Kerst en schoon familie

Discussie in 'De lounge' gestart door Lorena86, 23 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Daar gaan we weer , kerst 2019. Weet nu al zo goed als zeker dat we geen leuke kerst krijgen. Reden .... mijn man word nooit uitgenodigd door zijn moeder.

Mijn man kent zijn biologische vader niet helaas. En al 3 jaar op rij horen we met feestdagen niets van schoonmoeder. Ze roep steeds dat ze kerst alleen wil vieren met haar vriend. Vorig jaar kwamen we er achter dat schoonzusje met man en kids uitgenodigd waren bij hun te komen eten. Jaar ervoor blijkbaar ook. Tegen schoonzusje met fam word gezegd dat wij niet kunnen. Maar de reden is dat wij niet gevraagd worden. Zelfs niet om even koffie te komen drinken. De laatste weken laat ze telkens duidelijk merken dat we met de feestdagen niet welkom zijn door continu dingen te zeggen als :

Kerst is voor onszelf of ,zo dit is de laatste x dit jaar dat we jullie zien he , dus tot in januari enz.

We hebben al een aantal jaar hun uitgenodigd om koffie te komen drinken met kerst of eventueel te komen eten. Maar altijd krijgen we te horen ja ze weten nog niet wat ze gaan doen of ze kunnen niet .

Als we haar ermee confronteren zegt ze dat mijn man zijn zusje er niet is geweest ( die domme doos woont 4 straten van ons af dus we lopen er geregeld langs met de hond En zien dus genoeg) of ze bits mijn man af dat hij eens niet jaloers moet zijn...

Ik vind het sneu voor mijn man. En overigens ook voor onszelf . Want hij voelt zich rot, buiten gesloten enz wat natuurlijk ook door werkt of ons gezins leven en onze kerst .... kan nu al niet wachten tot deze maand om is :(

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Sneu zeg voor je man dat hij zo'n 'moeder' heeft!
    Je kan een aantal dingen doen, of jullie gaan met kerst naar het zusje van je man, als zij zegt dat ze weg moet naar haar moeder, dan gaan jullie gezellig mee. Je zou ook nog het zusje van je man bij jullie thuis kunnen uitnodigen.
    Of je afvragen, dat als jullie met kerst niet goed genoeg zijn, en zijn zusje wel, ben je dan wel op andere momenten goed genoeg? En wil je überhaupt nog wel bij iemand langs gaan die jullie op deze manier behandelt en voorliegt?

MaMa, Paardenbloem, dreumesje en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Ik zou idd volgend jaar zijn zusje uitnodigen en als zij naar sm gaan, dan app je haar dat jullie ook komen, want dat is toch gezellig! ;)

Het is klote om zo behandeld te worden, maar je kan ook samen een traditie maken met je eigen gezin! Zorg dat het wel goed is, dat is wat jij kan doen voor je man, jullie zijn zijn familie.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  4. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.436
    113
    Nou dit inderdaad! Ik snap dat je man zich er ontzettend kloten onder voelt, maar hij gunt z'n moeder te veel eer door haar gedrag zijn gemoed te laten bepalen.

Zou ook volgende Kerst invullen zonder haar, en dat ook noemen. Dat ligt de beslissing bij jullie.

MaMa, Paardenbloem en Syane vinden dit leuk.
  5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.100
    12.068
    113
    Wat lastig lijkt mij dat. Ik zou in staat zijn om onverwachts met kerst even langs te gaan op het moment dat je schoonzusje er is en bij binnenkort hardop afvragen waarom jullie niet bij dit gezellige samenzijn zijn uitgenodigd.

Maar als het zo’n negatieve sfeer geeft, zou ik heerlijk met kerst ieder jaar een paar dagen weg gaan. Dan ben je niet afhankelijk van haar plannen, waardoor daar niet de nadruk op ligt.

is de rest van het jaar de band wel goed?

6. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Dat zou voor mij niet relevant zijn, mochten wij niet goed genoeg met kerst zijn dan hoeft het voor mij het rest van het jaar ook niet.

Ik snap echt niet dat er zulke moeders bestaan..

Ysabella, Wensje88 en Nellie4 vinden dit leuk.
  7. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Herkenbaar..... Wij hebben er helemaal mee gebroken.

8. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Ja inderdaad. Mooi gezegd dat van die traditie met je eigen gezin en dat zij nu zijn familie zijn.
    Hier hetzelfde: man heeft geen contact meer met zijn moeder en broer plus zijn gezin.
    Het heeft wat tijd gekost maar zo zegt mijn man het nu ook; wij zijn zijn gezin en familie. Na heel veel therapie, kwam de laatste hulpverlener met zo’n soort opmerking; ‘je kunt er ook voor zorgen dat je met je eigen gezin tradities gaat opzetten en met je eigen gezin herinneringen gaat maken. Daar heb je hen niet voor nodig.’

Ysabella, YellowEyes, RachelleNM en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.100
    12.068
    113
    Dat is waar, de reden waarom ik de vraag stel is dat ik het dan nog vreemder zou vinden. En wat jij zegt uiteindelijk ook doen is behoorlijk ingrijpend, ook al zou het volledig terecht zijn.

10. Novi

Novi Niet meer actief

Mezelf uitnodigen via zus zou ik nooit doen. Ik zou me echt te goed voelen om bij iemand op visite te gaan die blijkbaar niet op mij en mijn gezin zit te wachten dan vermaak ik 100 keer liever mezelf. Komt op mij ook wat sneu over eerlijk gezegd. Ik zou man nog eens goed laten vragen waarom zus wel uitgenodigd is al die jaren en hij niet. En als ze ontkent aangeven dat je weet hoe het zit en dat ze 1 kans heeft om eerlijk te zijn. Als daar geen zinnig antwoord op komt (ik kan geen logische reden verzinnen) zou ik ervoor kiezen om afstand te nemen. Alleen met haar omgaan op de momenten dat jullie er zin in hebben en verder gewoon niet.

MaMa, Paardenbloem, dreumesje en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Dat is ook ingrijpend, weet ik uit ervaring maar het lucht wel op. Het blijven altijd ouders maar het in mijn/iemand keuze om je zo te laten behandelen.

12. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.283
    1.449
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik zou lekker weg gaan met het gezin met kerst.

Nellie4 vindt dit leuk.
  13. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.436
    113
    En jouw familie? Komen jullie daar ook met Kerst?

14. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ik boekte een lekkere week center parcs en had niet eens meer gevraagd naar hun plannen.
    Liegen hierover, ik vind het echt te triest voor woorden en zou zodanig beledigd zijn dat het van mij ook niet meer hoeft allemaal.

15. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Ja mijn ouders zien we iedere feestdag , de ene x eten we samen . De andere x is het alleen visite . Ook dat is prima.

16. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech

Zit er helaas niet in , ik moet werken en we zijn paar maanden geleden verhuisd Dus nu geen geld voor

17. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Nee eigenlijk al een aantal jaren niet meer. Schoonzus en fam staat bij haar op plek 1. Doet ze alles voor. Kids van schoonzus mogen altijd blijven logeren, in de zomer samen bbqen, ijs eten enz enz .

Als wij onverwachts komen als hun aan t samen eten zijn zullen ze nooit vragen of we ook wat willen . Onze kids mogen nooit logeren, onze kids worden nooit gevraagd . Ze kraakt mijn man vaak af om de meest stomme manieren . Eigenlijk snap ik niet eens wat hij er nog wil. Mja

18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.100
    12.068
    113
    @Lorena86 dan zou ik daar niet meer mijn kerst door laten beïnvloeden en aan je man voorstellen dat jullie zoals door andere gezegd jullie eigen tradities gaan maken. Dit is echt respectloos gedrag.

19. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ik vind dit naast dat het erg naar is voor je man, ook erg kwalijk voor je kinderen.
    Wat vreselijk.

He wat jammer. Toch zou ik er samen iets van maken. En laat hun maar lekker.
    Zal een hoop stress, frustratie en verdriet schelen.

20. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.364
    113
    Vrouw
    De situatie als in de openings post is hier ook zo. Alleen liegt mijn moeder er niet over. Hij zal zelf moeten beslissen of hij het accepteert of niet.

Voor mij is het wat het is. Maar ze hoeft mij ook niet meer te verwachten als ze weduwe is en mijn zusje om wat voor reden niet kan komen.

Lorena86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina