meteen zwanger na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door fempje, 7 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fempje

fempje Bekend lid

27 sep 2006
    504
    0
    0
    ik heb een vraagje wat jullie voelde toen jullie weer meteen zwanger waren naar de miskraam dus zonder dat je eerst ongesteld bent geworden.wat voor symptomen hadden jullie, waren die anders dan zwangerschap daar voor? en voelde de jullie die al snel?

groetjes femke

2. stella1

stella1 Lid

9 dec 2006
    72
    0
    0
    rotterdam
    Was na 7 weken nog niet ongesteld geworden, maar kreeg toen een paar dagen ongie-gevoel. Dacht echt dat het eindelijk weer op gang kwam. Maar na paar dagen nog niks, dus getest en bleek weer zwanger. Nu ben ik iedere dag wel een beetje misselijk en af en toe wat steekjes in borsten, erg moe, en snoepbuien.
    Bij vorige zwangerschap (uiteindelijk miskraam) had ik alleen gevoelige borsten en moe, maar niet misselijk. De dag dat ik toen misselijk werd(na 9,5 week), bleek voorbode van miskraam te zijn. Deze zwangerschap is dus weer anders.
    Weet dus alleen niet hoelang ik nu precies zwanger ben. Voor mijn gevoel een week of 5, denk ik.
    Hopelijk gaat nu alles goed. Eerst zien, dan geloven.

3. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    Als je nu gelijk zwanger bent na een miskraam kun je dan wel een zwangerschapstest doen? Ik heb namelijk gelezen dat je nog weken na je miskraam een positieve test kan hebben. Ik vraag mij daarom af of testen kort na een miskraam zin heeft?

4. stella1

stella1 Lid

9 dec 2006
    72
    0
    0
    rotterdam
    heb tussendoor ook al een keer getest, en toen was het negatief. Nu weer een duidelijk streepje, dus kan niet missen. Bovendien zijn de symptomen zo overduidelijk dat ik het zonder test ook wel zeker weet.
    Maar test kan inderdaad nog wekelang positief aangeven van de miskraam.

groetjes

5. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    ligter wel aaan hoelang je zwanger bent geweest.
    van een paar weekjes is het na een week wel weg dat hcg hormoon zeggen ze, ikzelf zat in eind 4e maand, weet niet of het bij mij al helemaal weg is. ik denk van wel...

6. augustus

augustus Niet meer actief

Ik was ook direct weer zwanger en dat is weer een miskraam geworden...Nu wacht ik toch zeker even op 1 menstruatie...

7. stella1

stella1 Lid

9 dec 2006
    72
    0
    0
    rotterdam
    ik was 9,5 week bij miskraam en 3,5 week later had ik nog een heeeeeeel licht streepje, week later niets meer te zien.

8. sqeezje

sqeezje Nieuw lid

15 mrt 2007
    4
    0
    0
    Hi allemaal,

Ik ben nieuw hier. Heb 2 weken geleden een miskraam gehad. Ik baal er nog zo van. :( We waren zo blij met de zwangerschap. Ik was pas 6.5 weken zwanger maar ben er toch erg verdietig van. We hadden het ook net tegen mijn ouders verteld en die waren ook zo blij en nu dus super verdiretig, nu voel ik me daar nog vervelender (dat ik hun nu verdriet doe, alsof het echt mijn schuld is)
    Bij de VK bleek op de echo wel dat alles schoon was en dat er dus geen curretage nodig was...daar was ik wel heel blij mee. Volgens haar mochten we ook gewoon weer klussen :) . Op de echo zag ze ook veel eitjes, nu is mijn vraag of de eitjes als je ze kan zien rijp zijn? Het slijmvlies was ook al iets verdikt. Verder weet ik niet zo goed wat de eerste dag van mijn miskraam is. ik kreeg op zaterdag wat helder bloed en daarna tot woesdag bruin, op woensdag begon ik buikpijn te krijgen en veel bloed te verliezen en op vrijdag ben ik het vruchtje verloren. Kan iemand daar wat over zeggen?
    We willen iegenlijk gewoon zo snel mogelijk zwanger worden.... maar ik kan nu bijna nergens anders meer aan denken....en dat is ook niet goed. Maar ook omdat mijn ouders het nu een soort van verwachten dat we snel terug zwanger zijn, wil ze niet zoveel verdriet doen :cry: ...pfff

Allemaal veel sterkte met het verlies en hopelijk allemaal weer snel terug zwanger

grtzzz

9. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    na mijn miskraam waar ik 5 weken en 3 dgn zwanger was bleef ik me zwanger voelen mijn borsten deden zeer en ik was nog steeds erg moe toen ik 4 weken erna een test deed bleek die positief te zijn ook ik dacht dat het nog van mijn miskraam was maar een bloedonderzoek en een echo lieten iets anders zien ik was weer opnieuw zwanger op de echo was te zien da ik toen 5 weken zwanger was er heeft dus een week tussen gezeten dat ik niet zwanger was niet zo gek dus dat ik me zwanger bleef voelen

