Hoihoi! Ik ben momenteel lekker druk met het schrijven van een peuterboek. Het verhaal is bijna klaar maar nu ben ik druk op zoek naar iemand die erg goed kan tekenen. Dat is nog niet zo makkelijk. Wie van de dames op deze site kan erg goed tekenen en zou hieraan mee willen werken? Hoofdrolspeelster is een muis.
Dat lijkt me enorm leuk om te doen! Ik kan redelijk goed tekenen (zie: http://wilmavs.deviantart.com/ ) Dus...laat maar weten als het je wat lijkt.
Euh...nouja er zijn altijd betere heh En van mezelf zoiets zeggen....nee dat doe ik niet. Bedankt voor het enorme compliment (heb rooie kop nu!)
pfff Wilma wat een prachtige tekeningen! En ik dacht dat ik wel aardig kon tekenen nou niet dus Goh moet zeggen dat ik nu al benieuwd ben naar het boek! Krijgen wij zwangerschapspaginalezeressen (leuk galgje woord) voorrang op het kopen van het boek?
Ja gedacht genoeg...maar hoe wat en waar...Zou het niet weten eigenlijk. Maar als iemand een opdracht zoals Veertje1979 met haar boek heeft...Dat lijkt me zo enorm leuk om te doen! Maar ook gewoon schilderijtjes ofzo en dan proberen zo dicht mogelijk te komen bij wat n ander voor ogen heeft. Bedankt allemaal
Ik kan redelijk tekenen maar meer portret tekeningen en dat is toch heel anders.(zie foto's.) Ik denk dat Wilma heel goed kan tekenen en met kleur(wat ik niet doe) dus ik denk dat zij de aangewezen persoon is.Wel leuk hoor meiden.! Veertje1979...wat leuk trouwens dat je een boek aan het schrijven bent.!
@ Wilma; Misschien een beetje of-topic . Maar teken je met een takentablet of teken je gewoon op papier en scan je het dan in? Heb namelijk met kerst een tekentablet gekregen maar vind de software een beetje bagger dus dacht wellicht heb jij een goede tip
Ik doe beide en soms zelfs door elkaar heen En verder alles wat los en vast zit...olieverf, plakaat, aquarel, potloot, stift... servetje met balpoint...als ik iets in mn hoofd heb moet het er uit (en dat is best lastig nu met Wendy die me niet altijd de kans geeft daar voor...maarja die tijd komt wel weer) Maar welke software bedoel je? Teken programma of aansturing van je tablet? En je hebt een wacom dan?
Ik heb inderdaad een Wacom (Bamboo) en gebruik de programma's die er bij zitten maar dat vind ik dus niet het meest ideale programma, nu heb ik ooit een keer bij iemand met een ander (veel fijner) programma gewerkt maar heb geen idee meer welk programma dat was.....
Je kan je wacom met welk tekenprogramma dan ook gebruiken. De "drivers" die op het cdtje wat je erbij kreeg staan, zorgen er voor dat je pen en tablet gebruikt worden als een soort van muis. Je kan zelfs windows gewoon bedienen met je pen en tablet met gebruik van de knopjes op je pen. Dus welk (teken) programma jij ook verkiest....dat kan gewoon zonder al te veel problemen (je moet even door krijgen welke knop voor welke muis knop is...dat is alles) De software van het tablet zorgt er gewoon voor dat de bovenste hoek van het "tekenblad" correspondeert met de bovenste hoek van jou tablet...of dat nou photoshop, paint shop pro, word, windows zelf of art rage (die kreeg ik er bij) is. Maakt niks uit. Gewoon beginnen! (en vooral veel layers gebruiken maar zodra het kan de layers samen voegen anders word je tekening veel en VEEL te zwaar en zit je een uur te wachten om bepaalde handelingen te laten gebeuren en te saven....wijze les was dat voor mij )
Wilma bedankt voor je antwoorden/tips , had nog niet echt de tijd/rust/ruimte gevonden om er echt mee te gaan werken maar denk dat ik er vanavond als de kleine slaapt maar eens goed voor ga zitten
@ Nessy. Jou portretten vind ik ook super mooi. Ze lijken sprekend. Vooral dat kleine lachende jongetje vind ik heel erg mooi.