Onzeker....tweeling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door missym, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Zoals sommige misschien weten heb ik in november een miskraam gehad van een drieling.

Op dit moment ben ik weer zwanger en heb ik op 3 april mijn eerste echo. Nou denk ik zelf dat het er geen 1 is omdat ik de volgende dingen opmerk:

ik moet 3x naar het toilet s'nachts (normaal geen 1 keer) en dit komt volgens mij pas voor als je wat verder bent normaal gesproken

ik heb vaak adem te kort.

Is er misschien iemand die het tegendeel kan bewijzen of zijn dit echt tweelingzwangerschapsklachten? word er behoorlijk onzeker van! Ook omdat ik gewoon veel kans heb op een meerling.

Misschien zijn de klachten wel omdat ik er bang voor ben, heb al een paar keer overwogen om de gyn te bellen om te vragen of ik vandaag al langs kan komen maar vorige keer zagen ze er ook 2 en 2 weken later pas de 3de dus als ik nu ga kan ze het misschien nog helemaal niet zien. :(

2. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Dat adem te kort had ik de eerste maanden ook, alsof ik niet goed kon ademen zeg maar. Maar heb geen tweeling. Van het plassen 's nachts kan ik weinig zeggen. Ik moet er meestal nu wel een keertje uit, maar das inderdaad maar 1 keer.
    Ik denk dat je nu inderdaad nog niet ver genoeg bent om uberhaupt iets te zien om een echo. Je zal toch nog even geduld moeten hebben, hoe moeilijk het ook is.

3. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Meid ik snap je onzekerheid maar je zal nog even geduld moeten hebben. Er is op de echo nog niks of te weinig te zien.

Ik moet s'nachts ook vaak 2 keer naar de wc en ben snel buitenadem. Maar het is er toch echt maar een.

4. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ok dit soort berichten stellen me wel ontzettend gerust. ik zou niet nog een x hetzelfde mee kunnen maken van wat ik achter de rug heb...

het duurt ook nog zooolang tot 3 april!

5. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb je verhaal gelezen. Dat gun je niet iemand twee keer. Een keer is al erg genoeg. Sterkt tot 3 april en je kan hier gewoon je verhaal doen hoor!

6. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hej meis.. ik heb je verhaal al es eerder gelezen...
    Ik wil je heel veel succes wensen en ik zal voor je duimen!
    groetjes

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ja het is afwachten denk ik....

lees hier wel veel berichtjes dat ze ook naar de echo kijken met 6,5 week en dan kriebelt het toch om de telefoon te pakken en er vandaag nog heen te rijden.

Pfff dat wachten is zoo vervelend!

8. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Kan ik me heel goed voorstellen missym , misschien kan je wel met 6 weken een echo krijgen? want dan is er al iets te zien hoor, ik kreeg ook de eerste echo met 6wkn en 4dgn en er was een vruchtzakje en een knipperend vlekje(hartslag!) te zien het vruchtje was 8mm nogwat... Ook ik kreeg die echo zo vroeg vanwege mijn mk.

9. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ja het probleem is dat ze als de kindjes dan achter elkaar liggen volgens mij nog helemaal niks kunnen zien.

Vorige keer heb ik een echo gehad met 7 weken en toen zagen ze een tweeling en bij 9 weken bleken het er 3 te zijn! Dus als ik nadenk zou dat wel stom zijn om nu al te kijken, maar heb er op dit moment wel slapeloze nachten van en dat lijkt me ook niet helemaal goed!

Ik zal wel even moeten afwachten tot 3 april, hoe vervelend dat ook is! nog 2 weekenden...

10. Anz

Anz Actief lid

21 dec 2006
    288
    0
    0
    Den Haag
    Ik moest ook drie keer per nacht naar de wc, ben nog steeds buiten adem. Ik dacht in het begin er ook van overtuigd te zijn dat er twee waren. (Heb ook erg veel kans op een meerling). Maar heb een echo gehad met 7 weken, en daar zagen ze er echt maar 1!
    Kan dat dan nog?! Begin gelijk weer te twijfelen, 4 april volgende echo....
    Hmmm, snap wel dat dat lang wachten is voor jou!
    Maar waarom slapeloze nachten ervan? 1tje is leuk, maar twee toch net zo?

11. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Oh met 2 ben ik ook superblij, als het er meer zijn alleen niet (zoals in september 2006).

12. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Volgens mij zegt dat weinig hoor je kwaaltjes.
    Toen ik van onze 2ling zwanger was was ik alleen een stuk beroerd dan toen ik laatst van 1 zwanger was.
    Elke zwangerschap is anders.
    En m'n buik groeide de laatst x ook veel sneller dan bij de 2ling.
    Iedereen dacht dat ik weer zwanger was van een meerling en was er gewoon 1.

Deel Deze Pagina