6 maanden , 4 voedingen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door 2schatjes, 8 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2schatjes

2schatjes Lid

27 dec 2008
    75
    0
    0
    Hoi dames,

Ik geef nu alweer 6 maandjes borstvoeding en ben hier super trots op! Heb toen ze 5 weekjes was de handdoek in de ring gegooid en anderhalve week fv gegeven. Kreeg zon spijt en heb het weer opgepakt en sindsdien gaat het beter dan ooit.
    Maar goed, sinds halverwege de kraamweek heeft mijn dochter om de 4 uurtjes zoiets gegeten en is dat blijven doen.
    Soms wisselde het weleens maar al snel had onze dame er in eigen ritme van gemaakt en het loopt lekker. Nu krijgt ze ook fruit erbij en met groente moeten we nog even wachten. We lopen bij de kinderarts voor haar darmpjes. Ze heeft heel veel last van darmkrampjes en reageert meteen als ik wat verander qua voeding. Fv verdraagt ze slecht en dat is ook de stimulans voor mij om door tegaan. Laatste weken is ze wat aan eht rommelen en ze heeft me al 3x gebeten met voeden. Ik dacht dan, het is al dik 4 uur geleden en legde haar op mijn verzoek aan maar ze at dan gwoon niet en heeft totaal geen honger. De laatste voeding was altijd op mijn verzoek, tussen half 10 en half 11 en dan slaapt ze door tot half 8 als ik vrij ben, anders 7 uur. die laatste keer eten nam ze ook maar een paar slokkies.

Als ik haar laat partijen kom ik aan 4 voedingen waarmee de laatste rond 9 uur is en dan slaapt ze tot half 8. Maar is lees overal hier dat dat veelste weinig is. Het cb zegt dat het makkelijk kan en iedereen in mijn omgeving verbaasde zich al ik vertelde dat ze om half 11 nog at. Wat is nou reeel?
    Als ik werk krijgt ze 2 flesjes van 180 (met moeite te kolven). Wat denken jullie? en wat zal dit voor invloed hebben op de productie en met het kolven op het werk? Ik bedoel, ik kolf met moeite dus en moet op vrije dagen bij kolven. Ik blijf bij 4 voedingen ook 2x kolven maar is dat niet zo dat ik dan nog minder ga kolven? Graag jullie mening en advies!

Groetjes een onzekere mama!

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    1) of je dochter nu 4 of 14 voedingen op een dag krijgt, bij BV maakt dit niet uit, BV kan je nooit teveel van geven. Tijdstippen zijn bij BV ook niet van belang, kijk dus niet teveel naar de klok, heb je niets aan.

2) Als ze zelf die laatste voeding overslaat, dan is ze hier misschien gewoon aan toe, kijk gewoon een paar avonden hoe het gaat.

3) als je met bijvoeding begint, geef dan altijd eerst borst, dan bijvoeding en dan toetje andere borst.

4)Geef voor en na het wakker worden borst.

Over het kolven, je kolft meer, als je iedere dag een vast kolfmoment hebt, je productie wordt dan opgekrikt. Je hebt pas rond de 11 maanden een stabiele productie maw, als er nu minder BV gedronken wordt loopt je productie terug en zal je kolfopbrengst lager worden. Met dat vaste kolfmoment kan je dat enigzins opvangen of je kan je kindje op jouw verzoek 1-2x extra aanleggen misschien wil zij dit wel.
    Succes!

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb niets aan Jingels toe te voegen, ze heeft er trouwens ook het meeste verstand van hahaha.
    Ik wil alleen zeggen dat ik het heel knap van je vind dat je het weer heb opgepakt.
    Zwaar he zijn die eerste weken, voelde me toen echt een koe omdat ze zo vaak wilde drinken.
    Ook ik had bijna opgegeven tot de knop om ging en ik gewoon maar aan haar toe gaf.

Deel Deze Pagina