervan als het kan!

6. Chasmi

Chasmi Actief lid

28 feb 2009
    305
    0
    0
    Office Manager
    Hier nog een mama met een zeer drukke baby! Kleine is heel de dag door zeer actief aan het schoppen en draaien. Ook 's avonds, de nachten gelukkig nu wat minder waardoor ik wat prettiger slaap. Alleen als hij het niet eens is met hoe ik lig kan ik nog wel eens een schop krijgen..

Moet nog 8 weken werken en dan heb ik vakantie met aansluitend zwangerschapsverlof, daar kijk ik dan ook echt naar uit...

Sterkte!

7. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    HI!
    Ik heb ook zo'n druk meisje in mn buik! Met name 's nachts heb ik er veel 'last' van als ze mij weer eens wakker trapt. Ik vind het dan heel lastig om weer in slaap te vallen en ben dan de volgende dag dus hartstikke moe. Nu heb ik de volgende truc ontdekt: Ik ga een halfuurtje voor ik zou willen gaan slapen al op bed liggen. Dan duw ik haar een beetje wakker. (vond ik eerst wel zielig, maar het werkt dus ja...) Vervolgens leg ik een muziekdoosje op mijn buik en laat dat 3 keer helemaal uitspelen (=ongeveer kwartier) in dit kwartier gaat ze helemaall los! dansen springen moonwalk, ik weet niet wat ze allemaal uitspookt daarbinnen. Het is in ieder geval feest! Daarna aai ik mn buik een beetje en wordt ze rustig en valt ze in slaap. Vaak wordt ze dan pas weer rond 6 uur 's ochtend weer wakker. Is nog steeds vroeg, maar ik slaap eindelijk weer eens door!
    Tegen de bekken klachten slaap ik nu met een voedingskussen tussen mijn benen. Ook dit helpt, en ik heb de onderkant van mijn matras iets omhoog gezet.
    Daarnaast heb je recht op een uur extra betaalde pauze op je werk:

Arbeidstijdenwet-Artikel 4:5
    2. De zwangere werknemer heeft het recht de arbeid af te wisselen met één of meer pauzes buiten die bedoeld in artikel 5:4 of de bij of krachtens artikel 5:12 voorgeschreven pauzes. Deze extra pauze onderscheidenlijk pauzes bedragen tezamen ten hoogste één achtste deel van de voor haar geldende arbeidstijd per dienst. De in de vorige volzin bedoelde pauzes gelden voor de toepassing van deze wet en de daarop berustende bepalingen als arbeidstijd.

Op mijn werk heb ik nu afgesproken dat ik dit uur gebruik door een half uurtje later te beginnen en een half uurtje eerder naar huis. Zo houd ik het hier een beetje vol. Maar het is lasig om op werk te concentreren met zo'n feestbeestje in je buik!
    Maar door er dus 's avonds bewust mee te spelen is wel heel leuk!
    misschien heb je er wat aan?

8. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    he allemaal,
    dank je voor de tips, misschien is zo'n kussen wel wat ja. ga het allemaal uit proberen. Het zijn soms van die dagen zoals vandaag dat je moedeloos bent, misschien dat ik morgen weer helemaal vrolijk ben.

9. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Heel herkenbaar. Ik moet nu ook nog 7 weken werken. ben vandaag in huilen uitgebarsten op mijn werk omdat mijn bekken gewoon zoveel pijn doet. s' morgens gaat het nog redelijk maar halverwege de dag gaat het zo'n pijn doen!
    Mijn leidinggevende is gelukkig heel begripvol en gaf aan dat ik beter halve dagen kan gaan werken. Dat ga ik nu dan ook doen!

In mijn buik is het ook een drukte van jewelste. Vind het wel grappig allemaal. Hoewel het ook soms best gemeen kan aanvoelen, vooral dat draaien...
    Ik ben nu 27 weken zwanger.

10. Nanske

Nanske Actief lid

18 sep 2008
    388
    0
    0
    Bediende
    Ruiselede
    Hey allemaal,

Ik ben gisteren op controle geweest. Ben nu 34 weken en heb ook de laatste tijd heel veel last van rug en bekken.
    Kan haast niet meer slapen van de pijn.
    Gyneacoloog heeft alles eens goed nagekeken en nu blijkt dat de baby al goed is ingedaald en dat ik net geen ontsluiting heb..
    Heb dus onmiddellijk rust gekregen van haar. Normaal moet ik nog weekje werken, maar de dok zei dat het beter was om nu toch te rusten. Ik zou het zeker nog een 4 tal weken moeten kunnen volhouden.
    De baby is ook heel actief wat de druk in de onderuik natuurlijk alleen maar groter maakt. Nog even volhouden dus...
    Liefs Nanske.

11. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Ik heb ook zware bekkeninstabiliteit + zwangerschapsischias en veel last van vocht waardoor ik ook erg veel pijn heb van carpaal tunnel syndroom.
    Ons kindje is ook heel druk en schopt écht hard. Hij is eigenlijk om het uur wel druk en ook 's nachts is het vaak feest daar binnen. Ik kan soms haast geen adem krijgen omdat er een bil/hoofd/voet geen idee wat onder mijn ribben zit of omdat er zowel een hoofd als kontje ineens mijn buik uit dreigt te komen. Ik probeer met mijn handen alles dan weer wat naar achteren en onderen te drukken want ik kan dan niet eens op staan.
    Lekker op je blaas trappen is ook zo fijn... ik moet dan om de haverklap naar de wc... Ik hoop dat ons kindje na de bevalling wat meer behoefte heeft aan slapen... ;)

Aan de andere kant is het ook wel fijn om te weten dat er voldoende leven in onze beeb zit... het luisteren naar het hartje bij de vk is nu niet zo spannend meer... ik voel nu zelf wel dat er genoeg leven zit daar binnen. :)

12. Geekess

Geekess Actief lid

13 mei 2009
    185
    0
    0
    Den Haag
    Ook hier een verschrikkelijk drukke baby. Ik ben 28 weken zwanger en ze heeft helaas het dag-nachtritme van mijn man, niet dat van mij. Dus dat betekent dat ze 's ochtends pas laat wakker wordt en 's avonds tot laat druk is. Ik dacht dat babies altijd een groot deel vd tijd sliepen, nou... mevrouw wordt op mijn werk 's ochtends wakker, is dan voortdurend aan het vechten met de rand van mijn bureau (zelfs als ik er net niet tegenaan zit). Tussen de middag wandel ik door de stad om wat beweging te krijgen, en zij wandelt net zo hard mee. 's Middags doet ze een middagdutje. Zodra ik mijn avondeten naar binnenwerk protesteert ze dat ze te weinig ruimte krijgt en gebruikt mijn maag als boksbal. En inderdaad, mijn blaas vindt ze ook heel grappig. Ik niet.

Muziek vindt ze geweldig, vooral Mozart en Bach, daar gaat ze druk op dansen. Van Chopin wordt ze iets rustiger.

Zodra ik 's avonds om ca half 10 op bed lig, begint het feest weer voor haar, terwijl ik gewoon wil slapen

Het is niet zo dat ze de hele tijd zit te trappen, vaak is het gewoon rustig bewegen, pruttelen noem ik het. Ik ben ook heel blij dat mijn placenta aan de voorkant van mijn buik ligt, dat geeft een klein beetje demping.

Ik zie dus wel een klein beetje op tegen de komende weken. Van de andere kant, het is nog maar een paar maandjes, die blauwe plekken en gebroken ribben genezen daarna vanzelf wel weer ;)

Deel Deze Pagina