Hoeveel voeding bij 3 maanden.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Juffie26, Mar 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Ons meisje is 3 maanden en weegt 5 kilo.
    Ze krijgt nu 5 x 150cc voeding. Nu heb ik het idee dat ze meer honger heeft en niet meer genoeg heeft aan die 150cc. Ik zit te denken om nu 180cc te maken x5 op een dag.
    Hoeveel cc flesvoeding kregen jullie kindje rond de leeftijd van 3 maanden of 5 kilo?

Wanneer begonnen jullie met rijstebloem ?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je kunt het simpel uitrekenen met de volgende formule:
    gewicht in kilo x 150 cc. Dat is dan de hoeveelheid die ze totaal per dag aan voeding mogen hebben, en die kun je dan verdelen over het aantal flesjes dat jij of je kind maar wil... :)

Bij 5 kilo zou ze dus 5x150 mogen. 5 keer 180 wordt soms ook wel aangehouden als max, maar je hebt ook kans dat als je de fles ophoogt naar 180, ze er gewoon 4 gaat pakken... :)

Rijstebloem heb ik hier nooit gedaan. Is niet nodig. Als je kind 's nachts doorslaapt, heeft het helemaal geen nut, (soms helpt het een kind net even om 's nachts door te gaan slapen, als de laatste fles aangevuld wordt met wat rijstebloem. Soms juist ook het tegenovergestelde effect, omdat rijst(ebloem) verstoppend werkt).
    Alos je het wel wilt doen, mag je starten vanaf 4 maanden, zoals met elke vorm van bijvoeding :)

3. smoothie88

smoothie88 Actief lid

Apr 29, 2012
    181
    0
    0
    Mijn meisje is over een week 3 maand, 6 kg en krijgt ook 5x 150. Ik verdik de voeding sinds een paar dagen met schepje nutriton meer, nu 3 scheppen, en ze laat nu zelfs elke keer kleine beetjes staan, terwijl het altijd een grote vreetzak was ;) waarschijnlijk verzadigd dat indikken dus wel goed. Ik wilde haar voeding verhogen van de week naar 180, omdat ze dat mag hebben met haar gewicht, maar aangezien ze nu beetjes laat staan is dat dus niet nodig.

Als je kindje honger heeft zal ik haar gewoon meer aanbieden en kijken wat ze er van opdrinkt. Hebben wij ook altijd gedaan ze geeft zelf wel aan wat ze nodig heeft en zo snel kom je niet over de liter.

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik denk dat het topic verplaatst kan worden naar voeding?

5. Chaii

Chaii Niet meer actief

Mijn 2de dochter krijgt om de 3 uur 150cc.
    Bij mijn eerste begon ik met 4 maanden met rijstenbloem.
    Ik ga dit ook met mijn tweede doen en dan in de laaste fles alleen zodat ze dan lekker doorslaapt. :)
    Als je het idee hebt dat je kind nog honger heeft kan je altijd wat meer geven toch, zie het probleem niet?
    Ik heb vanaf het begin al op verzoek gevoed en als ik merkte dat ze nog bleef zuigen aan de fles als die leeg was dan vehoogde ik, dat is altijd goed gegaan bij beiden.
    Zolang ze nogniet toezijn aan meer blijft er bij mij altijd zoeen 5cc staan in de fles of ze drinken hem niet leeg.
    Momenteel zit mijn 2de op het punt dat ik bijna ga verhogen want het gebeurd steeds vaker dat ze ook echt blijft zuigen tot er 0,0 inzit.

6. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Hier 5x 180cc :)

Ik wacht nog even met rijstebloem :)

Share This Page