Hoi, Zal zeker al een keer behandeld zijn maar wat mag je nu niet eten of drinken als je bv geeft. weet wel dat je geen pittig eten mag en verse jus. maar voor de rest? jennefer
Het belangrijkste is eigenlijk dat je uitkijkt met alcohol, artikel daarover kan je vinden op borstvoeding.com Het is nooit bewezen dat je bepaalde voedingsstoffen NIET zou mogen, als je bv geeft. Ik zou niet weten waarom je geen jus zou mogen? Krampjes beginnen vaak met een week of 3, zijn op week 6 het heftigst, en met week 9-10 meestal over. Als je BV geeft zijn de krampen sowieso minder dan bij BV, dus dat scheelt. Voor de rest is het een kwestie van uitproberen of je kind ergens gevoelig voor is.
De eerste "bv" is dan Borstvoeding neem ik aan? Jus gaf meer kramp bij alle 2 mn kindjes als andere sapjes. Dus dat dronk ik al meteen niet meer bij deze. Dat ga ik zo na n paar maanden rustig aan weer invoeren. Want je MAG het wel drinken maar t kan dus darmkrampjes veroorzaken. Maar je kan je kindje er wel aan laten wennen zodat t steeds minder voor problemen gaat zorgen. Zowiezo krijgen ze dan via de moedermelk an bepaalde smaken n beetje mee. Het zouden dan makkelijk(er)e eters worden. Of dat zo is weet ik niet zeker. Mn eerste was n moeilijke en is nu erg makkelijk. Mn tweede was erg makkelijk en zeurt nu over ALLES dat hij t niet lust...ondanks dat hij t vorige week nog met smaak zat te eten
bedankt meiden. de kraamhulp zei dat ik geen jus mag drinken vanwege de vezels. hierdoor kan Tyrell krampjes krijgen. jennefer
Ik zat de 2e dag aan de bonen met chillisaus, nooit een kramp gehad. Je kunt het gerust proberen hoor die jus.
Hier altijd alles wat ik wilde gegeten en gedronken (en nee, geen alcohol, want dat wilde ik niet ) en volgens mij nog nooit krampjes gehad (ik kan het gemist hebben toch?). Nee maar echt nooit iets aan de kindjes gemerkt. Gewoon proberen en kijken naar je kindje. Eet smakelijk .
Mijn kraamhulp zei dat ik geen druiven mocht eten zolang ik bv gaf, klopt dat dan ook niet? Want ik heb d'r eigenlijk steeds weer zin in!
Alcohol eet je niet hoor Ik eet ook alles al probeer ik niet veel citrusfruit te eten. Ik gebruik geen alcohol of drugs en ik rook niet.
grappig in mijn fruitsalade die ik van de kraamhulp kreeg zat druiven in. ik heb nu zo iets van na ik eet gewoon weer alles en ik zie wel hoe Tyrell er op reageert jennefer
Oké mooi! Dan ga ik ook weer gewoon druiven eten hoor. Voor de rest eet ik ook gewoon alles, ook wel eens pittig ofzo. Kon volgens de vk geen kwaad omdat ik dat ook altijd deed toen ik zwanger was. En Milan heeft tot nu toe nog nergens last van gehad.
Niet roken en alcoholdrinken en peper is het belangrijkste Niet ieder kind reageert op bepaalde voeding hoor, mijn oudste heb ik ongeveer een jaar lang de borst gegeven en hij had vrij weinig last gehad van krampen en ik at toch vrijwel alles
Ik eet en drink bijna alles... In het begin heb ik sinaassappels, kiwi's, druiven en aardbeien vermeden vanwege de scherpte voor de darmpjes, maar ik vond het allemaal te lekker om te laten staan. Ik heb er nooit iets van gemerkt bij mijn dochter. Van scherpe nasi merkt mijn dochter niets, van schijnbaar milde kofta (helaas, helaas) wel, dus die liet ik staan (maar ga ik toch maar wel weer proberen). Gewoon proberen... Koffie drink ik trouwens niet, alleen rooibosthee. Ik weet nog wel dat ik in mijn zwangerschap op een dag een stuk of vijf glazen cola ophad (normaal drink ik alleen spa) en vervolgens de hele nacht beurs geschopt werd van binnen... daar zou ik dus nog steeds mee oppassen denk ik (ik had er toen helemaal niet bij nagedacht dat er cafeine in zit die ik normaal gesproken helemaal niet binnenkrijg). Ik drink wel weer af en toe een wijntje... Na de laatste voeding één of twee glaasjes (hooguit 2x in de maand ongeveer).
ok dus in principe kan ik alles eten of drinken maar leifs uitkijken met scherp eten en te veel cafeine. koffie lust ik zo wie zo niet. jennefer
Ik heb ook zelfs regelmatig druiven gegeten in mn kraamweek, en wel gekregen van de kraamhulp, zij zei dat je alles mocht(muv alcohol,drugs.e.d.) maar dat je alles met mate moet drinken/eten, maar als je in je zwschap weleens verse jus gehad heb maakt het echt niet uit hoor! dan kan je babytje er wss wel al beter tegen! Maar voor alles geldt wel met mate!
Ik kan ook alles eten! Alleen reageert Jamie erg op ei! Heel bijzonder! Als ik ei heb gegeten, dan kan ik op mijn vingers natellen dat ze dan in de weer is! Hebben meer mensen daar ervaring mee? Ben ook heel benieuwd of ze straks ei lust!