10. stella1

stella1 Lid

9 dec 2006
    72
    0
    0
    rotterdam
    hoi sqeezje,

Veel sterkte met het verlies,
    Valt niet mee om het allemaal te verwerken. Was er zelf ook constant mee bezig. Duurde me allemaal veel te lang voordat ik weer ongesteld werd. Bleek dus ook meteen weer zwanger te zijn. Heb het wel meteen weer aan m'n moeder verteld. Toch wel fijn als ze weet dat ik weer aardig in de stress zit.
    Volgende week een echo om te bepalen hoelang ik nu precies zwanger ben. Ik heb zelf zoiets van eerst zien of er echt wel een kindje zit, voordat ik blij kan zijn. Ga er eigenlijk vanuit dat het wel weer mis zal zijn, terwijl daar eigenlijkl geen reden toe is. Wil ook niet weer teleurgesteld worden.

De verloskundige rekent bij mij de dag dat vruchtje los kwam, als eerste dag van nieuwe cyclus.

11. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Allereerst heel veel sterkte voor jullie allemaal. Ik weet helaas uit ervaring dat een of zelfs meerdere miskramen je niet in je koude kleren gaan zitten!

@fempje: Toen ik na mijn miskraam van feb '06 direct weer zwanger was (eind maart), merkte ik dat doordat ik al voor mijn verwachte NOD een beetje last had van maagzuur, vaker moest plassen, zere borsten had en moeier dan anders was. Toen ik ook nog eens overtijd liep wist ik het zeker, dus toen heb ik ook getest: positief. Met 5,5 week (begin april) is dat helaas ook weer misgegaan, en direct daarna testte ik negatief. Ik heb toen wel 1 menstruatie ertussen laten zitten voordat ik het weer aandurfde om te proberen weer zwanger te worden. En in juni testte ik weer positief - gelukkig deze keer met goed resultaat, zie mijn banner!

@sqeezje: Welkom op het forum meid, al is dit niet het leukste onderdeel. Voel je alsjeblieft niet schuldig dat het is misgegaan, niemand had dat kunnen voorkomen. Natuurlijk zijn je ouders ook verdrietig maar zij begrijpen ook wel dat jullie er niets aan kunnen doen en zelf nog veel verdrietiger zijn. Als eerste dag van je miskraam kun je het beste de dag waarop je helderrood bloed begon te verliezen én buikpijn kreeg (woensdag) aanhouden, dan weet je ongeveer wanneer je je menstruatie weer zou kunnen verwachten. Al is het ook goed mogelijk dat je cyclus een beetje van slag is door de miskraam. 'Fijn' dat je lichaam het zelf heeft opgelost en dat er geen medisch ingrijpen nodig was!
    Geef jezelf tijd om de miskraam te verwerken, het is niet niets wat er met je is gebeurd.

@alle meiden die weer zwanger zijn na hun miskra(a)m(en): Heel veel sterkte, vooral die eerste zenuwslopende 12 weken! Ik weet uit ervaring hoe bang je kunt zijn dat het weer misgaat (mijn verhaal is overigens te vinden op mijn weblog onder de knop www in mijn onderschrift --> ga naar juni 2006).

@alle meiden die weer snel zwanger willen worden na hun miskra(a)m(en): Heel veel succes, en hopelijk brengt 2007 ook voor jullie een Blijde Boodschap! Ik ben ervan overtuigd dat het ook voor jullie is weggelegd, ook al zijn er momenten dat dat moeilijk te geloven is. Kijk maar naar mij: na 3 achtereenvolgende miskramen ben ik een maand geleden dan toch moeder geworden van een prachtige zoon! Laat dat ook voor jullie een hart onder de riem zijn, het kan echt!

Als jullie vragen hebben of gewoon even tegen iemand aan willen praten, doe dat dan vooral. Het medeleven op het forum en de wetenschap dat ik niet de enige was die dit meemaakte, hebben mij destijds heel goed gedaan. Dus als ik iets voor jullie kan betekenen zeg je het maar.

