We kan illustreren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Veertje1979, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoihoi!

Ik ben momenteel lekker druk met het schrijven van een peuterboek. Het verhaal is bijna klaar maar nu ben ik druk op zoek naar iemand die erg goed kan tekenen. Dat is nog niet zo makkelijk.

Wie van de dames op deze site kan erg goed tekenen en zou hieraan mee willen werken? Hoofdrolspeelster is een muis.

2. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Dat lijkt me enorm leuk om te doen! Ik kan redelijk goed tekenen (zie: http://wilmavs.deviantart.com/ )
    Dus...laat maar weten als het je wat lijkt.

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Sorry, redelijk goed tekenen. Wilma dat is niet redelijk dat is STEEN GOED! Echt heel mooi getekend.

4. Nou leuk! Zal ik je mijn mailadres geven zodat we onderling wat kunnen laten zien?

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    :oops: Euh...nouja er zijn altijd betere heh :)
    En van mezelf zoiets zeggen....nee dat doe ik niet.
    Bedankt voor het enorme compliment (heb rooie kop nu!)

6. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Graag gedaan. En als het goed is dan is het goed. En dan mag er wel wat van gezegd worden.

7. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    pfff Wilma wat een prachtige tekeningen!
    En ik dacht dat ik wel aardig kon tekenen nou niet dus ;)

Goh moet zeggen dat ik nu al benieuwd ben naar het boek! Krijgen wij zwangerschapspaginalezeressen (leuk galgje woord) voorrang op het kopen van het boek? ;)

8. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Wauw :confused: Wilma, je kan echt mooi tekenen! Nooit aan gedacht om iets mee te doen?

9. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ja gedacht genoeg...maar hoe wat en waar...Zou het niet weten eigenlijk.
    Maar als iemand een opdracht zoals Veertje1979 met haar boek heeft...Dat lijkt me zo enorm leuk om te doen!
    Maar ook gewoon schilderijtjes ofzo en dan proberen zo dicht mogelijk te komen bij wat n ander voor ogen heeft.

Bedankt allemaal :oops:

10. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Ik kan redelijk tekenen maar meer portret tekeningen en
    dat is toch heel anders.(zie foto's.)
    Ik denk dat Wilma heel goed kan tekenen en met kleur(wat ik niet doe)
    dus ik denk dat zij de aangewezen persoon is.Wel leuk hoor meiden.! :D

Veertje1979...wat leuk trouwens dat je een boek aan het schrijven bent.!

11. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    @ Wilma; Misschien een beetje of-topic ;). Maar teken je met een takentablet of teken je gewoon op papier en scan je het dan in?

Heb namelijk met kerst een tekentablet gekregen maar vind de software een beetje bagger ;) dus dacht wellicht heb jij een goede tip :)

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik doe beide en soms zelfs door elkaar heen :)
    En verder alles wat los en vast zit...olieverf, plakaat, aquarel, potloot, stift... servetje met balpoint...als ik iets in mn hoofd heb moet het er uit (en dat is best lastig nu met Wendy die me niet altijd de kans geeft daar voor...maarja die tijd komt wel weer)
    Maar welke software bedoel je? Teken programma of aansturing van je tablet?
    En je hebt een wacom dan?

13. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ik heb inderdaad een Wacom (Bamboo) en gebruik de programma's die er bij zitten maar dat vind ik dus niet het meest ideale programma, nu heb ik ooit een keer bij iemand met een ander (veel fijner) programma gewerkt maar heb geen idee meer welk programma dat was.....

14. Hihi, ik zal jullie op de hoogte houden van het boek :) En jullie krijgen voorrang ;)

15. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Deal ;)

16. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Je kan je wacom met welk tekenprogramma dan ook gebruiken. De "drivers" die op het cdtje wat je erbij kreeg staan, zorgen er voor dat je pen en tablet gebruikt worden als een soort van muis. Je kan zelfs windows gewoon bedienen met je pen en tablet met gebruik van de knopjes op je pen. Dus welk (teken) programma jij ook verkiest....dat kan gewoon zonder al te veel problemen (je moet even door krijgen welke knop voor welke muis knop is...dat is alles) De software van het tablet zorgt er gewoon voor dat de bovenste hoek van het "tekenblad" correspondeert met de bovenste hoek van jou tablet...of dat nou photoshop, paint shop pro, word, windows zelf of art rage (die kreeg ik er bij) is. Maakt niks uit. Gewoon beginnen! (en vooral veel layers gebruiken maar zodra het kan de layers samen voegen anders word je tekening veel en VEEL te zwaar en zit je een uur te wachten om bepaalde handelingen te laten gebeuren en te saven....wijze les was dat voor mij ;) )

17. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Wilma bedankt voor je antwoorden/tips :), had nog niet echt de tijd/rust/ruimte gevonden om er echt mee te gaan werken maar denk dat ik er vanavond als de kleine slaapt maar eens goed voor ga zitten :)

18. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    @ Nessy. Jou portretten vind ik ook super mooi. Ze lijken sprekend. Vooral dat kleine lachende jongetje vind ik heel erg mooi.

19. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Dank je wel Jewe ! :)

20. Niet meer actief

Ik vind dat Nessy ook mooi tekent...

Deel Deze Pagina