Kermis Bocholt, de moeite waard?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Shaddixxx, Sep 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wij zijn gek op attractieparken en kermissen en ik kwam op internet wat dingen over de Bocholtse kermis tegen.. Dat zou heel groots zijn, absoluut niet te vergelijken met Nederlandse kermissen, etc. Nu is vandaag ein-de-lijk de lijst met attracties bekendgemaakt, maar ik vind het een beetje tegenvallen..

Kan iemand mij vertellen of het echt zo spectaculair is? We zouden waarschijnlijk een hotelletje nemen op de grens, vanaf daar is het nog een uur en een kwartier rijden.. Ik betwijfel eigenlijk of dat het waard is, maar misschien heeft iemand meer informatie voor mij :)

Ik lees trouwens ook dat de kermis in Bocholt er meerdere keren per jaar is, misschien gingen de reacties die ik over een grotere editie in de zomer en is de kermis in de herfst een stuk kleiner?

2. Butchke

Butchke Niet meer actief

Als ik de attractielijst bekijk staat er ongeveer hetzelfde als bij Weert kermis (aankomend weekend).
    Ik denk dat Duitsland vele grotere kermissen heeft eerlijk gezegd.

Weert is dan wel een supergave kermis voor Nederlandse begrippen, waar de attractieprijzen lekker laag zijn. ;)
    Lagere prijzen vind je bijna nergens. Misschien is dat iets voor jullie?

3. mamadeliefste

mamadeliefste Niet meer actief

als je dan in de buurt van Bochelt bent dit weekend dat zou ik idd kiezen voor Weert kermis.
    De prijzen zijn daar laag en sowieso (mijn mening) zeker de moeite waard om over te lopen. 5 pleinen vol
    Kermissen in Belgie zijn volgens verhalen die ik hoorde ook altijd erg prijzig

4. Butchke

Butchke Niet meer actief

7 pleinen zelfs 😉...
    De attracties kosten tussen de 1,20 en 2,00 per rit. Enkele attracties vragen iets meer.

5. Een vriendinnetje vroeg me ook al om naar Weert te komen, haha. Zijn de ritprijzen daar echt standaard zo laag joh? Klinkt ideaal, haha!

Bocholt wordt het sowieso niet, ik vond de lijst inderdaad te klein en iemand anders raadde dan aan om te wachten tot Düsseldorf volgende zomer.

Bedankt voor jullie reacties!

6. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Aankomend weekend naar Weert komen!

7. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
  8. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,712
    28
    48
    gelderland
    zijn er meerdere plaatsen in duitsland die bocholt heten? ik woon nl aan de grens zo'n 15 km denk ik van bocholt. daar is in oktober altijd kermis en 1 x per jaar. het is daar wel groot en mega druk.

9. Eh, geen idee, haha. Ik denk dat jij op een ander stukje grens woont, van waar je alleen maar een stukje omlaag hoeft te rijden, of niet? Wij zouden in Berg en Dal geslapen hebben, als we gegaan waren, vanaf daar is het nog een uur en een kwartier rijden ;) Als je bijvoorbeeld in Dinxperlo woont, is het niet zo ver inderdaad, haha.

Maar goed, Bocholt gaat het sowieso niet worden, misschien dat we naar Düsseldorf gaan volgend jaar, dat klinkt ook wel tof en we wilden sowieso weer eens terug naar Düsseldorf. Ook Weert gaat het niet worden komend weekend, ik dacht dat dat volgend weekend was en dit weekend komt het niet zo lekker uit. Nouja, dan maar naar de ontzettend spectaculaire kermis in Zoetermeer in de herfstvakantie.. Is onze zoon waarschijnlijk even blij mee, haha.

10. 27denise

27denise Actief lid

Jan 7, 2012
    262
    0
    0
    leiden
    Volgende week leiden?

Share This Page