Haarwensen

Discussie in 'De lounge' gestart door Wilma, 23 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik heb haar tot op mijn kont. Maar nu wil ik een korter kapsel...minstens de helft er af zeg maar...zo tot mn BH bandje.
    Nou heb ik ooit gelezen over je haar afgeven aan een of andere fonds en dan kunnen ze er pruiken van maken voor kindjes die een probleem hebben met hun haar en gedeeltelijk of helemaal kaal zijn of kanker hebben waardoor ze kaal zijn.
    Dit wil ik dus graag doen. Ben alleen bang dat t mis gaat en ik OF met een (veelte) kort kapsel kom te zitten. OF dat t haar uit elkaar valt en ik t niet kan opsturen.
    Dus nu zoek ik mensen die dit ooit gedaan hebben en vraag me af of zij tips hebben voor iemand die dit wil gaan doen?
    Voor anderen die dit overwegen: stichting haarwensen
    Voor de nieuwschierigen...zet wel n foto van mn bos in mn album :p

2. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik heb het nog nooit gedaan,want mijn haar is nog nooit zo lang geweest,maar wat ongelooflijk lief van je zeg! ik vind het een heel goed initiatief! :thumup: en wat betreft de angst,ik gewoon heel duidelijk zijn wat eraf mag!

Liefs claudia.

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Nou Wilma... ik had me bij jou alles voorgesteld, behalve lang blond haar :) Waarom weet ik niet, maar DAMN! Ik ben jaloers!
    Ik heb maar een heel dun pluizig vlosje haar en zou zo met je wilen ruilen!

Ik vin je initatief hardstikke toppie! :thumup: Niet bang zijn dat jij met een veel te kort koppie komt te zitten! Gewoon duidelijk aangeven tot waar je haar afgeknipt mag worden. Ze zullen vast met grote zorg met je haar omgaan hoor, als je vertelt waar je het voor wilt gebruiken!

Succes!

4. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland
    Pak een elastiekje, schuif die zover naar beneden tot de lengte die jij wil hebben en alles wat daar onder zit gewoon weer staart van maken en dan afknippen.

Wel lief van je dat je het wil laten doen!

Succes

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Lol minyaweth wat dacht jij dan?

Maareuh ik heb zoiets van...waarom niet? Ik heb t niet meer nodig (er zijn mensen die het zelf bewaren...maar wat moet je er mee?) Ben het erg beu dat lange gedoe wat altijd overal in/op/aan hangt. En ben gewoon toe aan wat nieuws. Al jaaaaaaaaaaaaaren deze lange bless en...naja t past voor mijn gevoel niet meer bij me. En zij kunnen het enorm goed gebruiken. Stel je voor dat je zelf zo'n kindje hebt? Of zelf kaal bent door wat voor reden dan ook.
    Ik ben gezegend met mijn moeders haar. VEEL haar en snel groeient (niet altijd n zegen...maaja.) Kan die kindjes ermee helpen. Dus dan doe ik dat maar ipv het zo weg te laten vegen, toch? Weg gooien is dan dood zonde!

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ja gut... weet ik veel! :) In ieder geval geen lang blond haar. Apart hé dat je je van mensen soms een voorstelling kunt maken alleen door de naam en de verhalen die je leest.

7. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik vind dat echt een goede stichting. Ik ben zelf gezegend met een enorme bos nephaar ;). (Ik heb vanmezelf ook een lullig bosje, maar met extensions kan je ook een hoop bereiken) Maar als ik ze eruit laat halen, dan word dat ook opgestuurd naar die stichting, dus ik help op mijn manier ook een beetje mee!

8. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    ow.. zulk lang haar heb ik ook gehad.. ik heb het afgelopen september korter laten knippen, en flink radicaal (schouderlengte) In eerste instantie was het huilen, ik was niet voorbereid op zo'n drastische verandering (ik had de kapper de vrije hand gegeven) Maar nu, een paar maanden later is het weer ietsje langer en ben ik er eigenlijk wel blij mee. Heb het nu veel vaker los hangen, het is wat volumineuzer, en ja.. geen spijt meer! Ben heel benieuwd naar jouw resultaat! Goede actie meid!

9. valhalla

valhalla Niet meer actief

Kan je met mijn muizenstaartje niet van ervaringen voorzien, maar wat een mooi idee als je het dan toch kwijt wil!

Maar woooooow wat een mooi haar! *kwijl* Ga je dát afknippen? Waarom? Das echt mooier dan 100 diamanten sieraden enzo. Wat een mooie bos haar heb je!

Eeuwig zonde (of in elk geval een jaar of twee ;)) maar succes, je maakt er vast iemand heel blij mee!

10. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik heb er ook eerder van gehoord en wil mijn haren nu weer lang lateb groeien en als ik het dan weer zat ben zou ik het graag doneren!

11. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Verhaaltje word nog mooier. Sprak gister mn moeder en die vond dat zon mooi idee. Zij gaat het nu ook doen :D
    Alleen moet ik t knippen...
    rot mens...lol...ze weet dat ik dat eng vind. Al heb ik het al eens gedaan voor dr. Komt wel goed...even over de zenuwen heen komen en dan gewoon KNIP :p

En ja idd het is ERG mooi haar. Weet t.. Weet ook hoeveel tijd, energie en irritaties er bij komen kijken. En ben het nu wel weer zat!
    Mn haar is altijd mooi geweest...ook toen het kort was kreeg ik altijd complimentjes. Dus daarom hoef ik het niet te laten.
    Als we nu weg gaan kijkt mn man of ik mn haar al gekamt heb...anders zijn we nog n half uur thuis :)
    Daar wil ik gewoon vanaf.
    Als dat tegen valt dan spaar ik wel weer n jaartje en is mn lange bos er weer. Groeit vanzelf wel weer aan ;)

12. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    had het rond mijn 12e ook zo lang, toen tot bobline (of hoe schrijf je dat) af laten knippen en dinsdien krijg ik het wel lang maar niet ZO lang meer, dan gaat het erg punten en wordt het te droog. :'( erg jammer. maar mooi haar heb je! Spannend hoor! Krijgen we wel een foto te zien van het eind resultaat? :D

13. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik heb de daad bij het woord gevoegd!
    Mn man was ziek en besloot ondanks dat hij zich al n stukkie beter voelde om vandaag (dinsdag) ook nog thuis te blijven. Dus ik zag mn kans om eindelijk naar de kapper te kunnen.
    God wat was dat eng!
    Er is 35 cm af :confused:
    Dat was eigenlijk niet de bedoeling (bedoeling was 25!)...en heb nu dus erg kort haar (tot net over mn schouders...terwijl t eerst op mn kont hing!) maar ze waren erg enthausiast er over.
    En t leuke is dat de kapster vertelde dat ze thuis nog een lange staart van iemand had (nog langer als die van mij) met erg dik haar. Die had ze ook op willen sturen (het meisje van wie het was wilde het gewoon weg gooien en zij heeft het "gered") Maar wist toen niet waar heen en is er verder nooit meer aan begonnen. Nu dacht ze er weer aan en gaat het dus als nog doen :D

En het mooiste van alles is...ik zie er ERG leuk uit (zegt men...ik moet nog erg wennen al vind ik t ook best leuk) EN....ik heb krullen! :confused: Wel geen echte maar toch echt wel meer als n simpel slachje er in! :D
    Maar goed...ik hoop dat ik hier mensen met ook zulk lang haar op n idee gebracht heb. Of iig die stichting ietsje bekender gemaakt heb.
    Mijn haar moet nog even drogen en dan zal ik het vlechten en per pakket post opsturen naar http://www.haarwensen.nl/ios.php

Foto volgt :p

14. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
  15. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ja ik heb geloof ik 3 maanden geleden mijn haar ook flink afgeknipt.
    En heb ook nog eens super dik haar dus ik heb alles bewaard helaas nog nooit aan toe gekomen om het op de post te doen!

Maar ze zeggen dat haar altijd goed blijft dus gelukkig zit er geen tijd aanvast!

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Ik ben erg benieuwd.

17. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Grote klasse!

Afgelopen weekend hebben mijn zus en haar dochter ook de haren ingevlochten en KNIP, er zijn nu 2 mooie lange blonde vlechten onderweg naar de stichting haarwensen.

En voor heel forumlezend Nederland: Ik ben hartstikke trots op mijn zus en haar dochter dat ze compleet belangeloos hun lange haren hebben afgeknipt om daarmee een paar onbekende kinderen gelukkig te maken!

Groetjes van Kiki

18. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wat gaaf van die zus van je Kiki!
    En Stef. Het haar moet minstens 25 cm lang zijn dan kunnen ze het verwerken. Maar alle haar is welkom. Al ligt het al jaren in de kast. Geeft niks. En denk je eens in hoe blij zo'n kindje is als ze haar heeft ipv n kaal koppie :)
    Mn eerste nacht zonder vlecht zit er op. Wat onwennig ben ik gaan slapen (tja normaal moet ik mn haar uitkammen en invlechten en ben ik dus minstens 10 a 15 minuten bezig) en vanacht was ik zo blij dat ik niet telkens die vervelende vlecht in mn nek had liggen en als ik me op mn rug draaide lag er geen vervelende knobbel onder mn rug (elastiek van mn vlecht)
    Ben vanmorgen opgestaan heb mn haar gekneed en t zit weer! Geen kam geen gedoe 2 seconden werk! :confused:
    Zal voor jullie wel heel normaal zijn misschien. Maar voor mij echt niet!

Mn staart ligt hier naast me....nog steeds niet droog! Jeetje... :p

19. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Super initiatief!

20. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082