Wij willen vanavond alle Harry Potters gaan kijken omdat dit onderwerp toevallig ter spraken werd gebracht door onze dochter van 8. Wij hebben deel 1 lang geleden gezien en weten ons niet goed meer te herinneren of dit kan. Op de DVD zelf staat 6 jaar en ouder... Wat zouden jullie doen? Alleen deel 1 kijken we dan met haar dan is het toch bedtijd.
Kan prima. Hier hebben de kids 8 en 10 inmiddels deel 1-4 gezien. Wel is t zo dat wij eerst elke keer t boek hebben voorgelezen en daarna de film zijn gaan kijken waardoor ze een beetje voorkennis hadden. Maar deel 1 is. Iet heel erg eng
Ligt aan het kind, mijn zoon heeft vorig jaar alle HP films die er toen waren gezien. Hij was toen 5 jaar maar wist dondersgoed dat het niet echt was maar een film. Hij leest nu elke dag een paar bladzijdes van deel 1 voor het slapen gaan. Mijn dochter daarentegen heeft zo'n grote fantasie en verbeelding dat zij volgend jaar echt nog niet die films mag zien, dan zou zij niet meer slapen.
Ik denk dat het er ook aan ligt Hoe angstig je kind is. Als ze bang zijn in het donker of vaker nachtmerries hebben zou ik het niet doen. Hier heeft stiefzoon 9 ze vorig jaar allemaal gekeken en vond hij ze ook echt goed. Stiefzoon 11 vond de eerste al eng en heeft de andere dan ook niet meer willen kijken..
Wij houden in principe de adviesleeftijd aan, deel 1&2 vanaf 6 jaar, deel 3 vanaf 9 etc. Sommige stukjes zijn nog wel wat eng, maar om die reden kijken we hem ook alleen overdag (niet vlak voor het slapen, dochter heeft snel nachtmerries) en blijf ik er bij (maar dat is ook omdat ik ze zelf geweldig vind haha)
Puur op basis van de gemiddelde achtjarige vind ik de eerste drie delen kunnen, maar daarna wordt het aardig zwaar voor die leeftijd. Mocht je spoilers willen als onderbouwing, laat het gerust weten.