1e x verloskundige...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jose1979, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jose1979

Jose1979 Actief lid

Aug 18, 2006
    169
    0
    0
    eindhoven
    Ik mag 27 maart voor het eerst naar de
    verloskundige,kan bijna niet wachten.
    Wat gaan ze me ongeveer vertellen en
    laten ze het hartje ook horen...?

2. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ze gaan je heel veel informatie geven! Ik kreeg allerlei folders mee. Ze heeft ook de prenatale screenings (nekplooimeting, 20-weken echo) met ons besproken. Welke keuzes je hebt.
    Verder wil ze heel veel van jou weten: je medische geschiedenis en die van je familie en je partner. Ze gaat je bloeddruk meten en je HB waarde bepalen, en misschien ook wegen (bij mij niet).

Bij mij heeft ze het hartje niet geluisterd, dat was pas bij 15 weken. Vanaf 12 weken is het pas goed te horen. Ik kreeg een echo-formulier mee voor de 12-weken echo, daar moest ik voor naar het ziekenuis. En een formulier voor bloedprikken.

Dus vooral veel luisteren en praten de eerste keer. Helaas.. :)

3. Harmless

Harmless Fanatiek lid

Oct 14, 2006
    1,986
    0
    0
    Zuid-Holland
    De eerste afspraak is meestal een orienterend gesprek. Over hoe je leeft wat er in je familie wel/niet voorkomt en ook bij wat er bij je partner in de familie voorkomt. Wanneer de eerste dag van je laatste ongi was en dat soort dingen.

Waarschijnlijk prikken ze je bloed voor je ijzergehalte en je bloedgroep te bepalen. Je wordt gewogen en er wordt even aan je buik gevoeld.

Waarschijnlijk krijg je ook een tas mee met allemaal boekjes over zwanger zijn en wat informatie over kraamzorg etc.

Het hartje was bij ons pas bij de tweede afspraak.

Veel suc6!

4. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    1,156
    0
    0
    ik loop bij de gyno maar die wou bar weinig info van onze familie geschiedenis sterker nog het intreseerde hem niet zei die vond ik ook raar of niet?

ik krijg bij me tweede echo op 10 april het hartje te horen ben zo benieuwd en 2 april moet ik gaan voor het bloedonderzoek

5. Jose1979

Jose1979 Actief lid

Aug 18, 2006
    169
    0
    0
    eindhoven
    Ik heb via de ha al bloed laten prikken, maar de kans bestaat dat ik het nog n keer moet doen...

Ik wacht wel af dan wat ze doen.
    Al mijn vriendinnen zitten bij die verloskundige en die zijn erg tevreden...
    een ervan zei dat ze misschien wel het hartje laten horen, vandaar de vraag...

6. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    hartje krijg je niet te horen..Je krijgt een echo om te kijken hoever je echt bent..Vervolgens bloeddruk etc wordt nagekeken..Er wordt besproken of er in je naaste famili hoge bloeddruk voorkomt of het down syndroom...

7. alice

alice Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    4,014
    0
    36
    Overijssel
    Niet iedereen krijgt gelijk een echo, ik kreeg een verwijsbrief om rond de 12 weken een afspr te maken voor de termijn echo.

Share This Page