Hoi meiden die hopelijk meer verstand hebben van baby's dan ik Mijn lieve dametje is nu 10,5 maand en meestal een goede slaapster... Ongeveer twee weken geleden is ze echter begonnen met een beetje 'gek' doen.... Ik breng haar 's avonds naar bed zoals altijd en ze gaat slapen.. Met iets meer moeite dan normaal maar ik hoef niet meer terug naar boven dus ik prijs me gelukkig.. Totdat ze na drie kwartier of soms langer wakker wordt. Ze vliegt dan omhoog en begint zittend op haar knieën te brullen. Is in bed niet meer rustig te krijgen.. Niet met een speen niet met haar knuffel, gewoon niet.. Ook als ik haar uit bed haal is ze niet meteen rustig. Dat duurt echt wel een paar minuten. Dan zit ik met haar op bed en moet ik haar echt even afleiden met een boekje of iets dergelijks anders blijft ze brullen. We smeren dentinox omdat er wellicht een boventandje doorkomt en proberen haar weer op bed te krijgen.. Is ze het niet mee eens. Rug wordt krom getrokken en ze begint weer te brullen zodra ze het bedje raakt.. Laten huilen schiet niet op want ze komt meteen weer omhoog en gaat staand of zittend verder met huilen.. Overdag slaapt ze prima en is ze een voorbeeldig boefje.. Kortom hebben jullie tips? Wat doe ik verkeerd? Zijn we aan het springen, komt haar hele gebit tegelijk door of is ze ineens bang in het donker? Pff ik weet het niet meer.. Ze heeft overigens een nachtlampje hoor.... Alle tips zijn welkom!!! O ja.. Haar bedje staat voor de zekerheid ook al een beetje omhoog..... Alvast bedankt!!!
Wat je verkeerd doet is niks.... Heel veel kindjes krijgen dit rond die leeftijd (waaronder de mijne) Ik gok op een combi van tanden en kiezen krijgen (hier kwamen 4 kiezen tegelijk) en verlatingsangst. Hier sliep hij gewoon tussen ons in als hij wakker werd, hij blij wij blij en allemaal onze nachtrust. Heeft een paar weekjes geduurd en nu slaapt ie weer voorbeeldig in zijn eigen bedje. Kortom, tis een fase
Wat fijn om te lezen... Daar gokte ik stiekem al op hihi.. Zo jammer dat mijn meisje niet bij ons in bed wil.. Ja om te rotzooien of babytv te kijken, maar liggen ho maar.....
Heel herkenbaar!!! Hier hetzelfde met mijn dochtertje van 10,5 maand. Ze slaapt wel goed 's Avonds en 's nachts als je haar in bed legt. maar soms ook hier uit het niks even brullen en dikke tranen van verdriet! Gisteravond bij m'n ouders was ze in bad geweest en daarna brachten we haar naar bed. Nou, toen we haar neerlegde was het brullen!! Zo zielig.... Eventjes zetpil gegeven en ze sliep daarna heerlijk in... Denk last van de doorkomende tandjes gehad.. Onze Bo heeft ook nog geen 1 tandje of kiesje! Maar je ziet dat ze eraan komen... Heel veel bijten op alles.... Je ziet dat ze er veel last van heeft. Ook heeft Bo vaak die huilbuien uit het niets! Gewoon tijdens het slapen, spelen of eten.... Ik hoop ook echt dat ze hier snel door komen! Ik weet niet of het eerst een tandje voor moet zijn die doorkomt maar bij Bo heb ik het idee dat het ook kiesjes zijn die doorkomen! Het is allemaal goed opgezwollen.... Ik merk ook wel met haar geduld dat ze in de 11 maanden sprong zit hoor... Korter lontje maar ook een vrolijke boef Succes ermee!! Wel fijn om te lezen dat het ergens anders hetzelfde gaat
Enne, ook hier wil ze niet bij ons in bed slapen als ze 's nachts huilend wakker word... Als ze bij ons in bed ligt gaat ze ook liggen te rotzooien en boeven streken uithalen... Of inderdaad tv kijken!!
Ohhhhhh zoooo herkenbaar!!! Gelukkig lees ik het hier!! Oms dochtertje gaat zonder mokken slapen en word dan na een uur, maar kan ook na 3 uur wakker, huilen huilen en nog eens huilen. Ik haal er eruit, troost haar, maar het haalt niks uit. Dikke tranen. Eerst nam ik haar mee naar beneden en bleef het zo een half uur doorgaan. Het is nu de afgelopen 5 dagen kassa, daarvoor zo af en toe. Ik haal haar er nu uit, troost en geef haar een flesje, heb echt niet het idee dat ze honger heeft, maar alleen dan is ze stil. En kan ik haar pas terugleggen. Hier een hoektandje doorgekomen en de ander komt eraan. Heb geen idee lijkt ook wel op dromen hoe ze zo ineens kei hard huilt.... Hoop een fase en tot die tijd maar een extra flesje..
Hahaha echt dezelfde "probleempjes"!!! Heb ook het idee dat Bo minder vast slaapt ja.... Dat slaan op papa's hoofd als ze bij ons in bed ligt klinkt mij ook heeeeel bekend in de oren en inderdaad boeven streken uithalen...staan tegen de muur aan het hoofdeinde....nep schaterlachen..... (Dan moet ik moeite doen om m'n lach in te houden)..... grote clown uithangen..... Hard zitten kletsen..... Ohh ,mevrouw wil vanavond echt niet slapen!! Maar denk dat het door mij komt... Eerst stond haar bedje aan 1 zijkant tegen de muur... Nu heb ik 'm vrij staan van de muur... Denk dat ze dat beetje eng vind ofzo??!! Vanmiddag wilde ze namelijk ook niet slapen.... Toen had ik het ook al veranderd! Als ze blijft spoken ga ik het wel weer terug draaien... Is gelukkig zo gedaan.... nu slaapt ze in ieder geval!!! Hopelijk hebben we allemaal een goeie nachtrust!!!
Haha geweldig.. ook dat staan tegen het hoofdbord is precies hetzelfde... hier op dit moment ook alles rustig.. paps aan het werk en het kleine draakje ligt te slapen....maar ben net wel al een keer naar boven geweest. Mevrouw zat op handen en knieen te brullen in bed.. alleen deze keer was goed leggen en een speentje even voldoende.. hopelijk voor de rest van de nacht.. hier heb ik ook een keer het bedje verplaatst maar was geen succes.. na een paar keer flink spoken maar weer terug gezet. Ik hoop dat dat ook makkelijker wordt Hoe is bij jou de afgelopen nacht gegaan? Denk je dat het een fase is? Fijne avond!