Sinds een paar weken weten we dat we een jongen krijgen. Voor een meisje wisten we het al heel lang. Voor een jongen niet, en nu nog steeds niet. Onze smaak ligt totaal uiteen. We hebben allebei 1 favoriet, maar die vinden we totaal niet mooi van elkaar. Ik heb al tig namenlijsten afgezocht maar heb nog niet DE naam gevonden die zowel ik als mijn man mooi vindt. Hebben jullie suggesties of ideeën? Mijn man heeft 1 naam: Brent Hij vindt dat dat DE naam is en vindt verder alles 'mwah' of niet mooi. Ikzelf vind het erg hard klinken en moet steeds denken aan krenten. Ook vind ik de klank wat Amerikaans. Ik heb de volgende namen: Julan Milay Felan Mijn toppers; nummer 1, 2 en 3 naam. Hieronder nog namen die ik wel leuk vindt maar voor mij niet de wow factor hebben in willekeurige volgorde. Thije Jent Vinz Tijn Benjamin Luca Micha Mikai Evan Juvan Novan Quinn Fedor Namen als Luuk en Lucas vindt ik ook erg mooi, maar een top 10 naam willen we liever niet. En dan willen we nog vernoemen, dat wordt in ieder geval 1 van deze 3: Joppe Jack James Wat vinden jullie een mooie combi of hebben jullie nog suggesties? Suggesties zijn zeer welkom! Ik begin een beetje wanhopig te worden.... Bedankt alvast voor het meedenken!
Gelukkig heb je nog even Brent vind ik ook 3x niks. Idd. een harde naam en moet ook steeds denken aan 'Brent is een krent'.. Geen goeie associatie dus Julan: leuk! Milay: te gekunsteld in mijn ogen Felan: niet mijn smaak, maar niet verkeerd. Thije, Tijn en Fedor opper ik ook vaak hier in de namenlijstjes. Vind ik ook leuke namen. Verder misschien ter inspiratie: Thijmen Fedde Fender Otis Mats / Matz / Mads Dex Joris Florian Julian Fabian Seth León Davy Ties Xem Milo Milan Toby Tobias Roby Hoe moet ik het vernoemen precies voor me stellen? Moet de eerste naam een afgeleide zijn van één van die drie namen, of is het de bedoeling dat de tweede naam wordt vernoemd oid.?
Julan vind ik erg leuk! Misschien; Mick Roan Sverre Revi Nolan Tobin Revan Noam, Noan Nilo, Nino Kai, Kaj Mats Ivan Fender Ian Jim
Brent vind ik niet zo mooi. Ik vind het vrij hard klinken. Julan, Milay en Felan vind ik wel heel mooi! Bijzonder, maar wel makkelijk. Allemaal veel mooier dan Brent. Van je andere namen vind ik Jent, Benjamin en Micha heel erg mooi!
Julan en Felan vind ik erg leuk. Brent ben ik niet zo weg van. Nolan en Novan vind ik verder ook heel mooi
De vernoeming van Joppe, Jack of James wordt de tweede naam inderdaad. Bedankt voor al het meedenken en de reacties. Ik ga er een aantal weer toevoegen op mijn lijstje en met ml bepreken. Meer suggesties zijn welkom
Oké, en dan willen jullie één van die namen zo houden, of zoeken jullie een afgeleide van één van die namen?
Felan vind ik persoonlijk niks, omdat ik het te veel op felon (misdadiger, crimineel) vind lijken. Julan vind ik wel heel gaaf!
De veenoemingsnaam is Jacob, dus de tweede naam van ons zoontje wordt dan Joppe, Jack of James. Sorry ik was niet helemaal duidelijk.
Ahhhh, nu snap ik het wel in ieder geval Even de namen die ik ter inspiratie al had geroepen en erbij gepakt en toegevoegd welke van de 3 vernoemingsnamen ik daar het beste bij vind passen: Thijmen James Fedde James Fender James Otis Jack Mats / Matz / Mads James Dex -geen Joris Joppe Florian Joppe Julian Joppe (of James als je de uitspraak van Julian met 'dj' laat beginnen) Fabian Jack Seth James León Joppe Davy James Ties -geen Xem James Milo Jack Milan Joppe Toby James Tobias Joppe Roby Jack Los vind ik van die drie Joppe het mooist. Die andere twee te engels/amerikaans.
Bedankt voor het meedenken, echt heel fijn. Als ik zou mogen kiezen zou het Julan Jack worden maar ml kan zich echt niet vinden in Julan (Julan uitgesproken als J niet als Dj) Dus meer Namen suggesties zijn welkom. Er zitten wel weer en paar leuke bij dus bedankt daarvoor alvast! Tweede naam komen we wel uit, maar die eerste naam..... ??
Iemand noemde Joren. Dat vind ik ook een mooie naam. Een combi tussen Brent en Julian. Verder: Basten Boaz Jurre Tobin Fayan
Joren vind ik teveel op Joran lijken en daar heb ik een beetje de associatie met van der Sloot mee. Fayan klinkt leuk, gaat ook op het lijstje!
Misschien moet ie gewoon nog een week of 21 wennen haha Maar zonder dollen; naast Brent, wat voor (soort) namen vindt hij nog meer leuk? En wat vindt hij precies níet leuk aan Julan?
Ik vind Brent juist leuk en Julan minder leuk. Ik mis de i van Julian, misschien wat ouderwets van mij en is het alleen wennen. Suggesties: - Jort - Faas - Melle - Jurre Vinden jullie James of Jack geen mooie namen als voornaam?
Mijn man geeft net aan dat hij alles eindigend op 'an' niet mooi vindt. Dus Evan, Silvan, Felan etc. Precies wat ik wel mooi vindt. Hij kwam nu aan met Viktor. Precies weer zo'n naam waarvan ik denk 'NEE' Daarnaast vindt hij Julan teveel lijken op Joran, en daar hebben wij toch zo onze associaties mee.