Liefs, Wendy

12. sqeezje

sqeezje Nieuw lid

15 mrt 2007
    4
    0
    0
    Hi,

Wendy je verhaal doet me erg goed....je bent het bewijs dat het de volgende keer gewoon goed kan gaan...Heel fijn, geniet van je kleintje!
    Stella, ik ben super blij voor je dat je nu zwanger bent....ik duim voor je dat het allemaal goed is op de echo straks,....wat kan die tijd dan lang duren he, voor je eindelijk mag langskomen!
    Fijn dat er hier mensen zijn die goed begrijpen hoe het is om een miskraam te krijgen en vooral ook dat je best weer meteen zwanger wilt worden, lees vaak dat dat niet verstandig is enzo....En ben ook een beetje verlegen dus ben over een drempel gegaan om me hier aan te melden :oops:
    Wij gaan er wel voor om weer meteen zwanger te worden..al heb ik gewoon in mijn hoofd dat het vast niet zal lukken meteen weer (je moet ook reeel blijven).... Maar aan de andere kant denk ik bij ieder pijntje misschien toch (omdat bij de VK de eitjes al goed te zien waren en slijmvlies alweer wat dikker was, hoop ik dat ik toen (11 dagen geleden) vruchtbaar was)....en blijft er dus een stemmetje zeggen misschien ben je al wel weer terug zwanger,, maar ik moet eigenlijk proberen me er niet zo op te fixeren

13. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    Het ziet er bij mij inmiddels een beetje naar uit dat ik alweer zwanger ben. Ik had 16 februari een miskraam met 6 weken.

Ik voel mij alweer 1,5 week erg zwanger en ben steeds vaker misselijk, moet veel na de wc en ben soms heel erg moe. Dit had ik de dagen voor en de 2,5 week na mijn miskraam niet.

Vandaag dus aan het testen geweest, zie mijn album en berichtje bij onderwerp vage zwangerschapstesten. De testen lijken heel vaag positief, maar nog twijfelachtig. Ik was de derde ronde zwanger en had de tweede rondes daarvoor cyclus van 30/31 dagen. Ben dus misschien wat vroeg.

Ik heb nog even met de verloskundige overlegd en zij dacht dat een positieve test niet meer van de miskaam kan zijn.

Wat een spanning zeg! Ik word er gek van. Mijn lichaam lijkt te zeggen dat ik zwanger ben, maar die testen zijn zo vaag. Ik merk dat ik ook steeds op de wc check of ik geen bloed verlies. O wat spannend ...

Jente

14. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik heb ditzelfde, durf alleen niet te testen, maar overduidelijk de symptonen weer terug, ben 3 weken na curretage naar het spoedspreekuur geweest, hier concludeerde de gyn, dat het of van de oude zwangerschap is of van een nieuwe. Wat moet ik hiermee. Ben nu al een paar dagen overtijd, hiervoor was ik altijd netjes op tijd, kondigde al 2 dagen van te voren aan met een beetje bruinig en dan brak het door, nu nog niets.

15. fempje

fempje Bekend lid

27 sep 2006
    504
    0
    0
    ik heb dus zelf ook dat probleem.ik ben dus nu 9 dagen overtijd.en ik heb al 2 dagen achter elkaar getest en telkens geeft hij een heel licht streepje aan.maar ik weet zeker dat dit niet van de miskraam is.want ik heb 2 weken geleden getest en die was duidelijk negatief en ik heb zelf ook weer sinds kort weer die symptomen. maarja ik wacht maar af en ik test volgende week nog maar een keer.

16. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    ik heb me voorgenomen als ik woensdag nog niets zie, dan bel ik de gyn op ev.een bloedtest, dat is iets zekerder dan een urinetest, zeker omdat het hcg lang in de urine kan blijven.

17. elvie

elvie Lid

18 mrt 2007
    6
    0
    0
    waddinxveen
    Ik heb op 2 februari een miskraam gehad bij 9 weken zwangerschap. na ongeveer 4 weken nog geen menstruatie dus een test gehaald ( 2x) allebei heel duidelijk positief. Maar ja ik heb gehoord dat het hcg gehalte tot 9 weken in je urine kan zitten, maar is 9 weken de limiet of kan dit ook nog langer zijn 11 tot 12 weken want ja als ik iedere maand een test doe en iedere keer is die positief weet ik niet of ik nu echt zwanger ben. En dan iedereen die zegt niet over nadenken dan denk ik ja hallo. dat is lekker makkelijk zeggen voor iemand die er niet middenin zit.

Liefs

18. elvie

elvie Lid

18 mrt 2007
    6
    0
    0
    waddinxveen
    En ja heb sinds een paar dagen slijm met een vleugje bloed erdoor, innestelingsbloed? dit had ik ook tijdens mijn 1e zwangerschap. en dit is echt geen ongesteldsheidsbloed.

19. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    Vandaag toch nog een duidelijk positieve test gehad!

Ik was dus direct zwanger na mijn miskraam. Het is nu alleen wel extra spannend.

Jente

20. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    potverdorrie ik wil ook zo graag :cry:

sorry iedereen die wel zwanger is gefeliciteerd hoor.

Deel Deze Pagina