Is er voor jou gespaard door je ouder(s)?

Discussie in 'De lounge' gestart door Eliza78, 16 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Regelmatig lees ik hier dat er gespaard wordt voor de kinderen
    Voor hun studie, rijbewijs, enz.
    Hebben jullie eigen ouders dat ook voor jullie gedaan?
    Heb een beetje het gevoel dat het van deze tijd is.
    Ik heb mijn rijbewijs gekregen, mijn studiekosten, en een gevulde bankrekening toen ik het huis uit ging ( 15 jr geleden) en was toen echt een uitzondering.

Ik denk niet dat wij het trouwens zo gaan doen bij onze 5 kinderen. ;)

2. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Ja en mijn opa en oma ook.

Echter heeft mijn vader voor dat mijn broertje en ik 18 werden onze beide rekeningen geplunderd.

3. louan

louan Niet meer actief

Nee,

En daarom vind ik het erg belangrijk dat ik spaar voor mijn kind. Het was geen pretje om alles incl schoolgeld zelf te betalen.

4. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ja, niet superveel maar ik heb er mijn eerste auto van kunnen kopen. Studie en rijbewijs zijn ook door mijn ouders betaald. Voor mijn broer en zus idem dito. Mijn ouders openen na de geboorte ook een rekening voor onze kleine, dus wij gaan ook sparen, in ieder geval voor zijn opleiding.

5. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Nee en daarom doe ik het juist voor onze dochter. Ze hoeft niet alles te krijgen later, maar een beetje steun vanuit ouders mag wel vind ik.

6. mnr

mnr Niet meer actief

Nee niks, studie zelf moeten betalen, ook geen rijlessen gehad.

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ja mijn moeder heeft een beetje gespaard (geen vetpot hoor) helaas heeft mijn vader ons bestolen maar er toch 5000 aan over gehouden (heb ik mijn rijbewijs van kunnen betalen).
    Voor mijn zoon spaar ik nu 20 euro per maand, maar mocht het mogelijk zijn wil ik zijn rijbewijs ook betalen.

8. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Mijn ouders hebben voor zover ik weet niet specifiek voor mij gespaard, maar hebben wel mijn studie betaald en de inrichting van mijn eerste studentenkamer.

9. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Nee.
    Ze hebben wel mn MBO betaald, al was het BBL en ook nog 2 jaar mn zorgpremie.

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Nee daar was geen geld voor. Ik heb heel hard moeten werken voor mijn studie, rijbewijs, huis etc. Niets mis mee maar dat wil ik toch bij mijn kinderen anders doen. Mijn man daarentegen heeft zijn rijbewijs gekregen en toen we gingen trouwens kregen we een zeer riant spaarbedrag

11. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Yess en beheer over dat geld heb ik gekregen toen ik ging trouwen. Verder is mijn studie en rijlessen enz ook allemaal betaald. Geluk dat mijn ouders goed verdienen en dat alles kon. Hier ook spaarrekening voor de kids voor als ze uit huis gaan maar of ik ze straks alles zomaar kan geven zoals ik dat heb gehad vraag ik me af...

12. Filifjonka

Filifjonka Actief lid

13 jun 2012
    177
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja, ik heb mijn rijbewijs gekregen en op mijn spaarrekening stond genoeg om het eerste jaar collegegeld + boeken te betalen en mijn kamer in te richten. Een goede start, zeg maar. Ik heb verder naast mijn studie altijd gewerkt om alles te kunnen bekostigen en dat ging prima. Bij mijn man ging het net zo en ik denk dat we het voor onze kinderen ook zo zullen doen.

13. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Ja door mijn oma.
    Zij heeft voor alle kleinkinderen vanaf het moment dat we geboren zijn een florijnenrekening open en stortte daar dan elke maand 25 gulden op en daar kwam toen 15% rente over (dat zal nu waarschijnlijk niet meer voorkomen;))
    Later werd dit €11.34 en dat is sinds afgelopen jaar pas gestopt.
    Dus van dat geld heb ik veel kunnen doen. Dat ik ging werken zette ik meer dan de helft van mijn salaris weg. Dus dat ik uit huis ging had ik een erg leuke spaarpot:) Helaas is daar nu weinig van over:(

14. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Nee, mijn moeder was alleenstaand en afgekeurd dus nergens geld voor. Ik kreeg wel altijd zakgeld van mijn tante. Ik spaar wel voor mijn dochter. (Nou ja wij) maar hoeveel dat gaat worden zien we wel. ;)

15. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ik heb alles zelf moeten betalen en moest toen ik op mijn 17e een baantje kreeg ook kostgeld betalen, dus er bleef niet veel over en ik was dan ook snel het huis uit toen het mogelijk was.

Mijn vriendinnen kregen allemaal hun rijbewijs als ze niet rookten, nou ze rookten allemaal en kregen het wel en haalde het in één keer. Ik moest dit zelf betalen en heb er uiteindelijk 4x over moeten doen, maar ben zoooooooooo blij dat ik hem heb.

Voor mijn dochter wil ik wel een spaarpotje maken.

16. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Mijn vader en moeder spaarde voor mij tot ik 18 was. Dit bedrag heb ik toen ook gekregen.
    Heb ik altijd op mijn spaarrekening laten staan tot ik ging samenwonen.
    Ook is mijn autorijbewijs betaald en mijn studie.
    Nu spaart mijn vader nog voor mij tot ik 30 ben. Dit krijg ik dan ook weer. ( Geen idee waarom hij dit zo doet maar broer heeft het afgelopen jaar gehad)

17. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Nee niets gespaard voor mij, heb alles zelf moeten betalen. Kreeg zelfs na m'n tiende niks meer voor mijn verjaardag of kerst ofzo. Mijn opleiding betaalde ze in de eerste instantie wel, maar toen ik binnen een jaar ermee stopte omdat ik het toch niet zo leuk vond, wilde ze de volgende opleiding ook niet meer betalen.
    Maar ben er niet slechter op geworden gelukkig..:D

18. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Mommy12, ik denk dat mijn vader me een enorme draai om mijn oren zou geven als ik er ook maar over zou nadenken om zijn zorgvuldig gespaarde geld aan een borstvergroting uit te geven. Daarna zou ik nooit meer een stuiver van hem krijgen. En terecht.

19. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Yes mijn ouders hadden voor beide kinderen een bankrekening.
    Rijbewijs kregen we beide cadeau voor 18de verjaardag, en volgens mij was het mijn vader die aan kwam met een oude toet voor mij toen ik die gehaald had. (was denk meer omdat hij bang was dat ik zijn mooie toet verrot zou rijden hahaha)

Ik vond het hele erg fijn en lief, en wil dit dus ook voor onze kinderen doen :)

20. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Hmmm... het geld dat wij voor onze dochters sparen is in ieder geval niet voor een borstvergroting bedoeld!...;)

Deel Deze Pagina