Zoals de titel zegt: Wie heeft er een tunneltent? Een grote? Wil graag van jullie weten hoe jullie hem schoonmaken?
Wij hebben een tunneltent (Obelink Familia 6). Buitenkant met droge borstel, als het heel vies is (dit jaar bijv hadden we veel vogelpoep) met water en een borstel. Binnen aanvegen.
Katoen of polyester? Wij hebben een katoen tunnel tent. Maak met water en zachte doek schoon. Echt vies met spul van obelink voor reinigen van de tent. Daarna wel weer impregneren.
Wij hebben een vango airbeam tunnel tent. Afgelopen weken heeft het zo vaak geregend dat hij vanzelf schoon spoelde. Anders met een vezeldoekje alleen met water schoonmaken.
Wij hebben een Obelink trail 6 personen. Polyester/katoen. We staan nu op een camping en bovenop de tent is het best wel vies. We willen hem schoonmaken en meteen inpregneren. Maar we kunnen er niet bij. De tent is hoog en loopt rond af. Zelfs op een trapje oid kom je moeilijk bij de bovenkant. Zeker voor't inpregneren moet de tent strak staan. Maar ik heb echt geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg.
Impregneren? Hoe doe je dat? Hier een polykatoen tent van Obelink. Nu 4x drie weken mee gestaan, maar nog nooit iets extra’s gedaan dan afborstelen. Edit: al gevonden. Dacht dat dit alleen bij 100% katoenen tenten moest. Oeps.
Wij impregneren door met een spuitbus er op te spuiten. Zo plantenspuit gebruiken wij daarvoor. Op trapje staan en dan erop nevelen. Ligt eraan welke impregneer je koopt wij doen net voor een regenbui. Werkt super goed
Ja maar als ik op een trapje ga staan kom ik er never nooit bij... En hoe maak je hem van te voren schoon?
Ik dacht ook dat het niet hoefde maar heb Obelink gevraagd en zij vertelden dat het impregneren ook met polykatoen moet. We hebben 1 plekje waar het ad binnenkant nat wordt. Dus gaan het dit seizoen maar even doen
schoonmaken met een zachte bezem met lange steel. Wij komen ook niet goed bij. En dan spuiten we van afstand op. Onze tent is ook te hoog.
De tent is weg, maar voor verkoop is hij volledig geïmpregneerd Gewoon op een trapje op je tenen. Maar wij zijn vrij lang:9