Kan dit? Ben benieuwd

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mamavanmimi, 18 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hallo dames,

Ik ben benieuwd wat jullie van het volgende vinden....

Wij gaan al meerdere jaren met de kinderen naar fiss, Oostenrijk, eigenlijk altijd het zelfde appartement. Nu krijgen we altijd een paar dagen voor vertrek een mail voor goede reis en eventuele bijzonderheden als die er zijn. Nu kregen we deze afgelopen weekend dus weer. Aankomstdag is zaterdag as.
    Hierin stond de mededeling dat de speeltuin voor het huis dit jaar niet gebruikt zal kunnen worden omdat ze bezig zijn hier een parkeergarage te bouwen en dat de bouwwerkzaamheden deze zomer bezig zullen zijn.
    Wij zitten beiden flink te balen gezien de speeltuin de voornaamste reden is dat wij voor dit appartement kiezen. Kinderen na het eten lekker naar de speeltuin, wij lekkeraan de koffie op het balkon, met goed zicht op de speeltuin.
    Ergens heb het het idee we zeggen de vakantie af, die bouwwerkzaamheden zullen we rond 7 of in elk geval 8 uur in de ochtend al beginnen, en als we dit eerder hadden geweten hadden we niet geboekt, of in elk geval ergens anders. Dat appartementengebouw heeft dit ws ook al veel eerder geweten alleen niet gezegd. Tenminste ik neem aan dat de gemeente niet niet pas op het allerlaatste moment zal laten weten.

Wat zouden jullie doen met deze situatie. Persoonlijk vind ik hoe het nu gaat niet netjes.....

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Ik zou zelf zeker proberen te annuleren. Kan dat nog? Ik vind het echt niet netjes en voor ons zou zoiets ook een enorm verschil maken. Echt niet netjes.

3. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Je vraagt in je topictitel "Kan dit?". Ik weet niet van wat je wil weten of het kan? Dat ze het nu pas melden? Tja, zoals je merkt kan dat dus. Is het netjes? Nee, zeker niet, dat lijkt me duidelijk.

Of je het nog kunt annuleren is een andere vraag. Waarschijnlijk kan dat niet zomaar. Althans, je kunt natuurlijk altijd annuleren alleen krijg je bij geen geldige reden je geld niet terug. In dit geval zal jullie reden voor de appartementeigenaren vast niet onder de noemer "geldige reden" valllen, maar het lijkt me zeker een discussie waard.

4. Phloxx

Phloxx Niet meer actief

Ik vind het ook echt niet netjes van de verhuurder om het nu pas te melden. Als je nog kam annuleren zonder alle kosten kwijt te zijn, zou ik dat zeker doen. En anders kun je alleen maar hopen dat de herrie meevalt :(

5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Oei. Ik vind dit behoorlijk schandalig om eerlijk te zijn. Ze hadden dit eerder moeten melden. Bij boeken vind ik. Bouwoverlast in je vakantie is echt rottig.

6. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Wij hebben niet via een reisorganisatie geboekt, maar direct via de eigenaren, altijd zo gedaan nooit een probleem geweest. Wat ons vooral stoort is de manier waarop. Een week van te voren dit soort overlast melden omdat zij het netjes vinden, zo staat in de mail om goed klantcontact te houden ofzo......
    Maar ik denk dan dan wisten jullie dit al veel eerder en hadden jullie dat ons ook al veel eerder kunnen melden. Dat was netjes en goed klantcontact geweest. Alleen waren zij dan een boeking, of meerdere, kwijt geweest en dat willen ze natuurlijk niet, want inkomsten verlies. Moet het er toch eens met man over hebben... aangezien we toch contact met ze op moesten nemen voor andere dingen, misschien dat we dit wel even kunnen vermelden dat we niet blij zijn met de gang van zaken op deze manier

7. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Als je via anvr organisaties boekt horen ze dit te vermelden bij boeking zodat je er van op de hoogte bent

Maar gok dat je rechtstreeks geboekt hebt
    Dan weet ik niet wat jouw recht is

8. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij zitten nu in Fiss en ze zijn hiernaast aan het bouwen, maar we merken er niks van. Ze beginnen idd vroeg, maar gelukkig geen herrie.

9. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Oei lastige. Staat de speeltuin op het terrein van de eigenaren of op terrein van de gemeente? In het eerste geval hadden ze dat lijkt mij idd eerder moeten vermelden, is het terrein van de gemeente dan zijn ze dat denk ik niet verplicht en zal je iig niet kosteloos kunnen annuleren.

Wij hadden dit jaar in juni een appartement geboekt in lanzarote via Arke. We kregen in februari een belletje dat ze van het appartentencomplex bericht hadden gehad dat er een parkeergarage naast het complex gebouwd werd wat dus voor overlast kon zorgen. We konden kosteloos overboeken (uiteindelijk wel bijbetaald ivm duurder appartement), maar niet annuleren ofzo. Arke gaf ook aan dat het niet vaak voorkwam dat het complex dit meldde, zeker niet zo ver van te voren. Wij waren daar dus heel blij mee, maar ze zijn dus niet verplicht om het te melden als het niet hun terrein is.

Echter kan ik me goed voorstellen dat je hier niet blij mee bent. De speeltuin wat een belangrijke beslissing voor de gemaakte keuze van de vakantiebestemmimg kan niet gebruikt worden en je zal wellicht last hebben van het lawaai.

Lees trouwens je stukje nogmaals en zie nu dat jullie er morgen al heen (zouden) gaan. Wat is jullie keus uiteindelijk geworden?

10. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Nou we zitten inmiddels in fiss, zelfs een dag eerder dan gepland... huis was vrij en eigenaar vroeg dinsdag of we zin hadden al eerder te komen. Dit gewoon gedaan gezien de verwachte drukte op de wegen.
    En gelukkig valt het qua overlast TNT mee, de ergste werkzaamheden zijn gedaan zei de eigenaar. Wij kijken alleen in een groot gat.... voordeel is het mooie uitzicht van de bouwvakkers zoals mijn man zei .
    We zijn al lekker op pad geweest en als het zo blijft qua overlast mogen we niet klagen!

Deel Deze Pagina